ميرکوهي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسي کرد

دلايل رد لايحه " پليس قضايي" طي سال 86 / اين لايحه در انتظار " تصويب" مجلس

معاون پارلماني وزير دادگستري گفت: سال 86 طي لایحه‌اي پیشنهاد شده بود برای تسهیل و تسریع در اجراي وظایف و اختیارات قوه قضايیه در جهت کشف، دستگیری، حفظ آثار و دلایل جرمف سازمان پلیس قضایی زير نظر نيروي انتظامي تشكيل شود، که با آن مخالفت شد.

"عبدالعلي ميرکوهي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه در حال حاضر لايحه پليس قضايي در مجلس شوراي اسلامي در نوبت تصويب قرار دارد،  اظهار داشت: ايجاد پليس قضايي يعني قوه‌قضاييه پليسي تخصصي دارد و نيروهاي آن متخصص و آموزش ديده در كشف جرم، نگهداري از مجرم و تحقيقات قضايي هستند.

وي در توضييح دلايل رد اين لايحه در سال 86 گفت:  آن موقع در  این لایحه پیشنهاد شده بود برای تسهیل و تسریع در اجرا وظایف و اختیارات قوه قضايیه در جهت کشف، دستگیری، حفظ آثار و دلایل جرم، جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهمان و مجرمان و انجام تحقیقات و همچنین ابلاغ و اجرا احکام و تصمیمات قضایی و پیشگیری از وقوع جرم، سازمان پلیس قضایی زير نظر نيروي انتظامي تشكيل شود، که با آن مخالفت شد.

ميرکوهي ادامه داد: مخالفان معتقد بودند از آنجائيکه پليس تابع نيروي‌هاي مسلح است لذا مي‌بايست تحت نظر نيروي انتظامي باشد.  
 
اين قاضي و دادستان اسبق دستگاه قضا افزود:  پليس قضايي تخصصي، در تمام کشورهاي دنيا وجود دارد و در پيشبرد امور قضايي و تسهيل کارها و حفظ حقوق شهروندي بسيار مهم است.
 
گفتني است؛ لايحه مذکور اين روزها صداي رئيس قوه قضاييه را بلند كرده چراکه چندي قبل وي خطاب به نمايندگان مجلس گفت: لايحه پليس قضايي دو سال است كه در دولت معطل مانده در حالي كه قوه قضاييه نياز مبرمي به نيروي ضابط آموزش‌ديده، متخصص و در دسترس دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: میرکوهی ، لایحه ، پلیس ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
لطفا از بین فارغ التحصیلان حقوق استخدام نمایید
آخرین اخبار