فارس/

ساخت نخستین پالایشگاه گاز تمام ایرانی در استان فارس

مطالعات ساخت نخستین پالایشگاه گاز تمام ایرانی با بهره گیری از تجهیزات ساخت داخل و توان تخصصی و فنی مهندسان ایرانی آغاز شده است و به زودی ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: همه مراحل ساخت و طراحی این پالایشگاه که در نزدیکی شهرستان قیرو کارزین در استان فارس ساخته می شود توسط متخصصان ایرانی انجام شده و از توانایی فرآوری روزانه 17 میلیون مترمکعب گاز برخوردار است.
احمد سراجی بیان کرد: استان فارس از ظرفیت ها و توانمندی های مناسب در تولید نفت و گاز برخوردار است و 50 درصد از گاز تولیدی در استان های فارس ، هرمزگان و بوشهر از ذخایر گاز استان فارس به دست می آید.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ادامه داد: با بهره گیری از توان تخصصی مهندسان و متخصصان این شرکت ، هم اینک بهره برداری از چاه های نفت سروستان و سعادت آباد آغاز شده و این منطقه روزانه 15 هزار بشکه در روز تولید دارد و این ظرفیت تا 25 هزار بشکه قابل افزایش است.
وی افزود: در این منطقه برای نخستین بار سه فرآیند بهره برداری، تقویت فشار و نمک زدایی با هم و در یک منطقه انجام می شود./س

برچسب ها: نخستین ، پالایشگاه ، گاز ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.