قالیباف در جمع مردم کرمانشاه:

وعده‌هایم را در مورد تهران عملی کردم/ حق نداریم کسی را هتک حرمت کنیم

قالیباف با بیان اینکه وعده‌هایم را در تهران عملی کرده‌ام، گفت: با اطمینان عرض می‌کنم اگر توفیق خدمت پیدا کنم جزو آن‌هایی نباشم که در سال آخر خدمت به فکر قانون اساسی و دفاع از حقوق ملت بیفتم و از همان روز اول پای حقوق ملت خواهم ایستاد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،  محمد باقر قالیباف بعد از ظهر امروز وارد کرمانشاه شد و مورد استقبال کم ‌نظیر مردم این استان قرار گرفت.

قالیباف در اجتماع پرشور بیش از 10 هزار نفر از خانواده شهدا ، ایثارگران ، بسیجیان و مردم کرمانشاه در مسجد جامع این شهر گفت: خداوند را شاکرم که توفیق پیدا کردم در چنین ماه عزیزی که ماه آمرزش و مغفرت و عبادت است در جمع شما مردم ولایتمدار و متدین، شجاع، با محبت و با گذشت حضور پیدا کردم و به عنوان کسی که توفیق داشتم چند سالی در پشت خاکریزها و در شهرهای این استان باشم، باید بگویم که روحیه گذشت، محبت، پهلوانی و جوانمردی را در خون مردم غرب کشور دیده‌ام.

وی افزود: در این جمع جوانانی از نسل دفاع مقدس هستند که امروز با همان روحیه جوانمردی و غیرت به پای نظام، انقلاب، دفاع از دین و خدمت برای مردم ایستاده‌اند. خدا را شاکرم در آغاز سفرهایی که داشتم به عنوان یک رزمنده از مناطق جنگی و نقاط غرب کشور این حرکت را شروع کردم و همواره معتقد بوده‌ام که مردم این استانها حق ویژه‌ای بر گردن  ایران دارند و همه ما وظیفه داریم دین خودمان را به این مردم ادا کنیم.

قالیباف خاطرنشان ساخت: استان کرمانشاه دارای مردمانی نجیب، متدین، شجاع و تحصیلکرده است و یکی از ظرفیت‌های اصلی این استان منابع انسانی به شمار می‌رود. این خطه دارای فرهنگی غنی با منابع بسیار گسترده است که اگر بگوییم بخشی از فرهنگ کشور مدیون استان کرمانشاه است، گزاف نگفته ایم. همچنین ظرفیت های بزرگ تاریخی، صنعتی، کشاورزی و اقلیم مناسب در غرب کشور و این استان وجود دارد و در سطح کلان کشوری نیز منابع متعدد مادی و فرصت‌های بزرگ صنعتی، کشاورزی، نفت و گاز وجود دارد، به نحوی که فرصت‌های اقتصادی بیشتر از ظرفیت کشور و حتی چند برابر ظرفیت‌های موجود است و همه اهل علم و مسئولان نیز بر این موضوع تاکید دارند. ما این روزها به صورت دائم مسائل و حرف‌هایی را در این خصوص می‌شنویم. سال‌های گذشته نیز این موضوعات را شنیده ایم که در برخی استان ها و شهرها ظرفیت خوبی وجود دارد، قولهایی هم داده می‌شود؛ ولی زمان می‌گذرد و اتفاقی نمی‌افتد امید مردم به حرفها و وعده‌های بی‌عمل از بین می‌رود.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: امروز انبوهی از اندیشمندان و جوانان متخصص و تحصیلکرده در کشور وجود دارند. امروز کشور توانسته است مرزهای علم و دانش را به دست بیاورد و این از افتخارات مردم و کشور است. اما به نظر می‌رسد مردم و مخصوصا جوانان یک حرف با مسئولان دارند، اگر چنین ظرفیت‌هایی در کشور وجود دارد چرا در استانی همچون کرمانشاه باید سیل مهاجرت به شهرهای دیگر و خارج از کشور اتفاق بیافتد؟  چرا پدران باید در خانواده شرمنده فرزندان خود باشند؟ مادران سرپرست خانواری در کشور ما زندگی می‌کنند که با کار کردن در منازل دیگران برای خود حداقل حقوقی تامین می‌کنند تا فرزندانشان درس بخوانند، اما وقتی فرزندانشان بزرگ می‌شوند تازه گرفتاری آغاز می‌شود، چون یک شغل مناسب برایشان نیست. چرا باید در کشور ما چنین شرایطی وجود داشته باشد؟وجود مشکلات در سطح حداقل های معیشتی برای بخش مهمی از مردم ما با وجود این همه ظرفیت باعث غصه است. ولی هیچگاه نباید امیدمان را از دست بدهیم.

وی در ادامه افزود: بحث حاشیه نشینی، مهاجرت به شهرهای بزرگ، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد ،مواد مخدر ،گرانی، و بیکاری در کشور وجود دارد، اگر چنین ظرفیت‌هایی در کشور موجود است، پس چرا به مسائل پیش رو توجهی نمی‌شود؟ آیا مسئولان این موارد و مسائل را نمی دانند؟ امروز مردم ما پای دین، کشور، انقلاب و ولایت ایستاده اند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند، اما برایشان این سوال مطرح می‌شود که آیا کسی هست بتواند از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد استفاده کند و چالش ها را حل و فصل کند؟

قالیباف ادامه داد: مردم به دنبال یک تغییر جدی در عرصه مدیریتی کشور نسبت به شرایطی که در سال های گذشته و در دهه های گذشته اتفاق افتاده هستند. مردم به دنبال آن هستند که کسانی در عرصه بیایند که بتوانند کارنامه روشن و مشخصی برای حل مشکلات ارائه دهند.

وی تاکید کرد: با صراحت می‌گویم که دغدغه مردم آن است که اعتماد ندارند و می‌گویند از این حرف‌ها زیاد شنیده‌ایم. من بارها و بارها در جمع هواداران خود عرض کرده‌ام که ما حق نداریم بداخلاقی کرده و کسی را تضعیف و هتک حرمت کنیم. ما آن چیزی که خودمان هستیم را بیان می کنیم.

شهردار تهران با اشاره به بصيرت و آگاهي مردم كشور تاکید کرد: مردم از شرایطی که بر ما گذشت و مدیریتی که ما را به اینجا رسانده رضایت ندارند.مردم می بیند که با این همه ظرفیت عظیم و با درآمدهای عظیم سالهای گذشته باید سطح زندگی مردم خیلی بهتر از این می‌بود.حرف از عدالت زده شده؛ ولی عکس آن اتفاق افتاده است.

قالیباف با بیان اینکه عملکردهای غلط و مدیریت بی‌سامان و اتلاف منابع باعث شده تا گروههایی که زمانی به دلیل عملکردشان مورد بی‌توجهی قرار گرفته بودند احساس کنند که می توانند به صحنه برگردند، تصریح کرد: نگاه من این است که مردم نه تداوم شرایط فعلی را می‌خواهند و نه بازگشت به 20 سال قبل را چرا که وقتی به عملکردها نگاه می‌کنیم این دو رویکرد برای مردم تجربه شده هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم خواهان یک تغییر جدی و حرکت به سمت جلو هستند، خاطرنشان کرد: مردم بر این باورند که تداوم این شرایط نتیجه حرکت‌هایی بوده است که از گذشته اتخاذ کرده ایم وتا امروز بر مبنای آن جلو آمده ایم.شما ببنید اقبال مردم به دولت فعلی به خاطر عملکردهای غلط مدیریت دوره سازندگی بود که باعث بی عدالتی و افزایش محرومیت ها شده بود.حالا هم به واسطه عملکرد غلط 8 سال گذشته،افزایش بی عدالتی ها و آشکار شدن نابسامانی ها،دوباره همان تفکر احساس می کند که مردم گذشته را فراموش کرده اند.

شهردار تهران ادامه داد: مردم به دنبال آن هستند تا در حماسه سیاسی پیش رو، به این سیکل مدیریتی و چرخه معیوب پایان دهند. در همین استان کرمانشاه دولت محترم 3سفر داشته است که قابل تقدیر است. اگر بگوییم هیچ کاری انجام نشده بی انصافی است، حتما کارهایی هم در این استان انجام شده است. مقام معظم رهبری نیز به این استان سفر داشته اند و خواسته هایی را مطرح کرده اند که خواست مردم بوده است.ولی می بینیم که اتفاق زیربنایی جدی ای نیفتاده است که مردم احساس کنند استانشان به جلو حرکت کرده است.

وی اضافه کرد: پس از دوران دفاع مقدس قرار بود عقب ماندگی غرب کشور جبران شود و تلاش کنند تا با همت جانانه و مدیریت درست با این محرومیت و حجم بیکاری مقابله کنند. در آماری که از بیکاری می دهند رقم 13 و 14 درصد را عنوان می کنند اما بیکاری در میان جوانان بالای 27 و 28 درصد است.آیا کاهش نرخ بیکاری پس از چند سال در این استان اتفاق افتاده است؟ما با ورود فارغ التحصیلانی روبرو هستیم که فضایی برای یافتن شغل نمی بییند.لذا یا مهاجرت می کنند و یا اینکه سرگردان به انتظار آینده نشسته اند. مردم آمده اند  تا به این بی سامانی ها پایان دهند.

قالیباف داشتن كارنامه اي مشخص را براي دولت بعدي يك ضرورت دانست و گفت: باید مدیریت‌هایی بر سرکار بیایند که کارنامه داشته باشند. امروز دهه اول انقلاب نیست که مردم، مدیران را نشناسند. همه مسئولان و مدیران یک کارنامه و شناسنامه دارند. همه می‌توانند قضاوت کنند که محمدباقر قالیباف که امروز پشت این تریبون قرار گرفته است به عنوان یک روستازاده و رزمنده که به برکت خون شهدا به اینجا رسیده است دارای چه کارنامه و برنامه ای است؟

نامزد احتمالی ریاست جمهوری یازدهم گفت: مردم باید بدانند اگر قالیباف توفیق خدمت در شهرداری تهران پیدا کرد آیا وعده‌هایی که در پایتخت به 12 میلیون مردم تهران داده است را عمل کرده است یا خلف وعده کرده؟ مردم باید نگاه کنند که آیا در شهر تهران در دوران مدیریتی قالیباف اتفاقی افتاده است یا خیر؟ مردم باید این اتفاق را با 10، 15 و 20 سال قبل قیاس کنند و گواهي دهند که آیا اتفاقی افتاده است؟

قاليباف در ادامه افزود: اگر حرف از عدالت می زنیم باید بدانیم روزی که در تهران به مردم وعده دادم عنوان کردم که بعد از یکسال مردم باید احساس کنند که مدیریت شهر تغییر پیدا کرده است. بعد از 3 سال هر 6 ماه و بعد از 5 و 6 سال به ازاء هر فصل و هر ماه مردم باید تغییرات را در شهر و محله خود حس کنند. تغییراتی که در شهر تهران اتفاق افتاده است بر مبنای عدالت بود، به این معنی که در طول تاریخ انقلاب همواره به شمال شهر رسیدگی شده و جنوب شهر ضعیف تر شده بود، اما من به مردم قول دادم در عین آنکه یک تغییر اتفاق می افتد، مردم جنوب شهر باید بیشتر برخوردار شوند. بايد بحث جنوب و شمال شهر را برطرف مي‌کردیم. امروز بعد از 7 سال و 7 ماه از مدیریت جدید شهر تهران هر کس که به تهران می آید، اگر 2 ماه تهران را ندیده باشد بعد از 2 ماه احساس می کند این شهر یک مدیریت زنده دارد.

شهردار تهران ادامه داد: همه نامزدهایی که در صحنه هستند محترمند. افرادی که در صحنه هستند هر کدام در عرصه های مدیریتی باید دارای کارنامه ای روشن باشند و کارنامه بنده نیز بايد روشن باشد. وقتی بنده توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتم مردم باید احساس کنند که در ناجا اتفاق ویژه ای رخ داده. همچنین در قرارگاه خاتم الانبیاء، در دولت سازندگی، در شهرداری تهران و در دوران دفاع مقدس کارنامه ما روشن است.

قالیباف خطاب به هزاران نفر از مردم کرمانشاه گفت:  اگر توفیق خدمت پیدا کنیم، به گونه ای به مردم خدمت خواهیم کرد که تغییر را احساس کنند.من در جای دیگر هم گفته ام که اگر مردم به بنده اعتماد کنند و توفیق خدمت پیدا کنم،از رای خودپشیمان نخواهند شد. مدیریت باید بر اساس مدیریت جهادی ، برخواسته از صفا و صمیمیت دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب باشد، چرا که در آن زمان مردم و همه جامعه ما دغدغه ای جز احسان و خدمت به مردم نداشتند. باید این فضا را به مردم و کشور برگردانیم. به شما قول می دهم به فضل الهی و همت جوانان این مملکت، پس از یک سال از فعالیت دولت بعدی، در هر نقطه‌ای از کشور که بروید، مردم احساس کنند مدیریت جهادی برخواسته از فرهنگ دوران دفاع مقدس و در سایه ولایت و دفاع از اسلام در حال فعالیت است.

نامزد انتخابات یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:  با شعار ، حرف و سخنرانی نمی شود به جنگ فقر، بیکاری و تورم رفت. باید با کار و تلاش و همچنین با مدیریت جهادی و ایستادگی به سراغ مسائل و مشکلات اقدام کرد.باید بدانیم اگر کسی امروز در جامعه تنها شعار این را بدهد که دغدغه دین را داریم و نگران معیشت مردم نیستیم، دیندار واقعی نیست.

شهردار تهران تاکید کرد: دینداری باید به گونه‌ای باشد که بتواند امر به معروف و نهی از منکر را در ابعاد مختلف در جامعه پایدار کند. همچنین از فرهنگ اهل بیت این را فهمیده ایم که در جامعه ای که فقر باشد امر به معروف و نهی از منکر محقق نمی‌شود. . پس برای دفاع از دین باید کارآمدی دین در اداره امور جامعه و مدیریت را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: امروز باید کاری کنیم که همه مردم با هر گرایش، سلیقه، قومیت، رنگ، زبان، دین و مذهبی احساس کنند مسیر برای رشد و ارتقای آن ها باز است. همه باید احساس کنند در برابر قانون اساسی از ظرفیت یکسانی برخوردار هستند و شهروند درجه یک و دو نداریم.

قالیباف تصریح کرد: با اطمینان در این خانه خدا عرض می کنم اگر توفیق خدمت پیدا کنم جزء آن هایی نباشم که در سال آخر خدمت به فکر قانون اساسی و دفاع از حقوق ملت بیفتم.بنده در جای دیگری هم عرض کردم از همان روز اول پای حقوق ملت خواهم ایستاد.از روز اول با همین ظرفیت های قانون اساسی در خدمت مردم با هر گرایش و سلیقه ای خواهیم بود.میثاق ملی ما قانون اساسی است و باید پای آن بایستیم تا امید در کشور احیا شود و جوانان امیدوارتر شوند که چنین مدیریتی می تواند تغییر و تحول را در جامعه ایجاد کند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم گفت: معتقدم استفاده از این ظرفیت ها به معنای حرکت به سوی رفع تبعیض ها و بی عدالتی‌ها در توزیع امکانات است و باید سعی کنیم از ظرفیت های هر استان برای حل مشکلات مردم همان منطقه استفاده کنیم. بنده قبلا هم گفته‌ام برنامه جدی ای برای اصلاح ساختار اداری کشور دارم. ما برای تحقق تمرکززدایی جدی و تقویت نقش نهادهای محلی و نخبگان بومی در اداره استان ها برنامه مدونی داریم و ان شاء الله آن را پیاده خواهیم کرد. اطمینان دارم تحقق این برنامه در کنار استفاده از ظرفیت های مادی و انسانی هر منطقه اقدامی زیربنایی برای حل مشکلات هر یک از استان ها خواهد بود.

قالیباف در پایان تاکید کرد: مردم ما نیاز به تغییر دارند از این رو با خدای خود عهد کردم و در روز ثبت نام نیز پیمان خود را با همه مردم خواندم که به فضل الهی و با کمک ارواح دوستان شهیدم و کمک شما مردم مومن و متدین ،این تغییر را در عرصه مدیریتی کشور به وجود بیاورم.

انتها یپیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار