مشهد/

رونمایی از نرم افزار سبک زندگی اسلامی ایرانی

با حضور استاندار خراسان رضوی از نرم افزار سبک زندگی اسلامی ایرانی رونمایی شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد حسین فروزان مهر در جلسه ی شورای فرهنگ عمومی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه ی انقلاب در دیدار با جوانان خراسان شمالی در خصوص سبک زندگی اسلامی، اصلی ترین زیرساخت برای خلق یک حماسه را توجه به مقوله ی فرهنگ دانست و اظهار کرد: تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی مستلزم توجه ویژه به موضوع فرهنگ است.

استاندار خراسان رضوی فرهنگ را متغیری اساسی با حرکت کند توصیف کرد و گفت: طراحی و برنامه ریزی های این حوزه باید با نگاه به اسناد بالادستی، توجه به سیاست های فرهنگی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه صورت پذیرد.

وی فرهنگ را موضوعی فرابخشی و دارای لایه های زیرین و مشهود برشمرد وافزود: به منظور افزایش اثربخشی و کارآمدی فعالیت ها در این حوزه باید به هر دو لایه به موازات یکدیگر توجه کرد.

فروزان مهر با اشاره به اهمیت نقش شورای فرهنگ عمومی در سیاست گذاری های فرهنگی خاطرنشان کرد: گروه های کاری و کمیته های زیرمجموعه آن باید با برگزاری جلسات کارشناسی و زمینه ی تصمیم سازی موارد را برای تصویب نهایی به شورا ارایه دهند.

استاندار خراسان رضوی گفت: بایستی از ظرفیت نخبگان، صاحب نظران، اندیشمندان، فرهیختگان و نمایندگان اصحاب رسانه در کمیته ها و کارگروه های ذیل شورای فرهنگ عمومی در راستای تحول در گردش کار این شورا استفاده شود.

فروزان مهر در ادامه با اشاره به اجرای طرح جامع خانواده ی پایدار در سطح استان اظهار داشت: اجرای موفق این طرح طی چندسال اخیر، اثرات مطلوبی در حوزه ی خانواده از جمله کاهش طلاق و ازدواج آسان، آگاهانه و به هنگام را به همراه داشته است.

وی افزود: خراسان رضوی با جایگاه و سابقه ی درخشان فرهنگی همواره منشا اثر و پیشرو در اجرای طرح های اثربخش فرهنگی بوده است که طراحی نرم افزار سبک زندگی اسلامی ایرانی از جمله ی این موارد است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: پرداختن به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی و موضوعاتی چون الگوی مصرف، پوشش، ازدواج، اوقات فراغت، مذهب و تغذیه در آینه ی آیات و روایات و نگاه اندیشمندان از جمله ویژگی های مهم و نقاط قوت این نرم افزار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی فردوسی و افتتاحیه ی کنگره ی ملی شعر از توس تا نیشابور در مشهد گفت: مراسم آیینی و بزرگداشت مفاخر فرهنگی استان نشان دهنده ی سابقه ی درخشان و کهن این دیار در حوزه فرهنگ و ادب است و باید به نحوی شایسته برگزار شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر فعال تر شدن هرچه بیشتر انجمن مفاخر فرهنگی استان خاطرنشان کرد: : از انجمن مفاخر استان انتظار می رود تا نسبت به تجلیل از بزرگان، علما و مراجع گرانقدری که درقید حیات هستند و ما از نعمت و برکت وجود آنان بهره مند هستیم نیز به طور شایسته ای اقدام نماید.

وی گفت: خراسان رضوی از دیرباز مهد پرورش مشاهیر و اندیشمندان بزرگی در حوزه علم، فرهنگ، ادب و اندیشه بوده است و ما به عنوان میراث داران این شخصیت ها باید نسبت به معرفی و بزرگداشت آنان اهتمام ورزیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.