برای نخستین بار در بیمارستان نکوئی استان قم انجام شد:

جراحی موفقیت آمیز رفع انسداد عروق کاروتید

برای نخستین بار در استان قم عمل جراحی رفع انسداد عروق کاروتید در بیمارستان نکوئی قم با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر علی شفیعی فوق تخصص جراحی عروق بیمارستان نکوئی قم با بیان اینکه دراثر فشار خون، دیابت و افزایش چربی خون همانگونه که عروق کرونر دچار انسداد می شوند سایر عروق بدن از جمله گردن و اندام ها نیز مسدود می شوند افزود: این انسداد عروق موجب سیاه شدن دست و پا، ایجاد درد در اندام ها و سکته های مغزی می شود.

وی با اشاره به وضعیت بیماری که دچار انسداد عروق کاروتید شده بود گفت: این بیمار خانمی حدود 65 ساله بود که در اثر تنگی حدود 80 تا 90 درصدی در شریان کاروتید دچار سکته های گذار شده بود.

دکتر شفیعی با بیان اینکه عروق کاروتید از شریان های اصلی مغز است که از گردن به سمت مغز می رود افزود: در این بیمار نیز برای اینکه وی دچار سکته های کامل و فلج شدن یک سمت بدن نشود با انجام جراحی دقیق و حساس رفع انسداد عروق کاروتید (( کاروتید اندراترکتومی )) عامل انسداد از عروق کاروتید خارج شد.

وی تصریح کرد: انجام این عمل موجب از بین بردن خطر سکته های مغزی در بیماران مبتلا به انسداد عروق کاروتید می شود.

این فوق تخصص جراحی عروق بیمارستان نکوئی قم افزود: تنگی و انسداد در شریان کاروتید گردن که بر اثر تشکیل لختگی های موجب سکته های ناقص می شوند دارای علائمی مانند حمله های گذرا و بی حسی اندام و اختلالات تکلم هستند که چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد.
دکتر شفیعی افزود: این افراد باید هرچه زودتر تحت درمان قرار گیرند تا دچار مشکل و عارضه مغزی نشوند.

وی حال عمومی این بیمار را پس از انجام جراحی رضایت بخش اعلام کرد.
فوق تخصص جراحی عروق بیمارستان نکوئی قم با بیان اینکه نیروی انسانی آموزش دیده برای انجام جراحی های عروق در استان حضور دارند افزود: برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت نیازمند تجهیزات و امکانات و بخش فوق تخصصی جراحی عروق  هستیم.

وی اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی بخش فوق تخصصی جراحی عروق را 30 میلیارد ریال ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با همت مسوولان و خیرین اعتبار مورد نیاز برای ایجاد این بخش در استان تامین شود.

دکتر محبی رئیس بیمارستان نکوئی قم هم با بیان اینکه این عمل برای نخستین بار در استان قم انجام گرفت افزود: انجام این عمل در استان قم موجب کاهش هزینه های بیماران و کاستن از حضور آنها در دیگر شهرها می شود.

وی با بیان اینکه این عمل جراحی در استان قم باکمترین هزینه ها انجام می گیرد افزود: انجام این عمل در بیمارستان های تهران با هزینه ای حدود 20 میلیون تومانی انجام می گیرد که در اینجا به دلیل عدم چشم داشت مادی پزشک جراح و استفاده از ظرفیت های استانی هزینه های جراحی کمتر است./س
برچسب ها: جراحی ، انسداد ، عروق ، نکویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
من دچاریک بیماری مشابه هستم که عروق کل بدنم رادرگیرکرده وپای راستم چهاربارقطع شده وپای چپ وسایربدنم نیزمشکل دارد که باانسدادعروق مجبورم بالن بزنم ولی باوجودهزینه بالا جراحی موندم چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
علی خوب خصلت
۰۸:۱۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
با سلام : اینکه در شهر قم این عمل جراحی انجام شده جای خوشحالی است امیدوارم که مسئولین به فکر تامین هزینه خرید تجهیزات باشند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رضا وحدت نیا
۱۹:۵۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
یعنی بازنشسته ایکه 750 هزار تومان حقوق می گیره و 4 سر عائله دارد وقتی این مشکل را دارد چه خاکی باید به سرش بریزد ؟
آخرین اخبار