مشهد/

زعفران حتی بودجه 10 میلیون تومانی هم ندارد

رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: حتی بودجه 10 میلیون تومانی هم در کشور برای زعفران وجود ندارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، غلامحسین شافعی در جلسه انتخاب اعضای شورای ملی زعفران ایران در اتاق بازرگانی مشهد اظهار کرد: ارزش زعفران بسیار بالا است بنابراین مسئولان در تصمیم‌گیری در مورد این کالای ارزشمند صادراتی ایران شورای ملی زعفران را یاری دهند.

رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه به همان میزان که خراسان‌رضوی در تصمیم‌گیری برای زعفران دخیل است خراسان‌جنوبی نیز نقش دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان خراسان‌جنوبی نسبت به موضوع زعفران و مسائل آن بی‌تفاوت هستند و در جلسات شورای ملی زعفران ایران حضور پیدا نمی‌کنند.

شافعی تصریح کرد: طرح جامع زعفران کشور با زحمات کارشناسان تدوین و تصویب و توسط دولت ابلاغ شد اما تا به امروز ذره‌ای از اجرای این طرح در کشور مشاهده نمی‌کنیم در صورتی‌که اجرای این طرح آینده روشنی را برای زعفران ایران رقم می‌زند.

وی تاکید کرد: طرح جامع زعفران کشور مایه امید صادرکنندگان و تولیدکنندگان این محصول ارزشمند است در نتیجه از استانداران استان‌های خراسان‌رضوی و جنوبی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستاریم با پیگیری طرح مذکور زمینه لازم برای اجرای طرح را به وجود آورند.

رئیس شورای ملی زعفران ایران بیان کرد: یکی از نقاط برجسته زعفران ایران در خارج از کشور موضوع آلودگی‌های زیست محیطی به خاطر عدم آگاهی در بهره‌برداری آن است که در این ارتباط طرحی ارائه شد تا با مبالغ ناچیز اثرات بزرگی را برای رفع این آلودگی خلق کرد و با اجرای این طرح در چند روستا قیمت این زعفران 20 درصد اضافه‌تر از زعفران معمولی شد اما هنوز روستائیان حاضر به فروش نبودند.

رئیس اتاق بازرگانی مشهد تاکید کرد: در زعفران احساس می‌کنیم از افغانستان خیلی علمی‌تر هستیم در صورتی که استراتژی صادرات زعفران در افغانستان توسط آمریکایی‌ها و هلندی‌ها تدوین و در حال اجرا است در حالیکه ما هنوز به دنبال روش‌های کهنه و قدیمی بوده‌ و تصور می‌کنیم در آینده زعفران ایران در کشورهای دنیا خریدار دارد.


برچسب ها: رئیس ، شورای ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.