با این 7 تیر به استرس امتحان شلیک کنید!

این 7 توصیه را به مثابه 7 تیری بدانید که با شلیک به استرس امتحان، اضطراب‌تان را رفع می‌کند.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ بیشتر نوجوانان در سال‌های درس و مدرسه، اضطراب امتحان را تجربه می‌کنند. در این شرایط، فشار غیرمنطقی والدین هم می‌تواند با تشدید اضطراب نوجوان، او را در ورطه یک سیکل معیوب گرفتار کند.

 هر چند اضطراب به میزان جزیی قادر است افراد را به جلو هل بدهد و باعث پیشرفت و ترقی‌شان باشد، اما اضطراب مزمن از مخرب‌ترین احساسات بشری است که تمام توانایی و قدرت آدم را هدف می‌گیرد‌ و حتی روی قدرت سیستم ایمنی بدن هم تاثیر منفی دارد؛ تا حدی که افراد مضطرب، بیشتر از سایرین بیمار می‌شوند. طبق آمارهای علمی، دانش‌آموزان مضطرب بیشتر از سایر دانش‌آموزان سرما می‌خورند یا به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند. اما این مشکل هم مثل هر مشکل دیگری، راه حل دارد.

تیر اول: برنامه‌ریزی
بارها کارشناسان مختلف بر تهیه جدول زمان‌بندی برای روز قبل از امتحان تاکید کرده‌اند. اما کمتر دانش‌آموزی پیدا می‌شود که این مساله را جدی بگیرد.

گذشته از مواردی که دانش‌آموز خواندن کل درس را به شب قبل از امتحان موکول می‌‌کند، مواردی هم هستند که مطالب درسی یاد گرفته شده‌. به دلیل زمان‌بندی غلط و دوره ناصحیح در ذهن به هم می‌ریزد و فرد نمی‌تواند در امتحان نمره خوبی بگیرد.

در یک جدول زمان‌بندی صحیح باید دقت کافی به استراحت و تفریح هم داده شود. در چنین برنامه‌ای مواردی که باید روز قبل از امتحان دوره شوند، به دقت نوشته می‌شوند و سپس بر اساس شدت سختی مرتب می‌شوند.

تنها در این صورت است که شما مدت زمان لازم را برای دوباره خوانی هر موضوع در نظر می‌گیرید و می‌توانید زمان‌بندی درستی را انجام دهید. حتی اگر مطلبی بسیار دشوار است و مدت بسیار طولانی برای یادگیری آن مورد نیاز است، می‌توانید از خواندن آن صرف‌نظر کنید و به جای آن مطالب دیگری را که آسان‌تر هستند دوباره خوانی کنید.

با این روش احتمال پاسخ دادن به اکثر سوالات بخش‌های ساده بالاتر می‌رود و شما نمره بالاتری کسب خواهید کرد. بدون آنکه لازم باشد با اضطراب یادگیری و یادآوری نکته‌های دشوار دست و پنجه نرم کنید!

تیر دوم: استراحت
در برنامه‌ریزی برای درس خواندن در روز قبل از امتحان باید فاصله‌های زمانی خاصی برای استراحت کردن در نظر گرفته شود. البته بهتر است فاصله این استراحت‌ها بر اساس سختی یا آسانی مطلب مورد مطالعه تنظیم شود.

اما نکته مهم این است که استراحت کردن نباید با فعالیت‌ها پر سر و صدا همراه باشد. در واقع تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی با صدای بلند به‌جای آرامش باعث حواس‌پرتی شما می‌شوند.
استراحت‌هایی که برای روز قبل از امتحان در نظر گرفته می‌شوند باید هم برای ذهن و هم برای جسم ‌موثر باشد. استراحت صحیح باعث می‌شود که تمرکز شما از دست نرود و در ضمن خستگی خود به عاملی برای تشدید اضطراب‌تان تبدیل نشود.
 
تیر سوم: خواب‌ راحت
7 ساعت خواب کامل برای فعالیت مناسب بدن امری حیاتی است. در واقع مهم نیست چه ساعتی می‌خوابید یا چه ساعتی از خواب بیدار می‌شوید. مهم این است که وقتی می‌خواهید مطالب درسی را دوره کنید کاملا هوشیار باشید و تمرکز کافی داشته باشید.
سعی کنید یک ساعت قبل از به بستر رفتن دیگر مطالعه نکنید. در ضمن بهتر است به عضلات خود هم استراحت بدهید و فعالیت بدنی شدید هم نکنید. داشتن خواب کافی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در کنترل اضطراب قبل از امتحان است.
 
تیر چهارم:تغذیه سالم
غذاهای مملو از ویتامین و پروتئین همیشه بهترین انتخاب هستند. مصرف میوه و سبزیجات تازه ذهن را فعال نگه می‌دارد و همین مساله باعث یادگیری بهتر و کاهش اضطراب می‌شود. در ضمن بهتر است دور قهوه، چای و نوشابه‌های گازدار را هم خط بکشید. کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها شما را بیدار نگه می‌دارد ولی قدرت به خاطر آوردن مطالب را از شما می‌گیرند.
 
تیر پنجم: تمرکز فکری
روز قبل از امتحان هر چیز را که باعث حواس‌پرتی می‌شود کاملا کنار بگذارید. توجه به هر اتفاق بزرگی در اطراف باعث از بین رفتن تمرکز شما می‌شود. وقتی تمرکزی روی درس وجود ندارد اضطراب خود به خود به وجود می‌آید.
 
تیر ششم: مثبت‌اندیشی
وقت خود را با افرادی بگذرانید که به شما روحیه می‌دهند یا به قولی انرژی مثبتی به شما می‌دهند. اصولا هر وقت فکری منفی به سراغ شما آمد فورا همان فکر را به شکل مثبت تغییر دهید و با صدای بلند برای خود تکرار کنید.
مثلا ممکن است فکرکنید: همه بچه‌ها یک دور کامل درس را خوانده‌اند و به آن مسلط هستند اما من هنوز با کتاب سر و کله می‌زنم. اگر چنین فکری به سراغ‌تان آمد بلافاصله با صدایی رسا بگویید:" من قبلا هم چنین امتحان‌هایی داده‌ام و اکثر مواقع هم نمره خوبی گرفته‌ام."
 
تیر هفتم: آرامش
قبل از دوره کردن هر مطلب جدید نفس عمیق بکشید و سعی کنید ذهن خود را از هر فکر دیگری پاک کنید. در ضمن در پایان جدول زمان‌بندی که برای خود تهیه کرده‌اید زمانی را برای قدم زدن در هوای آزاد در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود قبل از امتحان فردا احساس آرامش عمیقی به شما دست دهد.

منبع بيترين
برچسب ها: استرس ، امتحان ، آرامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
سلام من امسال میخام برم نهم انتخاب رشته کنم...
اما از شدت استرس واقعا بهم میریزم تا جایی که نگران چیزایی میشم که اصن ربطی هم به درس نداره...
با اینکه ۱۵ سالمه شدم مث بچه هایی که تازه میخان برن مدرسه استرس دارن..
میترسم رشته مورد نظرو نیارم یا اگه بیارم کنکور قبول نشم یا اگه بشم بیکار بمونم تو این اوضاع بیکاری...
با اینکه من از لحاظ تحصیلی خیلی سر هستم..
هم مدرسه تیزهوشان هم معدل بالا هم دونستن علاقه و استعداد...
لطفا بگین چکار کنم همینجوری پیش بره اصلا نمیتونم درسو ادامه بدم...
Iran (Islamic Republic of)
Y
۱۳:۳۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید من کلاس هفتم هستم امتحان علوم دارم خیلی استرس دارم میترسم سر جلسه امتحان نتونم جواب بدم لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
Hastu
۱۹:۳۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
من واقعا از استرس دارم میمیرم بخاطر امتحانات نوبت دوم الان قران و هدیه و علوم و املا رو دادم اما یه استرسی دارم که اگه نتونم برم هفتم چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام من کلاس پنجم هستم
فردا امتحان علوم داریم از کل کتاااب
واقعا استرس دارم
نمیدونم چیکار کنم درسا رو هم بلدما اما میترسم نمرم بد بشه
هعی
Iran (Islamic Republic of)
R
۰۵:۵۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
من خیلی استرس دارم امتحان ریاضی و علوم میوفتم یانه
پایه هفتمم
Iran (Islamic Republic of)
خلیل رضایی
۰۸:۳۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چکار کنیم بچه کلاس دوم برای امتحان نوبت دوم استرس نگیره و یادش بره
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۹:۳۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
من خیلی برای امتحان ها استرس دارم با اینکه هزار بار خوندم بازم استرس دارم نمیدونم چرا این استرسم کم نمیشه معلم مون درس نمیده و اصلا خوب نیست و همش هم استرس میده بهمون (کلاس ششمم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
امیدوارم هممون بتونیم نمره های خوب بیاریم و خودمون و خانوادمون سربلند کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
من کلاس ششم و امتحان پایان ترم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
من کلاس چهارم
درسمم خوبه ولی تا معلمم می گه امتحان ریاضی فلان روز استرس منو بر می داره الانم چهارشنبه داریم
اینشالله خدا به همه کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۳:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
معلم امادگی دفاعی مون اصلا درس نمیدا و نمیپرسه و یه جورایی کلا از اول سال سر کلاس ما نیامده و معاون هم هس برا همین کلا بیخیال ماشده حالا بعد عید هم که امتحانا شروع میشه و این امتحان تنها نیس بقیه درسا مم هس که اصلا نمیخوندم به خاطر اینکه غیر حضوری بود حالا سال اخرمم هس که باید انتخاب رشته کنم و نمیدونم چجوری برنامه ریزی کنم که بعد عید بتونم به تمام درسام مسلط بشم و ۸روز هم بیشتر وقت ندارم
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۳:۵۲ ۳۰ دی ۱۴۰۰
من همیشه میخونم ، اما چند وقته درسایی مثل علوم اجتماعی رو خراب میکنم خیلی استرس دارم یبارم از حال رفتم نمیدونم چکار کنم . ( کلاس ششم )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
از این به بعد سخت تر هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۰۳ ۱۹ دی ۱۴۰۰
سلام توروهدا بهم کمک کنید من به شدت استذسس ام هشت تا دمتر رفتم تاثیر نداشت محیط زندگی هم عالیه فقط خودم استرسی ام قلبم تند تند میزنه دستام و پام یخ میزنه و چشمام تار میشه لطفا دعا کنید تروخدا
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۰۱ ۱۹ دی ۱۴۰۰
سلام توروهدا بهم کمک کنید من به شدت استذسس ام هشت تا دمتر رفتم تاثیر نداشت محیط زندگی هم عالیه فقط خودم استرسی ام قلبم تند تند میزنه دستام و پام یخ میزنه و چشمام تار میشه لطفا دعا کنید تروخدا
Iran (Islamic Republic of)
مهنادرواری
۰۰:۵۷ ۱۰ دی ۱۴۰۰
دارویی هست که بتوان استفاده کردتابتوانم درس بخوانم
Iran (Islamic Republic of)
حنانه
۰۸:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
دارویی براي اينکه بتوني درس بخوني که نيست ولي چند قرص و شربت هستن که استرس رو بشدت کاهش مي دهند و محدودیت سنی هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
¤¤¤¤
۲۳:۴۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام
من سر آزمون کتبی مشکل دارم یعنی اگه خانم معلمون بگه امتحان کتبی من میمیرم مرگ رو به چشمم می بینم با اینکه درسام هم خوب هست تا معلم میگه اِ میگم امتحان ترس تمام وجودم رو میگیره می خونم ولی نمی تونم جواب بدم بیشتر مشکلم هم سر ریاضی من سر بقیه ی درسا معمولی ترم ولی سر ریاضی می میرم زنده میشم
ولی امتحان شفاهی عالییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ریاضی که دیگه هیچی
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد آزاددوست
۱۰:۲۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام
من از استرس امتحان ندارم.از امتحان میترسم یعنی جوری که گریه میکنم شبا.دیشب حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه گریه کردم.چیکار کنم.از شنبه هم امتحانات ترم هست.اصلا الان فکر میکنم دارم میمیرم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه امان ابادی
۲۲:۰۴ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید
من برای امتحان ها در جواب دادن خیلی استرس میگیرم
یعنی هر وقت میخوام امتحان یا جواب معلمم رو بدم همه چیز از سرم میپره دیگه اون لحظه هیچی یادم نمیاد
من فردا ۲ تا امتحان دارم باید چی کار کنم خیلی استرس دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
به خدا توکل کن
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۱۷:۲۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
سلام راستش من واقعا استرس بیش از حد دارم حتی بعضی وقت هام میزنم به اعصابم و اینا این همه استرس هم از امتحان ریاضی سرچشمه می‌گیره ، فقط و فقط ریاضی چون احساس میکنم که خوب نفهمیدم و معلم هم تا می‌تونه نمونه سوال سخت میده و خیلی خیلی استرس دارم نتها من بلکه بعضی دوستان هم همینطور ، نمیدونم چیکار کنم البته تا گفته نماند که واقعا درسم خوبه ولی ریاضی رو:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ریاضی را منم استرس شدید می گیرم هر کاری می کنم آروم نمی گیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
من استرس امتحان خیلی دارم
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۸:۴۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
سلام من فردا ۲ تا امتحان دارم خیلی خیلی استرس دارم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ri ri:)
۲۱:۲۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
من یه کلاس هفتمی ام
و فردا امتحان عربی دارم اونم برای اولین بار،، هرکاری میکنم نمیتونم همه رو یاد بگیرم و واقعا استرس نمیذاره
دارم از وحشت و استرس سکته میکنم
چون معلمم تا صفحه 70 درس داده!!!!!!
با اینکه ترم اول نیست
نظام آموزشی ما فرسودس،،
خیلی فرسودس،، دانمارک چهل ساله نمره رو برداشته اونوقت نوجوونای ما بخاطر استرس امتحان خودکشی میکنن!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Fatemeh
۱۰:۳۹ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
من کلاس هشتم هستم .
وقتی استرس میگیرم( مرگ رو جلو چشمانم میبینم)
بیشتر از همه درس ریاضی من رو اذیت میکنه
معلومه دیگه ریاضی هشتم خیلی سخته به خصوص فصل جبر و معادله !!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اینجا همه کلاس پنجمی هستن ‌؟
من که از کرونا نمیترسم از امتحان عربی ‌. ریاضی . زبان میترسم
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۳:۴۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
برای هیچ امتحانی استرس ندارم جز ریاضی و فارسی و علوم/ مخصوصا ریاضی و علوووم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۱۵ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
وقتی استرس داری نه میتونی بخوابی نه استراحت کنی نه تمرکز داری...
Iran (Islamic Republic of)
۱۳۲۴
۱۹:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
من وقتی اسم استرس میشنوم استرس میگیرمت برای امتحان که واویلا
Iran (Islamic Republic of)
رایکا
۱۴:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
و قابلیت اینوهم دارم که چندین سال رو جهشی بخونم منتها ایران این قابلیتو نذاشته و فقط یه سال تو هر مقطع اجازه داری!
دروس پایه ششم و هفتم و هشتم رو تو تابستون مطالعه کردم و با یه مقدارهم تمرین همراهش .
تو ریاضی مشکلی نداشتم ، بامطالعه ی بیشتر صددرصد می تونم جهشی برم فقط حیف که یه سال درنظر گرفته شده اونم تو پایه ی مشخصی!
چه ضریب هوشیت بالا باشه و چه نزدیک بهش باید ازپایه ای که هستی بیای جلو!
فوقش یه سال میری جلوتر!
Iran (Islamic Republic of)
رایکا
۱۴:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام
من برای درس و آزمون و نمره کوچیکترین استرس و اضطرابیم ندارم کافیه یه مقدار مطالعه و مرور داشته باشم اونم نه تمام ساعات روز ، فوقش یه دو ساعتی .
درحقیقت ، بزرگترین عذاب و استرس زندگیم درحال حاضر همکلاسا و معلمای مغزفندقیمو خود مدرسمه!
ای کاش این قابلیت می بود تو نظام اموزشی تا طرف بتونه به صورت خصوصی و تکی ( بدون هیچ دانش آموزی فقط تنهایی! البته برای کسایی که درسشون خوبه و واقعا دنبال یه هدف مشخصن که منتها مدرسش زندگیشو به کامش تلخ میکنه ) تمام پایه هارو پاس کنه و تهش کارنامه هم صادرشه واسشو بره پی زندگیش! بدون هیچ اطرافی تو مدرسه
جای اینکه فرهنگ درست یادمون بدن فقط بااین ایرادای ناچیزشونو مغزپوکشونو کوبیدن دانش آموز گند میزنن بهش
خصوصا باوجود دانش آموزا و همکلاسا اونم هشت ماه درکنارشون باید تحملشون کرد همه چی تلخ میشه به کام زندگیمون!
والا !
هشت ماه چیزکمی هم نیست درواقع نصف بیشتر عمرتو داری تو اون زباله دونی به نام مدرسه میگذرونی! واقعا داشتن فرهنگ درست تو مدرسه چیز بی اهمیتی نیست!

ولی ازدرس خوندن لذت می برم!
پنجمم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
من روش های شمارو خوندم اما اثر نکرد و۵ دقیقه دیگه امتحان ریاضیم‌شروع میشه ومن الان دستام عرقه وخیلی استرس دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۷ دی ۱۳۹۹
اونایی که خواندن بهشون اثر کرده من پنجم ابتدای ام خیلی استرس دارم
خـــــــــــیــــــلی استرس دارم
Iran (Islamic Republic of)
نازنین زهرا شهمرادی
۱۶:۵۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
من خیلیییییییی استرس دارم همش دوست دارم به امتحان فکر نکم ولی نمیشه همش تو فکرمه وقتی ام کلمه امتحان رو میشنوم تن و بدنم میلرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
منم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ممنون از مقالتون
اما متاسفانه اصلا به من کمک نکرد من همچنان استرس دارم
الان خوابم نمیبره چون فردا امتحان دارم
دستام عرق کردن همزمان هم سردمه هم گرممه
واقعا حالم بده
Iran (Islamic Republic of)
Sana
۱۵:۵۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
عالی بود ای کاش بتونم بهش عمل کنم چون من واقعا استرسدارم برا همه چی امتحان
Switzerland
یه کلاس هفتمی
۱۲:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام منم مقالات استرسو خوندم انجام دادم تاثیر نداره
کلا استرس. استرس...
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۲:۱۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
من خیلی می خونم همه مقاله های استرسم خوندم و انجام دادم اما تاثیری نداشته موقع امتحان هیچی نمی تونم بنویس اما تا امتحان تموم میشههمه جوابارو یادم میوفت البته از اول اینجوری نبود تو کلاس هشتم یه معل سختگیر داشتم که خیلی ترسناک بود کل سال هشتم رو تیک عصبی داشتم و نمی تونستم یه عکس ساده بگیرم انقدر دستم لرزش داشت با این چیزا مشک هل نمیشه باید نظام آموزش تصحیح بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهیار
۱۲:۵۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
من اصلا استرس نمیگیرم و وقتی کسی رو میبینم که استرس داره نمیتونم درکش کنم فک کنم من به خاطر این استرس نمیگیرم چون میدونم تا جایی که خوندم رو خوب بلدم من به خاطر این اومدم اینارو خوندم چون حوصلم سر رفته بود امیدوارم همه امتحان هاشون رو خوب بدن
Iran (Islamic Republic of)
تی تی
۱۶:۲۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
خوش به حالت میای میخونی که چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که اصلا استرس ندارم خدا رو شکر که سالمم همین که قبول بشم کافیه
Afghanistan
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
خیلی ممنون از معلومات تان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۲ دی ۱۳۹۸
بسیارعالی هرکی امتحان داره
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۱۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
من خیلی استرسی هستم امید وارم این روش ها تاثیر بگذاردوگر نه می میرم
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۴:۳۱ ۰۴ دی ۱۳۹۸
بد نبود وای بابا من میخواد از من بپرسه میترسم من رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
منم استرسی ام بشدت ۱ هفته قبل امتحانا میخونم ولی موقش که میشه حافظم پاک میشه انگار لرزش دست و تپش قلب و.. دارم ترو و خدا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
نازیلا
۰۱:۵۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
مطالب واقعا عالی بود و امیدوارم ک بتونم عملی شون کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
استرس دارم
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۵:۴۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
چشم
Iran (Islamic Republic of)
eli
۲۱:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
برام دعا کنید من فردا دوتا امتحان دارم ریاضی کل کتاب دارم به مرز واقعی سکته میرسم
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۲۳:۳۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
من دارم از استرس میمیرم حتی موقع خواب هم استرس دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۷ دی ۱۳۹۷
فرداامتحان ریاضی دارم ولی استرس نمیزار تمرکزکنم لطفابرام دعاکنید منم به یادتون هستم یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۴ دی ۱۳۹۷
منم خیلی استرس دارم با اینکه تمام نمراتم خوبه لطفا برای امتحان ریاضی فردام برام دعا کنید منم به یادتون هستم
Iran (Islamic Republic of)
سوما
۱۲:۱۷ ۰۳ دی ۱۳۹۷
دارم میمیرم فقط دوساعت مونده به امتحان و خیلی استرس دارن وایییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
استرس خیلی بد است
Iran (Islamic Republic of)
Pooya
۱۷:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۷
خیلی استرس دارم برای فردا که امتحان دارم ولی این مطالب کمی از استرسمو کم کرد.ممنون یاعلی.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مبینا
۰۳:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
من فردا امتحان ترم ریاضی دارم میتونم بگم بیشتر از ۱۷ ساعت درس خوندم ولی این استرس اصلا نمیزاره تمرکز کنم لطفا برام دعا کنین
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۲۲:۲۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
اصلا استرس نداشته باش
Germany
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
متاسفانه مطالبتون زیاد رومن تاثیر نداشت من بازم استرس امتاحانو دارم
Germany
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
متاسفانه مطالبتون زیاد رومن تاثیر نداشت من بازم استرس امتاحانو دارم
Iran (Islamic Republic of)
*
۰۰:۲۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
این تلقیح به خودته
Iran (Islamic Republic of)
eileen
۱۴:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
من موقع امتحان هیچ استرس و نگرانی ندارم و به نوعی بیخیالم همیشه هم نمرات عالی دارم
Iran (Islamic Republic of)
SETED
۱۵:۳۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
وای منم به شدت استرس دارم همیشه هم موقع استرس گریه میکنم. امتحانامو خوب میدم ولی همش مدرسه و دوستام استرس میدن
Iran (Islamic Republic of)
SETED
۱۵:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
وای منم به شدت استرس دارم همیشه هم موقع استرس گریه میکنم. امتحانامو خوب میدم ولی همش مدرسه و دوستام استرس میدن
France
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
من همیشه ریلکسم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۴۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
وای وای وای استرس امان منوبریده زندگی به کامم زهرمارشده دیگه خسته شدم حتی موقع استراحت هم استرس درس رودارم موقع درس هم استرس درسای دیگه رودارم وای وای بابا دیگه پدرم درامدازاسترس خسه شدممممم
Iran (Islamic Republic of)
z
۲۱:۵۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
Dostan be khoda tavakol konid
Iran (Islamic Republic of)
z
۲۱:۵۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
Dostan be khoda tavakol konid
Iran (Islamic Republic of)
z
۲۱:۵۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
Dostan be khoda tavakol konid
Iran (Islamic Republic of)
z
۲۱:۵۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
Dostan be khoda tavakol konid
Iran (Islamic Republic of)
z
۲۱:۵۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
Dostan be khoda tavakol konid
Iran (Islamic Republic of)
foroozan
۲۰:۳۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
ما اگه میتونستیم این ۷تا تیرو داشته باشیم ک دیگه استرس نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۶ دی ۱۳۹۶
استرسم باعث میشه تمام امتحانام خراب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
والا من که تپش قلب ،ناامیدی ، گریه و... دارم همش گریهرمیکنم فقط خواهرم میتونه ارومم کنه
Iran (Islamic Republic of)
HANA
۱۳:۲۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
من اخرش از استرس میمیرم . منم مثل شما اما ابجیم پیشم نیست . وسط امتحان دستم میلرزه از استرس صدام میلرزه گریم میگیره . یکدفعه‌ای همه چیز از ذهنم میپره . اگه‌ام خانوممون بگه چند دقیقه دیگه امتحانا رو میزم سکته میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
من موقع استرس به شدت دستام میلرزه
Iran (Islamic Republic of)
Mahla
۰۸:۱۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
من امروز امتحان رانندگی دارم برام دعا کنین دفه قبل بخاطر استرس بیخود رد شدم
Iran (Islamic Republic of)
*
۰۰:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
استرس بهانه است تلاش نکرده ای
من با استرس فراوان بهترین رتبه هارا میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
Sheyda
۲۱:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
منم استرس خیلی دارم بااینک درساموخیلی میخونم اما ب خاطراسترس خراب میکنم چیکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
منم استرس خیلی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
عالییییییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
سایت خوبی دارید
Iran (Islamic Republic of)
Sheyda
۲۱:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
مطالبتان خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
منم استرس دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
خیلی ناراحتم منم استرس دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
Sheyda
۲۱:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
منم استرس خیلی دارم بااینک درساموخیلی میخونم اما ب خاطراسترس خراب میکنم چیکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
یکی بیاد به من بگه چجوری استرس داشته باشم چون من اصلا اصلا استرس ندارم اصلا برام تعریف نشدس...چجوری باید استرس داشت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هانده
۰۵:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوش به حالت من که دارم لرز میکنم فکر کنم از استرس تب کرده باشم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
هرکی این پیامو میخونه برام خیلی دعا کنه تروخدا من به شدت ادم استرسی و مضطربیم مخصوصا تو امتحان، بیشتر امتحانامم بخاطراین خراب کردم :(
خیلی ناراحتم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
همدردم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
منم استرس دارم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
درود
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۲۳:۳۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
مطالبتان خوب بود ولی توی این محیطی که من توش زندگی میکنم بخوای نخوای استرس همیشه و همه جا تو رو همراهی میکنه داشتن آرامش و تغذیه سالم و ... اینا بسته به شرایط و محیط هم داره
من مامان بابام دلیل همه آشفتگی هام هستن
چون به جای اینکه به من انرژی مثبت بدن بیشتر نا امیدم میکنن
Iran (Islamic Republic of)
هانده
۰۵:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
موافقم ایول
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۲ ۲۵ دی ۱۳۹۵
خسته نباشید
اگه اینارو داشتیم که دیگه
آخرین اخبار