خوزستان/

ایجاد زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذار هدف منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در برنامه‌های بلندمدت بر اساس اساسنامه منطقه آزاد اروند، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مهدی نیک‌پی اظهار کرد: با توجه به اینکه تاسیس منطقه آزاد اروند در آبادان و خرمشهر اهداف گسترده‌ای و قابل توجهی از سوی دولت داشته است متاسفانه بنا به دلایلی از جمله آفت تغییرات زودهنگام مدیران خود باعث شده است که به اهداف واقعی خود که همانا ایجاد زیرساخت‌های زیربنایی و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و جبران عقب‌ماندگی‌های آبادان و خرمشهر است دست نیافته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که سازمان منطقه آزاد اروند دارد وجود نیروهای غیربومی است که حضور فیزیکی آنها در منطقه کمتر به چشم می‌خورد.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند ادامه داد: در کوتاه مدت باید سعی شود با انجام اقدامات و فعالیت‌های لازم ثمره و فوائد وجود منطقه آزاد اروند به مردم و به ویژه برسر سفره‌های مردم احساس شود.

نیک‌پی تصریح کرد: این امر موجب دلگرمی بیشتر مردم منطقه خواهد شد و یاس و ناامیدی کنونی آنها از فعالیت و ثمره وجود منطقه آزاد اروند از بین خواهد رفت.

* ایجاد زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذار از اهداف بلندمدت منطقه آزاد اروند

وی اضافه کرد: در برنامه‌های بلندمدت بر اساس اساسنامه منطقه آزاد اروند ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان‌کرد: این در حالی است که در شرایط کنونی اگر سرمایه‌گذاری بخواهد خانواده خود را به آبادان و خرمشهر بیاورد هیچ‌یک از زیرساخت‌های لازم و جاذبه‌های مورد نظر سرمایه‌گذاران از جمله فرودگاه مناسب با پروازهای منظم، بیمارستان تخصصی مناسب، یک دانشگاه با آیتم‌های بین‌المللی، یک محیط و فضای مناسب گردشگری که بتواند خود و خانواده خود را در منطقه مستقر کند وجود ندارد.

نیک‌پی افزود: همین کمبودها موجب می‌شود تا سرمایه‌گذار نه‌ تنها رغبتی به سرمایه‌گذاری در منطقه نداشته باشد بلکه باعث دفع سرمایه‌گذاران و در نتیجه دور شدن منطقه آزاد از اهداف اساسی خود می‌شود./س
برچسب ها: ایجاد ، زیرساخت ، اروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عدنان نادری فرد
۲۰:۵۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۳
سلام اقای حاجی نیکپی بخدا گل گفتی دست درد نکنه