کولاک دوقولوها در بازار؛

بررسی تخصصی گوشی جدید Xperia ZR + تصاویر

سونی موبایل امروز گوشی Xperia ZR را با بالاترین سطح مقاومت در برابر آب برای ثبت عکس‌ها و ویدیوهای Full HD در زیر آب، معرفی کرد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ کالوم مک دوگال (Calum MacDougall) مدیر بازاریابی Xperia در Sony Mobile Communications گفت: "Xperia ZR مرزهای چگونگی و محل‌هایی را که مصرف‌ کنندگان می‌توانند از تمامی قابلیت‌های بالقوۀ تلفن هوشمندشان استفاده کنند، به جلو می‌راند. با تلفیق فن‌آوری پیشروی دوربین سونی با بالاترین سطح مقاومت در برابر آب، دیگر هیچ لحظه‌ای را از دست نخواهید داد. Xperia ZR با گرد هم آوردن بهترین‌های فن‌آوری سونی، برنامه‌های کاربردی رسانه‌ای، و قابلیت اتصال آسان تک لمسی با گسترده‌ترین طیف لوازم جانبی مبتنی بر NFC تاکنون، تجربه‌ای بی‌همتا از تلفن هوشمند را برای مردم به گونه‌ای که از سونی انتظار دارند، ارایه می‌دهد.”

نهایت طراحی با دوام

Xperia ZR با نهایت دقت و ظرافت طراحی شده است تا از پس هر شرایطی که زندگی در مقابل آن قرار می‌دهد برآید. Xperia ZR با طراحی شیک و در عین حال بادوام خود همراهی کامل برای شما در درون و بیرون آب است. این تلفن مقاوم در برابر آب علاوه بر مقاومت در برابر گرد و غبار، با استانداردهای IP55 و IP58 تطابق دارد. بنا براین می‌توانید آن را تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب شیرین غوطه‌ور سازید. قابلیت‌های مقاوم در برابر آب این تلفن هوشمند که با کلید اختصاصی برای دوربین تلفیق شده است، به شما اجازه می‌دهد تا برای ثبت واضح‌ترین تصاویر در زیر آب با کیفیت Full HD فیلم‌برداری کرده یا عکس بگیرید. کلید دوربین همچنین به شما اجازه می‌دهد حتی زمانی که صفحۀ تلفن قفل است عکس بگیرید. این بدان معناست که دیگر هیچ لحظه‌ای را از دست نخواهید داد.



Xperia ZR با داشتن حسگر تصویر ” Exmor RS برای موبایل”  ساخت Sony با HDR (گسترۀ پویای بالا) هم برای عکس و هم برای فیلم، در هر شرایط محیطی عکس‌ها و فیلم‌هایی بی‌نقص را ثبت می‌کند. حالت خودکار فوق‌العاده برای تصویر‎برداری با تنظیمات بهینه، ویژگی تشخیص صحنه را با کیفیت بالای فن‌آوری پردازش تصویر(HDR و کاهش پارازیت) تلفیق می‌کند و زمانی که می‌خواهید یک سوژه را که با سرعت زیاد در حال حرکت است ثبت کنید، کافیست به آسانی حالت تصویر برداری  پی در پی را روشن کنید تا با سرعت 15 فرِیم در ثانیه به تعداد نامحدود عکس بگیرید.



Xperia ZR همچنین دارای حالت Battery STAMINA است که زمان آماده به کار تلفن هوشمند شما را به طور چشمگیری تا چهار برابر یا بیشتر از طریق خاموش کردن خودکار برنامه های کاربردی که مصرف باتری زیادی دارند در زمان خاموش شدن صفحه نمایش و روشن کردن دوباره آن‌ها در زمان روشن شدن صفحه، افزایش می‌دهد.

تجربه مشاهده با کیفیت بالا

با صفحه نمایش 4.6 اینچیReality Display بسیار واضح HD که  با Mobile BRAVIA Engine 2 تجهیز شده است، ازسرگرمی خود لذت ببرید (ای کاش فول اچ‌دی بود!). این ترکیب با استفاده از تخصص فن‌آوری افزایش کنتراست از طیف تلویزیون‌های براویا که با یک پنل OptiContrast™ با طراحی زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، تجربه مشاهده‌ای زیبا و با کیفیتی مناسب را ارایه می کند.



پنل OptiContrast™ بازتابش را کاهش داده و امکان مشاهده‌ای واضح را حتی در زیر تابش شدید نور خورشید فراهم می‌آورد. این پنل همچنین در زمانی که تلفن خاموش است سطح سیاه یکپارچه‌ای را ایجاد می‌کند. با حذف لایۀ حسگر و یکپارچه‌سازی حسگر و لنز، پاسخ‌گویی لمسی صفحه افزایش یافته است. بنابراین اکنون لمس شما مؤثرتر وکاراتر است. علاوه بر این با فیلتر پیش‌بینی منحصر به فرد سونی برای کمک به هدایت بهتر حرکت انگشتان شما، پیمایش و حرکت کردن بر روی Xperia ZR به طور اطمینان بخشی روان است.

تجربه‌های سرگرمی رسانه‌ای سازگار Sony

برنامه‎های کاربردی"WALKMAN”، آلبوم و Movies امکان یافتن محتوای آنلاین و آفلاین را از طریق یک نقطه دسترسی با شیوه‌های جدیدی برای لذت بردن و به اشتراک‌گذاری آن‌ها را فراهم می‌آورند.  برنامه کاربردی "WALKMAN” دسترسی به همه آهنگ‌های دانلود شده، آرشیوی از 20 میلیون آهنگ قابل جستجو از  Music Unlimited و یکپارچه سازی Facebook را فراهم می‌آورد.



برنامۀ کاربردی Movies دسترسی به بیش از 150,000 فیلم و سریال تلویزیونی از Video Unlimited را فراهم می‌آورد. برنامه کاربردی آلبوم امکان دسترسی آسان به عکس‌های دوستان در Facebook و مرور عکس‌ها بر اساس محل را ایجاد می‌کند. ‘Faces’ ویژگی جدیدی است که به این برنامه افزوده شده است.  این ویژگی تمامی چهره‌ها در آلبوم عکس شما را تشخیص می‌دهد. بنابراین می‌توانید مخاطب‌های موجود خود را برچسب‌گذاری کرده یا به چهره‌های آشنا نامی اختصاص دهید.

راحتی به اشتراک‌گذاری و لذت

عملکردهای تک لمسی به شما اجازه می دهند بتوانید به آسانی موسیقی، عکس‌ و فیلم را از تلفن هوشمند خود با گسترده‌ترین طیف دستگاه‌های مجهز به NFC ساخت Sony، شامل بلندگوها، هدفون‌ها و تلویزیون‌ها به اشتراک بگذارید.



هدست Bluetooth جدید مدل SBH50 که به این سری همیشه در حال گسترش پیوسته است، یک هدست بی‌سیم پیشرفته با قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی است که به رادیو FM داخلی، نمایشگر OLED و اتصال تک لمسی برای پخش بی‌سیم صدا مجهز است. Xperia ZR خود را به آسانی با این هدست مماس کنید تا دستگاه‌ها فوراً با یکدیگر جفت شوند و با آن به موسیقی گوش دهید یا تماس تلفنی برقرار کنید. SBH50 در رنگ‌های مشکی و سفید در دسترس است. سایر لوازم جانبی که می‌توانند Xperia ZR را کامل کنند پایۀ شارژ  DK28و  ساعت هوشمند SmartWatch MN2 هستند.



ویژگی های کلیدی برای Xperia ZR

-  صفحۀ نمایش 4.6 اینچی Reality Display با کیفیت HD و Mobile BRAVIA Engine 2 برای تجربۀ مشاهده‌ای واضح و روشن.
-  دوربین 13 مگاپیکسلی با ویژگی تصویربرداری سریع با ” Exmor RS برای موبایل” و HDR برای عکس‌ها و فیلم‌هایی در هر شرایط محیطی.
-  مقاوم در برابر آب و مقاوم در برابر گرد و غبار (IP55 /IP58) برای نهایت طراحی بادوام
-  پردازشگر چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon™ S4 Pro با 2 گیگابایت رم برای عملکرد سریع
-  حالت Battery STAMINA برای عمر باتری متمایز


گزارش از : حسین عالیان
برچسب ها: دریچه ، تلفن همراه ، سونیzr
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ُسینا
۰۹:۴۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
سلام
من sony xperia t2 ultra dual یا sony xperia zr را بخرم؟

sony xperia t2 ultra بخاطر این که صفحه ی بزرگ تری دارد و برام مهم نیست دو سیم کارت باشد ولی به اندروید 5.0 قابل ارتقا نیست.

sony xperia zr بخاطر این که به اندروید 5.0 قابل ارتقا است و نرم افزاری کمی قوی تری دارد ولی صفحه ی نمایش کوچک تری دارد.
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
سلام، من خیلی تحقیق کردم تنها گوشی ای که همه خصوصیاتی که من می خوام رو داره همین گوشیه! ولی میگن از نظر نرم افزار ضعیفه، هنگ می کنه و اینکه بعد از آپدیت وای فای و بلوتوثش کانکت نمی شه، اگه ممکنه راهنمایی کنین که واقعا همچین مشکلاتی هست یا نه
Iran (Islamic Republic of)
سید جواد موسوی نژاد
۱۱:۵۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
گوشی خیلی عالی است فقط هنگام مکالمه احساس میشود محدوده گوشی جاییکه بغل گوش می‌گذاریم گرم است و سبب اذیت میشود
Iran (Islamic Republic of)
man
۱۵:۰۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
سلام. من یک هفته ای هست که این گوشی رو خریدم و واقعا عالیه.از هر جهتی حرف نداره.معرکه هست.
بعد از اینکه لب تاپمو از صندوق عقب ماشینم دزدیدن، تنها چیزی که تونست تسکین روحیه بهم بده همین گوشی بود.اما هنوز منتظرم که از فتا زنگ بزنن و بگن لب تاپت پیدا شده.همه زندگی و مقاله هام اون تو بوده. شما هم دعا کنیدشاید پیدا شد...................................شااااااااید.........
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۲۲:۲۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
سلام خسته نباشید.
میخواستم بدونم میتونه zrتماس تصویری برقرار کنه؟
کاراییش چطوره؟
واسه من که هر به چند روز باید بشورم و کارم توی گرد و خاکه مناسبه؟
ممنون میشم توی ایمیلم جواب بدین.
باز هم ازتون مچکرم
Iran (Islamic Republic of)
mohammadali17
۱۱:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
سلام به همگی
من میخام این گوشی رو بخرم ولی دو دلم چون بعضی ها میگن این گوشی باتریش ضعیفه و اگه یه خورده باهاش کار کنی داغ میکنه از دوستانی که اطلاعات درباره دارن یا خودشون این گوشی رو دارن خواهش میکنم من رو راهنمایی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ava
۱۳:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
من خیلی تحقیق کردم ..گوشی فوق العاده ایی ..و چند روز پیش خریدم با گارانتی آرین 1,040,000 تومان
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۸:۰۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۲
سلام
من یه جاخوندم که باتریش قابل تعویض نیست؟
آیاراسته یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
omid
۰۹:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۲
سلام
من خودم تازه گرفتم.گوشی خوبیه در ضمن باتریش هم قابل تعویضه
Iran (Islamic Republic of)
lara23
۰۰:۵۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۲
سلام...من این گوشی روخریدم...فوق العاده هست خیلی عالیه .خیلی راضیم.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۳:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
سلام.ببخشید میگن گوشی سامسونگ حرف اول رو میزنه اما من که تعجب کردم و نظرم درباره ی گوشی سونی عوض شد میشه برسی بکنید و به جیمیل جواب بدید خواهش میکنم ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
اتری Xperia ZR چند ساعت موسیقی پخش می‌کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
برومند
۱۵:۲۹ ۰۴ تير ۱۳۹۲
عالی ولی گران قیمت
Iran (Islamic Republic of)
برومند
۱۵:۲۷ ۰۴ تير ۱۳۹۲
عالی ولی گران قیمت
Iran (Islamic Republic of)
رضا س
۱۸:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
با سلام.من ميخوام انن گوشي رو بخرم ولي شنيدم كه گوشي هاي سوني تماس تصويري برقرار نميكنن از مسئولين دريچه خواهشمندم پيگيري كنند گه اين گوشي تماس تصويري برقرار ميكنه يا نه. تشكر
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۴۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۲
لام با تشکر از سایت خوبتون لطفا در موردی این که ایپد برای بازی بهتره یا تبلت بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
ژمان ب
۰۳:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام.
شرکت نوکیا به تازگی گوشی سری آشا ی خودشو به سیتم عامل آشا 1.0 مجهز کرده.
ممکنه یه بررسی روی این سیستم عامل جدید ن.کیا داشته باشین؟؟
خواهشا
Hong Kong
هادی
۲۱:۱۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام.فوق العاده ست.... برند فقط ســــــونـــــی.....ولی خیلی ها میگن چرا صفحه نمایشش Full HD یا Super Amo LED نیست...آخه شما ها که از گوشی هیچی نمیفهمین چرا الکی نظر میدین...اولا گوشیهای سونی موتور Braviaداره.که خودش کلی کیفیت نمایشگر رو میبره بالا...ثانیا مگه شماها بیشتر از مهندسای سونی سرتون میشه اونا خودشون نمی دونن که نوع صفحه نمایش گوشی چطور باشه ولی شما میدونین؟آره؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دریچه - حسین عالیان
۲۰:۳۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام به شما
از اینکه به دریچه لطف دارید و مطالب رو بادقت مطالعه می کنید بسیار ممنونیم....
اون دسته از دوستان که این حرف رو میزنن احتمالا اطلاعات دقیقی در مورد دنیای تلفن های هوشمند ندارن... اینکه فاکتورهای یک تلفن برای هوشمند بودن چیه و یا چه قطعاتی خوب و یا بده اینها همه و همه جز مطالبیه که باید همه در موردش بدونن و تحقیق کنن...
ما از همه دوستان تقاضا داریم تا محصولات مورد نظرشون رو پیشنهاد بدن تا به صورت تخصصی مورد بررسی تیم دریچه قرار بگیره
با سپاس از شما
آخرین اخبار