با حضور بخش استعدادهای جوان و بخش ویژه هنرمندان تهران،

فراخوان بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه منتشر شد

فراخوان بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه با حضور بخش استعدادهای جوان و بخش ویژه هنرمندان تهران منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ در این فراخوان بخش استعدادهای جوان معرفی شده است كه از ویزگی های این بخش این است كه با هدف كشف استعدادهای جوان برگزار می شود و هنرمندان و گروه‌های جوان همچنین دانشجویان و فارغ التحصیلان جدید تئاتر می‌توانند در این بخش شركت نمایند.
این بخش به صورت رقابتی برگزار می‌شود و حداكثر سن متقاضیان حضور در آن 30 سال است. از میان تقاضاهای رسیده دوبرابر ظرفیت نهایی در جشنواره تائید و بعد از ارزیابی، آثار نهایی معرفی می‌شوند و در صورت نیاز و به تشخیص مركز هنرهای نمایشی ارزیابی آثار در این بخش در دو مرحله انجام خواهد شد كه در این صورت شرایط و زمان بندی آن متعاقباً اعلام می‌شود.
همچنین نمایش برگزیده این بخش جهت تولید و اجرای عمومی در یكی از تالارهای نمایشی حوزه هنری پیشنهاد خواهد شد.
لازم به ذكر است هنرمندانی كه در دوره های پیشین جشنواره تئاتر ماه به عنوان كارگردان حضور داشته‌اند با رعایت دیگر شرایط فراخوان در الویت انتخاب می باشند.
شرایط عمومی شركت در بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه نیز به شرح زیر است:
1-    جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه پذیرای  متون و تالیفات نویسندگان ایرانی خواهد بود.
2-    موضوعات "دفاع مقدس" ، "انقلاب اسلامی" ، "ارزش های دینی" ، "خانواده الگوی ایرانی" ،  " ادبیات كهن اسلامی و ایرانی" ، " چشم انداز ایران 1404 " و بیداری اسلامی  در الویت پذیرش قرار دارند.  
3-    اولویت انتخاب با متونی است كه قبلاً در هیچ جشنواره‌ی سراسری و یا بین‌المللی شركت نكرده و به اجرای عموم در نیامده باشد.
4-    اقتباس از آثار خارجی در صورت همسویی با اهداف حوزه هنری و محورهای موضوعی جشنواره در الویت دوم قرار خواهد داشت.
5-    هركارگردان می‌تواند تنها یك اثر به دبیرخانه جشنواره ارائه نماید.
6-    ثبت نام و دریافت كدرهگیری تنها از طریق سایت  www.artfest.ir میسر خواهد بودو ارائه اثر به منزله پذیرش شرایط، قوانین و زمان‌بندی جشنواره است.
7-    گروه‌های راه یافته به مرحله‌ی نهایی جشنواره با توجه به نظر كارشناسان مركز هنرهای نمایشی كمك هزینه اجرا دریافت خواهند كرد.
8-    به شركت كنندگان در جشنواره توصیه می‌شود از طراحی صحنه سبك با قابلیت حمل و نصب سریع استفاده كنند.
9-    زمان اجرای نمایش‌ها نباید كمتر از 45 دقیقه و بیشتر از 90 دقیقه باشد.
10-    جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره ماه به برگزیدگان خود در عنوان‌های زیر جایزه اهداء خواهد كرد:
      نمایشنامه‌نویسی، كارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه، طراحی لباس و ساخت موسیقی
11-     چنانچه مواردی در این فراخوان درج نشده باشد موضوع از طریق استعلام متقاضی و طبق تصمیم اعلام و اجرا خواهد شد.
12-     ستاد برگزاری جشنواره هیچ تعهدی در خصوص اختصاص مكان تمرین به گروه¬ها نخواهد داشت.
همچنین ارائه مجوز نویسنده ، ارسال پیشینه علمی و عملی (رزومه)كارگردان، ارسال طرح و ایده كارگردانی، ارسال سه نسخه از متن نهایی به صورت تایپ شده با فونت B Mitra و با سایز 14  به همراه فایل word و درج كد رهگیری بر روی كلیه صفحات سه نسخه متن و كپی كارت ملی مدارك مورد نیاز برای شركت در این برنامه است. 
مهلت ارسال متون نیز حداكثر تا 13 خرداد سال 92 است و این زمان به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. اعلام نتایج بازخوانی متون نیز 1 تیر ماه 92، ارزیابی آثار از 15 مرداد 92 و اعلام نتایج ارزیابی آثار 15 شهریور 92 صورت می گیرد.  
زمان برگزاری جشنواره نیز نیمه دوم مهرماه 92 پیش بینی شده است.
علاقه مندان پس از ثبت نام اینترنتی در جشنواره می¬توانند آثار خود را به دبیرخانه مركزی جشنواره¬های حوزه هنری به نشانی تهران ، خیابان سمیه،  نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری- طبقه¬ی همكف ارسال كنند.
شماره تلفن دبیرخانه جشنواره 5 - 84172204 – 021 ، پاسخگویی به سئوالات فنی و تخصصی 88895053 – 88804072 و نشانی الكترونیكی: www.artfest.ir است./ص
برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، سوره ماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار