لرستان/

دستگاه قضا به پرونده سکه‎های تقلبی به دید عتیقه‎جات نگاه کند

فرمانده انتظامی لرستان، گفت: دستگاه قضایی باید به پرونده سکه‎های تقلبی به دید پرونده‎های عتیقه‎جات نگاه کند نه کلاهبرداری و با هر دو عامل برخورد شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سردار"کاظم علیزاده" منطقه لرستان، با بیان این مطلب افزود: در بحث سکه‎های تقلبی کسی که سکه‎های تقلبی را خریداری می‎کند با علم و آگاهی کامل سراغ افراد کلاهبرداری می‎روند و فرد کلاهبردار ابتدا چند سکه اصل به فرد نشان می‎دهد و او با آزمایش آن و اطمینان از اصل بودن اقدام به خرید می‎کند.

وی اضافه کرد: سرمایه و پول خود را که آن‎هم مبالغ هنگفتی است برای خرید پرداخت می‎کنند و با تعدد بالا و کیلویی معامله بین او و کلاهبردار صورت می‎گیرد.

این مقام انتظامی با اشاره به این‎که در سال گذشته در شهرستان الیگودرز سیستم ضرب سکه‎های تقلبی را کشف کرده‎اند، اظهار کرد: افرادی که این سکه‎ها را تقلب می‎کنند از مرحله آلیاژ تا سبک قدیم درآوردن آن‎ها به‎ صورت کارگاه زیرزمینی و به ‎طور کاملاً آموزش دیده و کاربلد مشغول کارند.

علیزاده تصریح کرد: این کار فقط مربوط به یک باند خاص نیست البته باید اشاره کرد که نه این‎قدر تعدد باند زیاد است که هر کسی سکه بزند و نه این موضوع به صفر رسیده که بگوییم دیگر باندی وجود ندارد.

وی با توصیه به این‎که مردم گول این‎طور افراد را نخورند، ادامه داد: برای انهدام این باندها باید قوه قضاییه و اتحادیه طلافروشان با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند تا با اقدامات اطلاعاتی بتوان شاهد این مهم بود.

فرمانده انتظامی لرستان، خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی این پرونده‎ها به‎عنوان پرونده‎های کلاهبرداری اعلام می‎شود که این کلاهبرداری نیست چونکه هر دو عامل، عاقل و بالغ و مختارند و باید به دید پرونده عتیقه‎جات با آن‎ها برخورد شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: سکه ، تقلبی ، عتیقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.