ارومیه /

سرمایه گذاری 245 میلیون دلاری برای احداث کارخانه سیمان در عراق

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: یک واحد تولید سیمان با سرمایه گذاری بالغ بر 245 میلیون دلار در استان المثني در جنوب عراق ایجاد می شود.

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ظرفیت تولید این واحد را ۲میلیون تن درسال عنوان کرد و اظهار داشت : این کارخانه با سرمایه گذاری کارخانه سیمان آذرآبادگان خوی و با 10 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی افزود: طبق برنامه ريزي هاي به عمل آمده، ارزي که از محل فروش سيمان اين واحد توليدي بدست مي آيد به استان منتقل و صرف فاز توسعه اي سيمان آذرآبادگان خوي خواهد شد.

اکبری با بیان اینکه تجهیزات ۴ خط اصلی این واحد بدست متخصصان ایرانی و نیروی کار متخصص کارخانه سیمان خوی طراحی و ساخته شده است تصریح کرد: گلینکر این کارخانه از ایران تامین می شود و محصولات آن با برند ایرانی تولید خواهد شد.

وی با تاکید بر اجراي طرحهاي سرمايه گذاري مشترک بين المللي در آذربايجان غربي اضافه کرد: در این راستا همچنین تفاهم نامه همکاری برای ایجاد شهرک فرآوری سنگ بین چومان عراق و پیرانشهر امضا شده است و در حال حاضر مقدمات اين طرح را در استان پيگيري مي کنيم .

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت یادآورشد: با انجام طرح های مشترک سرمایه گذاری در کشور های هدف ضمن تامين بازارهاي آنها، ارز حاصل از فروش توليدات مشترک را به استان و کشور خود منتقل خواهيم کرد.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال 92به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی افزود: افزایش ظرفیت تولید، افزایش بهره وری، کاهش هزینه های تولید و بومی سازی قطعات از مهم ترین اهداف سازمان در سال جدید هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.