مشهد/

محکومیت بی‌تفاوتی ابرقدرت‌ها به هتک حرمت به مرقد حجربن‌عدی(ره)

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با صدور بیانیه ای بی‌تفاوتی ابرقدرت‌ها به هتک حرمت به مرقد حجربن‌عدی(ره) را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، در این بیانیه آمده است: این جنایات بار دیگر دوگانگی معیارهای حقوق بشر غربی را در پیش چشم جهانیان آشکار کرد.

این بیانیه می افزاید: در جهانی که نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق انسان هر روز و شب با رصد اوضاع و احوال مردمان گیتی نام کشورها و دولت‌ها را در فهرست‌های حقوق بشری خود بالا و پایین می‌برند، کشتار دسته‌جمعی و سازمان‌یافته انسان‌هایی بی‌دفاع در سوريه باید چشم‌های همه جهانیان را به سوی خود خیره و امکانات همه سازمان‌های بین‌المللی را بسیج می‌‌کرد.

این بیانیه آورده است: معیارهایی که بارها و بارها در وقایع گوناگون جهانی از بمباران هیروشیما و ناکازاکی تا حمایت از رژیم‌های مستبد آمریکای لاتین از حمایت از رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی تا پشتیبانی تمام قد از غاصبان جنایتکار سرزمین‌های فلسطین از کشتار خونین مسلمانان سربرنیتسا و گوراژده در بوسنی تا سکوت معنادار در مقابل سرکوب بی‌رحمانه مسلمانان بحرین بارها و بارها نقض شده و ماهیت دوگانه خود را نشان داده است.

این بیانیه گفته است: آخر چگونه می‌شود رسانه‌هایی که فریادهایشان در دفاع از حقوق بشر گوش عالم را کر کرده است و هر روز به بهانه‌ای واهی، غوغایی غریب برپا می‌کنند چشم بر چنین جنایت فاجعه باری ببندند و بر لب‌هایشان قفل سکوت زنند؟! چنان که گویی آنان را زبانی نیست و نه می‌بینند و نه می‌شنوند!

این بیانیه اظهار داشته است: امروز دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست که غرب، بشریت را به سه گروه مدافعان، بی‌تفاوتان و معارضان در مقابل منافع غربی تقسیم و گروه نخست را شهروندان درجه یک نظام جهانی و دو دسته دیگر را شهروندان درجه دو و سه این نظام طبقاتی قلمداد کرده است.

این بیانیه اضافه کرده است: مجموعه كاركنان و انجمن‌هاي فرهنگي و هنري این اداره ضمن محکومیت شدید نسل‌کشی مسلمانان مظلوم سوري و اهانت و هتك حرمت به قبور متبرك صحابه پيامبر عظيم‌الشان اسلام(ص) از همه حق‌جویان و حق‌طلبان می‌خواهد به هر شیوه که می‌توانند مقابل این وحشی‌گری کم نظیر بایستند و وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی خود را به جای آورند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.