مدیرکل استاندارد استان اصفهان خبر داد

پلمب ‌یک واحد تولید دستگاه‌های غیراستاندارد پخت نان در اصفهان

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: ‌یک واحد تولید دستگاه‌های غیراستاندارد پخت نان در اصفهان پلمب شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، یک واحد تولید دستگاه‌های پخت نان به دلیل شکایت‌های متعدد نانوایان و کیفیت زیر حد استاندارد دستگاه‌های تولیدی، پلمب و پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

بر اساس این گزارش، 20 واحد تولید دستگاه‌های پخت نان و شیرینی در استان اصفهان مشغول به فعالیت است که 13 واحد دارای پروانه استاندارد بوده و هفت واحد دیگر در حال دریافت پروانه و نشان استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان در این راستا گفت: همه تولیدکنندگان دستگاه‌های پخت نان و شیرینی در اسرع وقت باید شرایط دریافت پروانه استاندارد را در کارگاه‌های خود ایجاد کرده و اقدام کنند، در غیر این صورت توسط بازرسان این اداره کل برخوردهای قانونی اعم از پلمب خط تولید،‌ جمع‌آوری تولیدات غیراستاندارد و معرفی به محاکم قضایی اعمال می‌شود.

غلامحسین شفیعی با اشاره به اینکه نان و شیرینی در سبد غذایی مصرف کنندگان قرار دارد و با سلامتی آنان ارتباط دارد، گفت: ‌مصرف نان و شیرینی تولیدی شده توسط دستگاه‌های غیراستاندارد و با روش حرارت مستقیم، می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان باشد؛ به همین منظور به مصرف کنندگان توصیه می‌شود برای خرید نان از نانوایی‌ها و فروشندگانی نان تهیه کنند که دستگاه آن‌ها دارای علامت استاندارد باشد.

وی افزود: نشان استاندارد دستگاه‌های پخت نان باید بر روی دستگاه نصب شده باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.