احمدزاده‌کرمانی در جمع جوانان اراک:

جوان‌سازی یک ضرورت اجتماعی است، نه یک ژست تبلیغاتی/ روش «بگم بگم» برچيده شود و «گفتم گفتم» روی کار بياید

کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: یکی از مهمترین راهبردهای اجرایی در کوتاه مدت، تعریف نسل جوانان در اداره مملکت است و اینکه دولت در دو چهار ساله یازدهم و دوازدهم، باید حداقل به جوان‌سازی مدیران از رده‌های عالی تا پایین بپردازد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "روح‌الله احمدزاده کرمانی"، کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در جمع جوانان و نسل سومی‌های شهر اراک ضمن موثر خواندن نقش مردم این خطه از ایران در تحولات سیاسی، فرهنگی و تمدنی کشور، استان مرکزی را سرزمین اندیشه‌ای پاک تاریخی و سرزمین تحولات دانست؛ سرزمینی که مهد پرورش انسان‌های بزرگی چون قائم مقام فراهانی، امیرکبیر، شهید چمران، دکتر قریب، دکتر حسابی، آیت‌الله اراکی و امام خمینی(ره) است.

وی گفت: به باور من مسیر حرکت و پیشرفت در کشور رو به جلو و پرشتاب است؛ جهتی رو به سوی عدالت و پیشرفت، گرچه در این راه یقینا فراز و فرودها ومشکلات و نقایصی بوده و هست.

احمدزاده کرمانی ضمن اشاره به نسل جوانان هر کشور به عنوان بزرگترین ظرفیت توسعه و پیشرفت هر کشور در دنیا تصريح کرد: امروز بالغ بر 65 تا 70 درصد جمعیت ایران را سنین زیر 30 و 35 سال تشکیل می‌دهد و این یعنی یک فرصت تاریخی برای ایران؛ چرا که نسل جوان نوگرایی، تحول، انرژی و تحرک را با خود به همراه دارد.

کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: اساس این نظام و انقلاب هم بر روی دوش جوانان بود؛ همان طور که این قشر جنگی هشت ساله را اداره کردند و همان‌طور که پیشرفت‌های علمي تکنولوژیکی امروز ایران متعلق به نسل جوان این سرزمین است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به پیر شدن هرم سنی مدیریت در کشور و به عکس جوان بودن هرم سنی جامعه، لازم است تا دولت‌سازی مبتنی بر جوان‌گرایی اتفاق بیافتد، امروز دیگر مانند خیلی از مشاغل گذشته، فقط داشتن تجربه کافی نیست. امروز فکر نو، تخصص و نفی انحصار لازم است.

احمدزاده کرمانی، به یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های اقتصادی و اجتماعی که می‌تواند دامنگیر هر حکومت باشد پرداخت و ادامه داد: اگر حاکمان منتسب به یک حکومت شعار عدالت‌خواهی سر دهند و در مقام عمل عکس این رفتار کنند مردم را نسبت به شعار عدالت واگرا خواهند کرد.

وی در طول سخنان خود چندین بار به نامه‌ها و خطابه‌های حضرت علی(ع) خطاب به والیان و منسوبین خود در اقصی نقاط حکومت اسلامی مبنی بر برقراری عدالت میان مردم و پرهیز از ظلم و جور به آن‌ها سخن به میان آورد.

کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: ایران کشور فقیری نیست، اگر در نظام عادلانه اقتصادی، سرمایه اقتصادی به نحو صحیح توزیع شود، انقلاب برای ماندن باید انقلاب باقی بماند و تمام ظرفیت‌های انقلابی و عدالت‌خواهی پای کار آیند. در این کشور، بايد روش «بگم بگم» برچيده شود و «گفتم گفتم» روی کار بياید؛ اما به روش قانوني و به دور از هیاهو.

گفتني است احمدزاده کرمانی، در جلسه مطبوعاتی و در میان خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان مرکزی حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص شناخت وی از جوان ایرانی به عنوان کاندیدای حامی نسل جوان و نسل سوم پاسخ داد: روند کلی حرکت در برنامه‌ریزی های اقتصادی و اجتماعی و نوع نگاه برنامه‌های توسعه در فعال‌سازی ظرفیت‌هایی است که در بحث جوانان مطرح است.

کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهبردهای اجرایی در کوتاه مدت، تعریف نسل جوانان در اداره مملکت است و اینکه دولت در دو چهار ساله یازدهم و دوازدهم، باید حداقل به جوان‌سازی مدیران از رده‌های عالی تا پایین بپردازد.
 
احمدزاده کرماني اضافه کرد: این به معنای بی‌اعتنایی به تجربه بزرگان نیست، بلکه باید زمین‌های وجود داشته باشد تا استعداد جوانان از بالقوه به بالفعل برسد. جوان‌سازی یک ضرورت اجتماعی است و نه یک ژست تبلیغاتی؛ چرا که در غیر این‌صورت جامعه دچار انسداد گفتماني خواهد شد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص اينکه مشکلات اقتصادی به عنوان یکی از چالش‌های اساسی مردم است، پاسخ داد: یک بخش از مشکلات اقتصادی مربوط به جریان تحریم‌ها و بحث قابل توجه آن به مسائل مدیریتی کشور ارتباط دارد.

کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: از بعد اقتصادی، در کوتاه‌مدت، گرانی در فضای اقتصاد، محصول بر هم خوردن منحنی عرضه و تقاضا است. جریان هدفمندی یارانه‌ها جریانی درست و عمل جراحی به موقع برای اقتصاد ایران بود، اما این عمل جراحی بزرگ نیاز به فیزیوتراپی‌های درست و به موقع داشت، به‌عنوان مثال وقتی با پرداخت یارانه‌ها حجم نقدینگی در جامعه بالا می‌رود دولت باید ضمن هدفمندی یارانه‌های هدفمندی مصرف را نیز مدیریت می‌کرد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای رفع رکود تورمی که این روزها شاهد آن هستیم استقراض دولت از صندوق توسعه ملی و ذخایر بانک‌های عامل و تزریق این سرمایه به بنگاه های اقتصادی است، تا با بالا رفتن تولید و عرضه و ایجاد اشتغال، بخشی از مشکلات حل شود.

احمدزاده کرماني تصريح کرد: معافیت‌های مالیاتی در عرصه‌های تولیدی و صنعتی می‌تواند در رفع مشکلات تولیدکنندگان و بخش صنعت کشور کمک شایان توجهی باشد.

وی به یکی از مصادیق سوء مدیریت در بخش کشاورزی و معدن در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود زمین‌های کشاورزی مستعد در کشور عملا از 50 درصد آن استفاده می‌شود، در بحث معدن هم در حالی که ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود فقط از 10 درصد از این منابع خدادای استفاده می‌شود.

کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ایران در زمینه گردشگری و جذب توریست هم فرصتی بی‌نظیر در دنیا محسوب می‌شود، اما عملاً هیچ‌گاه از این ظرفیت استفاده نشده است که در این راه اولین قدم می‌تواند احیای زیرساخت‌های گردشگری در ایران باشد.

احمدزاده کرماني به سوال خبرنگاري در ارتباط با موضوع برقراری ارتباط با آمریکا پاسخ داد: تاریخ رابطه ایران با آمریکا نشان داده است که تعامل آمریکا و بلکه غربی‌ها با ایران بر پایه احترام دو جانبه نبوده است.
 
وي ادامه داد: شعار این نظام، دفاع از مظلوم و ستمدیدگان است و تا زمانی که مسلمانان در هر نقطه از دنیا مورد ظلم و ستم مستکبران قرار دارند ایران نمی‌تواند بدون توجه و بی‌تفاوت رفتار کند.
 
کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره ریاست جمهوری در بحث نظام هماهنگ پرداخت حقوق در کشور گفت: جهت‌گیری دولت باید در توزیع عادلانه فرصت‌ها باشد، تلاش‌هایی هم در سال‌های پیش و هم اینک صورت گرفته است اما مقاومت‌هایی در خود بدنه دولت نسبت به این امر وجود دارد ولی به هر حال امری است بدیهی که باید اجرا شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار