حداد عادل در دانشگاه آزاد تهران جنوب:

کسانی که در سال 88 حامی موسوی بودند امروز پشت سر هاشمی‌اند

عضو ائتلاف پیشرفت با اشاره به نقش فرزندان هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 گفت: در طول این چند سال تمام مواضع هاشمی مخالف مواضع اصولگرایان بوده است و کسانی که اطراف موسوی بودند در حال حاضر از هاشمی حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "غلامعلی حداد عادل" در نشست دانشجویان جامعه اسلامی دانشگاه آزاد تهران جنوب با موضوع انتخابات ریاست جمهوری که عصر امروز (سه‌شنبه 24 اردیبهشت) در دانشکده فنی برگزار شد، با اشاره به مشترکات جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور ایران با انقلاب اسلامی به استقلال رسیده و استقلال اولین کلمه و اولین شعار انقلاب ایران در سال 57 بوده است.

وی افزود: این کشور که قبلاً وابسته بود امروزه به جایی رسیده است که اکنون نقش مؤثری در دنیا و منطقه داشته که از جمله می‌توان به نقش ایران، سوریه، عراق، افغانستان و همچنین نقش مردم ایران در بیداری اسلامی اشاره کرد و این به دلیل استقلال جمهوری اسلامی ایران است که کلید تمام مشکلات است.

عضو ائتلاف پیشرفت با اشاره به استقلال جمهوری اسلامی ایران سِرّ آن را در اعتماد مردم به نظام و حکومت دانست و افزود: اسلامی بودن حکومت جمهوری اسلامی ایران باعث پشتیبانی و دلگرمی مردم است.

حداد عادل با بیان اینکه امسال رهبری مردم را به حماسه سیاسی و اقتصادی دعوت کردند، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تحریم‌هایی که بیش از یک سال است تشدید شده، مردم می‌توانند تمام بحران‌های سیاسی و اقتصادی را به فرصت تبدیل کنند.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی مبنی بر اینکه با حضور هاشمی رفسنجانی و مشایی آیا احتمال پیروزی شما وجود دارد، گفت: وحدت در میان اصولگرایان با حضور قالیباف و ولایتی جلوگیری از تعدد اصولگرایان است که این تصمیم مربوط به چند ماه قبل بود و ربطی به زمان فعلی ندارد و شرط این ائتلاف را اعلام کردیم که اگر اصولگرایی ثبت نام کرد و درصد بالایی از آرا را داشت او را به عنوان کاندیدای اصلی اصولگرایان معرفی می‌کنیم و هدف ما این است که از رقابت اصولگرایان جلوگیری کنیم.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه گفت: اگر آرای جلیلی بالا برود ما این مطلب را مورد توجه قرار خواهیم داد؛ اگر این مطلب دیروز مستحب بود امروز واجب شده است.

حداد عادل در پاسخ به سؤال یکی دیگر از دانشجویان مبنی براینکه چرا با وجود خدماتی که هاشمی انجام داده، او را به جریان فتنه ربط می‌دهند، گفت: این یک واقعیت است که بدانید گروه‌هایی که از ایشان حمایت می‌کنند و افرادی که اسرار بر ثبت نام ایشان دارند چه کسانی هستند و نقش فرزندان ایشان در جریان فتنه سال 88 چه بوده. باید بگویم که همه مواضع ایشان مخالف مواضع اصولگرایان بود، ولی بیانات و جایگاه ایشان طوری بوده که همان اصلاح‌طلبان 76 به بعد همگی پشت سر ایشان اجماع کردند. در واقع این سؤال احتیاجی به پاسخ ندارد و واقعیت صحنه نشان‌دهنده این است که همه کسانی که در سال 88 پشت سر موسوی بوده‌اند امروز پشت سر رفسنجانی هستند.

حداد عادل در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه نظر شما درباره حصر خانگی موسوی و کروبی چیست گفت: حصر خانگی حداقل کاری بود که نظام برای این دو نفر انجام داد و این هم به سود خودشان و هم به سود کشور است.

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان درباره بهبود وضعیت اقتصادی و روشهای دستیابی به آن و راهکارهای رفع تحریم گفت: اقتصاد ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب بیمار بوده است و ریشه آن وابستگی به نفت و عقب ماندگی صنعت کشور بوده است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران این اقتصاد به دست ملت و نظام اصلاح شد هرچند که از روز اول دچار فشار و تحریم بودیم، ولی این تحریم‌ها از ابتدا شکست خورده بوده است. دشمن با توطئه‌های گوناگون و کودتای مخملی در کشور و بهانه کردن انرژی صلح آمیز هسته‌ای و نیز با وسیله قراردادن شورای امنیت تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد با این تصور که دچار به هم ریختگی اقتصاد ایران شود و از این طریق داخل ایران را به هم بریزد.

وی گفت: ما قادریم کشور را بهتر از وضع فعلی اداره کنیم  و این منور به همکاری بین قوای سه گانه است که در این اواخر شاهد این همکاری نبودیم.

حداد عادل در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگارن، مبنی بر اینکه نظر شما درباره این مسئله که هاشمی حضور خود در انتخابات را با رضایت رهبری نسبت داده و این اقدام وی با تکذیب بیت رهبری مواجه شده است، چیست؟ گفت: رهبری نه به کسی گفته‌اند که شرکت کنید و نه به کسی گفته‌اند که شرکت نکنید و اگر هاشمی بگوید رهبری مخالفت نکرده، دلیل موافقت رهبری نیست و ایشان نسبت به شرکت هیچ کس در انتخابات نظری نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار