کرمانشاه/

بايد كرمانشاه شهري دانشگاهي شود

رئیس جهاددانشگاهی استان بر لزوم گسترش تعاملات جهاد دانشگاهی با شورای شهر تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم کرمانشاه یک شهر دانشگاهی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر بهروز بادکو گفت: جهاد دانشگاهی ابتدا با تشکیل مراکز و گروه های پژوهشی و سپس آموزشی فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 1375 به دنبال ایجاد مرکزی بودیم تا بتواند فارغ التحصیلان دانشگاهی را پشتیبانی کند.

وی فعالیت های جهاددانشگاهی کرمانشاه را به دو بخش پژوهشی و فرهنگی تقسیم کرد و ادامه داد: بخش پژوهش متصل به فناوری است که اولین گام های آن در سال 80 و با برگزاری دوره های کارآفرینی برداشته شد و پس از آن نیز در سال 84 احداث مرکز رشد در شورای برنامه ریزی استان بررسی و به تصویب رسید و سال 86 نیز پارک علم و فناوری در کرمانشاه تاسیس شد.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در سال گذشته هفت مرکز رشد برای استان کرمانشاه احداث شد که از این تعداد پنج مرکز در شهرستان های استان (اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، سنقر، کنگاور و روانسر) احداث شده است.

بادکو با اشاره به برگزاری جشنواره های منطقه ای فن آفرینی زاگرس با حضور پنج استان غربی کشور، خاطرنشان کرد: از نظر سطح فناوری رتبه اول را کسب کردیم و استان های همدان، کردستان، ایلام و لرستان نیز رتبه های دوم تا پنجم را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: تاکنون 232 مورد بررسی ثبت اختراع داشتیم که از این تعداد 102 مورد تایید و 77 مورد رد شده و سه مورد نیز در دست بررسی ست.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از پیگیری ساخت منطقه ویژه فن آوری خبر داد و افزود: در کل کشور تنها اصفهان دارای منطقه ویژه فن آوری است و ما نیز زمینی به مساحت 120 هکتار در منطقه چشمه سفید برای احداث این منطقه در نظر گرفتیم و پیگیر ساخت آن هستیم.

ساخت یک مرکز نوآوران نظامی، انعقاد قرارداد با بخش دانشگاهی اقلیم کردستان عراق، انتخاب یک طرح از 50 طرح فناور برتر درسال های بعد از انقلاب از استان کرمانشاه، راه اندازی صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری، ساخت برج های فناوری با زیربنای 45 هزار متر مربع و ... از دیگر دستاوردهای پژوهشی جهاد دانشگاهی است که بادکو از آن ها نام برد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، شهر ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.