دانشنامه/

عليرضا زاکاني؛ مؤسس و دبیرکل "جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی" است

علیرضا زاکانی از جمله افرادی است که در عرصه‌های فرهنگی، علمی و سیاسی به فعالیت پرداخته و اکنون به عنوان نامزد مورد حمایت جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به مردم معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، علیرضا زاکانی در سال 1344 در جنوب شهر تهران و در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و هم‌زمان با اوج گرفتن انقلاب اسلامي اولين حضور اجتماعي‌ خود را با شركت در تظاهرات و راهپيمايي‌های مردمی تجربه كرد.

وی پس از پيروزي انقلاب در نوجوانی، وظیفه دفاع و صیانت از انقلاب را دوشادوش ملت شریف ایران  به انجام رساند و با شروع جنگ تحميلي، در ماه های اولیه دفاع مقدس، همدوش ديگر جوانان وطن پا به عرصه دفاع از دين و ميهن گذارد که حاصل آن تا پايان دوران دفاع مقدس، شصت و دو ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، شركت در پانزده عمليات بزرگ رزمندگان اسلام و افتخار جانبازی پنجاه درصد شد.

زاکانی  طی شصت و دو ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، شرکت در پانزده عملیات بزرگ رزمندگان اسلام و مسئول محور اطلاعات و عملیات قرارگاه نجف 3، مسئول محور عملیات و قائم مقام اطلاعات و عملیات و لشگر محمّد رسول الله (ص) را در کارنامه رزمندگی خود به ثبت رسانده است.

گفتنی است وی در مدت زمان 14 سال فعالیت در جنبش دانشجویی، عضوشورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران و مسئول اسبق سازمان بسیج دانشجوئی کشور بوده است.
 
زاکانی همچنیین دارای سوابق درحوزه‌های اجرایی فرهنگی علمی نظیر متخصص پزشکی هسته‌ای و عضو دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضویت در هیات مدیره انجمن علمی پزشکی هسته ای ایران و کمیته مرکزی دهمین کنگره بین المللی آسیا و اقیانوسیه پزشکی هسته‌ای و بیولوژی فعالیت دارد.  

زاکانی  به عنوان نماینده دوره هفتم، هشتم و  نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر و سابقه عضویت در هیئت رئیسه مجلس، هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس، شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان، مسئول دبیرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس و نایب رئیس کنونی کمیسیون اصل نود مجلس، مسئول حوزه قوه مجریه و کمیته اقتصادی این کمیسیون و مسئول انجام بزرگترین تحقیق و تفحص مجلس در دوره صد ساله خود با عنوان تحقیق و تفحص از نظام آموزش عالی کشور شناخته می‌شود.

شایان ذکر است در ارتباط با سوابق کاری این کاندیدای احتمالی دور یازدهم ریاست جمهوری می‌توان به عضویت در کمیسیون ماده ده احزاب و دو دوره هیئت منصفه مطبوعات و عضو کنونی شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور و مدیرمسئول هفته نامه پنجره اشاره کرد.

علیرضا زاکانی مؤسس و دبیرکل "جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی" است و مسئولیت ستاد "جبهه متحد اصولگرایان کشور" در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است.

زاکانی اکنون به عنوان نامزد مورد حمایت جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال 92  به مردم معرفی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار