تبریز/

آغاز احداث دو کارخانه تولید کفش و لامپ های LED در منطقه ارس

احداث دو کارخانه تولید کفش و لامپ های LED در منطقه ارس عملیات اجرایی کارخانه تولید انواع کفش با برند دنیل لی و نیز کارخانه تولید لامپ های کم مصرف در مجموع با سرمایه گذاری بالغ بر 910 میلیارد ریالی بخش خصوصی در منطقه آزاد ارس آغازشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مدیرعامل این منطقه آزاد صنعتی در آیین آغاز عملیات اجرایی این کارخانجات افزود: هم اکنون 80 واحد تولیدی در حال احداث و تکمیل پروژه های سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی منطقه آزاد ارس هستند.

 نجفی گفت: این دو پروژه نیز با سرمایه گذاری 910 میلیارد ریالی بخش خصوصی و با جذب سرمایه ایرانی و خارجی در این منطقه اجرا می شوند و در نهایت برای 1200 نفر اشتغالزایی خواهند کرد.

وی افزود: امیدواریم با شروع بکار کارخانجات متعدد در این منطقه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، حماسه جدیدی در منطقه آزاد ارس و کشورمان خلق کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذار کارخانه تولید کفش دنیل لی که تولید کشور ایتالیا می باشد در آئین کلنگ زنی این پروژه گفت: این کارخانه با تکنولوژی روز دنیا با میزان سرمایه گذاری 15 میلیون یورویی و با اشتغالزایی 800 نفر در سه فاز احداث خواهد شد. فاز اول این پروژه با اشتغالزایی 250 نفری بعد از نیمه دوم سالجاری آغاز بکار خواهد کرد.

اژدرکش با بیان اینکه به جهت قدیمی بودن کارخانه ایتالیایی قصد نداشتیم تولید را در این کشور آغاز کنیم افزود: کشورهای چین، مالزی، تایلند، دبی و ترکیه را پیش از این برای مطالعه در دستور کار قرار دادیم ولی به جهت وجود مزیت های قانونی و منطقه ای ویژه در ارس این منطقه را برای سرمایه گذاری انتخاب کردیم.

وی به پتانسیل های مناطق آزاد در ایران و مزیت های خوب فراهم شده برای سرمایه گذاری اشاره کرد و با بیان اینکه در این بین منطقه آزاد ارس توانمندتر و جذاب تر از سایر مناطق است اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل حضور ما در ارس وجودتیم مدیریتی کاردان و کاربلد می باشد.

اژدرکش گفت: این پروژه در مجموع یک هزار متر خط تولید خواهد داشت و فاز اول در شهریور ماه سالجاری آغازبکار می کند.

وی گفت: تولید فاز اول تا پاییز سالجاری به 80 هزار جفت خواهد رسید و بنابر برنامه ریزی های بعمل آمده در پنج سال به رقم دو میلیون جفت کفش در سال خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت تولید کفش های دنیل لی در ادامه صنعت کفش استان آذربایجان شرقی را قلب تپنده این صنعت در ایران دانست و افزود: این پروژه می تواند تحول شگرفی در تولید کفش استان آذربایجان شرقی ایجاد نماید.

مدیر کارخانه تولید لامپ های کم مصرف نیز گفت: پروژه تولید لامپ های کم مصرف که یکی از نیازهای کشور بوده و در حال حاضر از کشورهای خارجی وارد کشور می شود با سرمایه گذاری 160 میلیارد ریالی و با اشتغالزایی بیش از 400 نفر در سه فاز اجرا خواهد شد.

وی افزود: فاز اول این پروژه تا پایان سالجاری به اتمام رسیده و برای 90 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

محمدعلی پورجواهریان گفت: برای راه اندازی هرچه سریعتر این پروژه تلاش می کنیم و امیدواریم تولیدات این شرکت نقش موثری در نیاز کشور به صرفه جویی در مصرف برق داشته باشد.

وی افزود: تولیدات فاز اول این پروژه بصورت مونتاژ و قطعات از خارج کشور وارد می شود و در ادامه در فازهای بعدی از صفر تا صد محصولات ثنا نور ارس تولید داخل خواهند بود.

پورجواهریان با اشاره به ویژگی های خاص ارس برای صادرات آسان تولیدات گفت: سعی داریم هر سه فاز این پروژه را در اسرع وقت راه اندازی کرده و بعد از تامین نیاز داخل محصولات ایرانی را به خارج از کشور صادرات کنیم./س

 

برچسب ها: احداث ، کارخانه ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.