عزيزي در نشست خبري:

قاليباف از آيت‌الله هاشمي جلوتر است/ مشايی گزينه اصلي دولت نيست

دبيرکل جهادگران ايران اسلامي گفت: قاليباف در حوزه مديريت کلان اجرايي توانمندی خود را بيش از آيت‌الله هاشمي نشان داده و فکر مي‌کنم که وی از هاشمی در انتخابات جلوتر است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "وهاب عزيزي" دبير کل جهادگران ايران اسلامي در نشست خبري با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران بازوي اصلي حوزه سياسي و فراگير شدن دموکراسي در کشور هستند و حضور آنان موجب مي‌شود افکار عمومي جريان پيدا کند.

وي با بيان اين که ليست جهادگران ايران اسلامي براي شوراي شهر تهران، سوم خرداد اعلام خواهد شد، گفت: ليست ما در تهران تکميل شده است و به غير از تهران نيز در شهرهاي مختلف ليست ارائه مي‌کنيم.

وي با بيان اين که باورمان اين است که قاليباف قهرمان حماسه سياسي خواهد بود، گفت: به توانمندي قاليباف و عملکردش مديريت کلان پروژه‌ها ايمان داريم.

عزيزي به پيشينه فعاليت‌هاي جهادگران اشاره کرد و گفت: جهادگران ايران اسلامي در سال 82 يعني زماني که تا حدي کشور در رکود سياسي بود فعاليتش را با تعدادي از افراد معتقد به نظام و کساني که به فرهنگ جهادي اعتقاد داشتند آغاز کرد تا با از خودگذشتگي بتواند حوزه سياسي را فعال کند.

دبير کل جهادگران ايران اسلامي تصريح کرد: حضور جدي در حماسه سياسي و نقش آفريني در جهت جامعه عمل پوشاندن به بيانات مقام معظم رهبري از اهداف ما است و قاعدتا هر حماسه‌اي قهرماني لازم دارد که قهرمان حماسه سياسي ملت بزرگ ايران هستند اما اين ملت به يک نماينده نياز دارد که به اعتقاد ما قاليباف به نمايندگي از ملت، قهرمان حماسه سياسي خواهد بود.

وي تاکيد کرد: يک قهرمان نياز دارد تا از هرگونه آلودگي انحراف و حاشيه مبرا باشد و ما اين ويژگي‌ها را در شخصيت و عملکرد قاليباف پيدا کرديم.

عزيزي درباره ليست جهادگران ايران اسلامي براي انتخابات شوراها اظهار داشت: در ليستي که براي شهر تهران ارائه مي‌کنيم به ادامه برنامه فعلي و تکميل آن توجه داشته‌ايم و به باورما در حال حاضر در سطح مديريت شهر تهران سيستم کامل و جامعي اجرا شده است و اين سيستم اگر ادامه پيدا نکند مديريت شهر دچار رکود مي‌شود.

عزيزي تاکيد کرد: جهادگران تلاش مي‌کنند تا افرادي از ليستش به شوراي شهر راه پيدا کند که باور عملکردي داشته باشند و حاشيه ساز نباشند و براي مردم بحران ايجاد نمي‌کنند.

وي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني براينکه ارزيابي شما از کانديداتوري آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات آينده چيست؟ گفت: حضور آيت‌الله هاشمي بخشي از جامعه را نسبت به انتخابات تشويق مي‌کند و در سطح کلان براي کشور محترم است، سعيد جليلي هم از چهره‌هاي نظام است و مي‌تواند بخشي را پاي صندوق بياورد اما با توجه به اين که ما نمي‌خواهيم براي کشور سياسي فکر کنيم چرا که در مقطع کنوني کشور به کار نياز دارد بنابراين با توجه به عملکرد مديريتي قاليباف تصميم گرفتيم که از وي حمايت کنيم و اعتقاد داريم قاليباف پيروز انتخابات 92 خواهد بود.

عزيزي در پاسخ به سوالي مبني براينکه ليست جهادگران در چند شهر تکميل شده است، تصريح کرد: اسامي را فعلا اعلام نمي‌کنيم اما ليست تهران ما تکميل شده است و ليست کرج، اسلامشهر، دماوند و فيروزکوه هم در حال تکميل شدن هستند.

دبير کل جهادگران ايران اسلامي در پاسخ به اينکه اين ليست تا چه اندازه به ليست حاميان قاليباف نزديک است؟ گفت: حاميان قاليباف در ليست ما حضور پررنگي خواهند داشت و فکر مي‌کنيم که ليستمان پا به پاي ليست پيشرفت و عدالت حرکت کند.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا احتمال ائتلاف جهادگران ايران اسلامي با جبهه پيشرفت و عدالت در انتخابات شوراها وجود دارد يا خير؟ افزود: با جبهه پيشرفت و عدالت در خصوص کانديداي رياست جمهوري اشتراک نظر و حتي به نوعي ائتلاف هم داريم.

وي ادامه داد: در بحث شوراها ما احساس مي‌کنيم از جبهه پيشرفت و عدالت بهتر عمل خواهيم کرد اما اشتراکاتي با يکديگر داريم که به نوعي ائتلاف هم محسوب مي‌شود.

دبير کل جهادگران ايران اسلامي در پاسخ به سوالي مبني براينکه استقبال مردمي به جهادگران تا چه اندازه بوده است؟ اظهار داشت: يکي از نقاط قوت جهادگران حضور فعال قشر روحانيون، اساتيد و دانشجويان است.

وي ادامه داد: در جهادگران ما شوراي روحانيون داريم که در جلسه اخيرش 150 روحاني حضور داشتند و به همين نسبت هم توانسته‌ايم اساتيد دانشگاه را جذب کنيم و حمايت دانشجويان را هم داريم.

دبير کل جهادگران ايران اسلامي در پاسخ به اينکه با حضور "آيت‌الله هاشمي" و "مشايي" شانس پيروزي قاليباف در انتخابات چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: "آيت‌الله هاشمي" و "مشايي" جامعه آماري خود را دارند  اما از آن جايي که هر دو از حاشيه مبرا نيستند و احتمال دارد کار فرسايشي با يکديگر داشته باشند نمي‌توانند آسيبي به قاليباف بزنند.

عزيزي افزود: شايد عده‌اي عملکرد آيت‌الله هاشمي را بپسندند و انصافا هم در آن دوران کار انجام شد اما قاليباف در حوزه مديريت کلان اجرايي توانمندي خود را بيش از آيت‌الله هاشمي نشان داده و فکر مي‌کنم که وي از هاشمي در انتخابات جلوتر است.

عزيزي با بيان اين که فکر مي‌کنم که مشايي گزينه اصلي دولت نيست، ادامه داد: دولت با يک گزينه نيامده است و احتمالا آنان مشايي را آورده‌اند براي آتش تهيه تا در نهايت گزينه اصلي خود را معرفي کنند و دولت نيز با يک گزينه مشخص نمي‌آيد چرا که وابسته به يک گزينه نيست.

وي تاکيد کرد: تشکل‌هاي هم سو با سياست‌هاي قاليباف در قالب 114 تشکل سياسي، صنفي،‌ کانون مذهبي و NGO تحت عنوان ائتلاف پيشرفت و عدالت دور هم جمع شده‌اند.

وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد که قاليباف خودش جلوتر از ستادهايش حرکت مي‌کند و تنها نقطه ضعفي که مي‌توان براي قاليباف در نظر گرفت اين است که ستادهايش پابه پاي وي حرکت نمي‌کنند. قاليباف تيم کاري و مديريتي قوي دارد اما تيم ستادي و سياسي‌اش ضعيف است و آهسته حرکت مي‌کند و هنوز از خواب خرگوشي بيدار نشده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، اصحاب ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار