رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کرمانشاه:

خیرین کرمانشاهی در کشور سرآمدند

به گفته رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه، هم اکنون یازده پروژه آموزشی در قالب 58 کلاس درس و با زیربنای پنج هزار و893 متر مربع، توسط خیرین مدرسه ساز کرمانشاهی در حال ساخت می باشد.

 


 


غلامحسین افتخاری در گفت و گو با خبرنگار 'گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه کرمانشاه، گفت: از سال 1384 تاکنون با همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز استان 82 پروژه آموزشی در قالب 380 کلاس درس و با زیربنای 40 هزار و 297 متر مربع در استان ساخته شده است.


وی افزود: خیرین مدرسه ساز استان علاوه بر ساخت مدارس در طول چند سال گذشته اقدام به تجهیز مدارس و کمک به دانش آموزان بی بضاعت در قالب خرید وسایل کمک آموزشی و البسه مورد نیاز کرده اند.


به گفته رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه در حال حاضر 200 نفر خیر مدرسه ساز شناسنامه دار در استان کرمانشاه وجود دارند و تعداد زیادی از فرهنگیان نیز ماهیانه بخشی از حقوق خود را به این امر اختصاص دادند.


افتخاری در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه موفق شده در بخش تحقق تعهدات رتبه نخست کشوری را به دست آورد، ابراز داشت: بر اساس بررسی های سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور استان کرمانشاه امسال توانسته در این زمینه رتبه اول کشوری را به دست آورد.


رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه اردیبهشت ماه امسال پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در کرمانشاه برگزار شد، دو رویکرد اصلی این جشنواره را تحقق تعهدات پیشین و تکمیل پروژه های نیمه تمام دولتی توسط خیرین دانست.


به گفته افتخاری خیرین می توانند با پرداخت 30 درصد از هزینه پروژه‌های نیمه تمام دولتی آن مدرسه را به نام خود و یا هر اسمی که تمایل داشته باشند نامگذاری کنند.


افتخاری در ادامه زیربنای تمام ترقی‌ها را آموزش و پرورش دانست و ابراز داشت: اگر بخواهیم فرهنگ جامعه متعالی شود و سعادت و سلامت جامعه تضمین شود، بایستی به آموزش و پرورش نگاه ویژه ای داشته باشیم.


وی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه در سالهای جنگ تحمیلی مورد تهاجم مستقیم دشمنان بوده است، ابراز داشت: در طول سال های جنگ تحمیلی بسیاری از مدارس استان تخریب شد، لذا نیاز به بازسازی مدارس در استان کرمانشاه بیشتر از سایر استانها احساس می شد.


وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت خیرین مدرسه ساز و جهاد مدرسه سازی فضاهای مورد نیاز مناطق محروم تامین شود.


افتخاری ادامه داد: ما در شهرستانهای مرزی و محروم بهترین مدارس را با کمک خیرین احداث کرده ایم و در شهر کرمانشاه نیز چندین مدرسه در مقاطع مختلف ساخته شده است.


وی خیرین استان کرمانشاه را در بین سایر استانهای کشور سرآمد دانست و گفت: خیرین کرمانشاهی همیشه نسبت به تحقق تعهدات خود اقدام می کنند و از همین طریق نیز تعدادی مدرسه ساخته شده و تعدادی نیز در دست ساخت است.


وی با بیان اینکه شهروندان می توانند در صورت تمایل کمکهای نقدی خود را به هر میزان اهداء کنند، ابراز داشت: حسابهای جاری بانک تجارت به شماره 1803045522 و حساب سیبای بانک ملی به شماره 0108199307004 آماده دریافت کمکهای خیرین کرمانشاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.