اخبار ویژه روزنامه‌های دوشنبه

توضیحات وزارت ارتباطات درباره ارسال صدا و تصویر امام زمان/نحوه جالب وصول قسط شرکت فروش مخابرات!

رئيس خانه تيمي گروهک‌ها و ماجراي حمايت از ستون نظام! ،ماسون‌ها آن قدر نازند که نگو! اين هم سندش! ،نشست ضدانقلاب و سرویس جاسوسی کانادا با موضوع انتخابات!،برنده جایزه نوبل عاجز از درک بدیهیات حقوقی !،نامه دختر علیرضا افتخاری به انتظامی،فتح‌اله زاده خبرنگار پارلمانی بود،پرونده‌های برخی کاندیداهادرکمیسیون اصل ۹۰،طلبه‌ اغتشاش‌گر مراسم سخنراني رفسنجاني مشائي را در آغوش کشید!،هزينه نبش قبر حجر بن عدي با با فروش نفت ميدان‌هاي نفتي سوريه،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

*کیهان:


رئيس خانه تيمي گروهک‌ها و ماجراي حمايت از ستون نظام!

مدير روزنامه توقيف شده جامعه مي‌گويد کانديداي اصلاح‌طلبان ستون نظام است.حميدرضا جلايي‌پور در مصاحبه با ايلنا گفت: کانديداي اصلاح‌طلبان ستون نظام است. ما نمي‌دانيم که مخالفان اصلاح‌طلبان چه مي‌کنند اما مهم اين است که اصلاح‌طلبان نگران کشورند.

وي افزود: هاشمي چند خصيصه دارد اولي خدمتي است که در دوران انقلاب، جنگ و سازندگي کرده، دومي خدمتي است که در رواج اسلام اعتدالي کرده است. ميراث ديگر هاشمي طرفداري او از دلسوزان نظام و انقلاب است که اتفاقاً ميراث قابل تقدير هاشمي به حساب مي‌آيد که همواره تقويت شده است.

او مي‌گويد: هاشمي از لحاظ توانايي هوشي و حضور ذهن مثل يک شخصيت 40 ساله است.او همچنين در مصاحبه با روزنامه زنجيره‌اي شرق گفت: هاشمي نامزد مردم است نه گروه‌هاي سياسي. هاشمي تنها مورد تأييد و حمايت اصلاح‌طلبان نيست. او در ميان اصولگرايان ميانه‌رو و بدون جنجال نيز نفوذ دارد.

دم زدن جلايي‌پور از انقلاب و نظام و ستون آن در حالي است که نشريات زنجيره‌اي نظير روزنامه جامعه و توس و عصر آزادگان و نشاط، در دوره اصلاحات علناً از ختم انقلاب نوشتند و در سازماندهي و تهييج براي آشوب‌هاي خياباني در تير ماه سال 78 نقش اول را داشتند.
رويکرد خيانت‌کارانه و وطن‌فروشانه نشرياتي مانند روزنامه جامعه آن قدر محرز بود که عطاءالله مهاجراني وزير وقت ارشاد 6 دي 1377 با روزنامه اخبار مصاحبه کرد و گفت: روزنامه جامعه به چتر حمايتي گروه‌هايي تبديل شده بود که براي تشکيل يک جبهه سياسي از اين روزنامه سود مي‌بردند... به آنها درباره رعايت مباني ديني تذکر داده و گفته بودم چه دليلي دارد از کساني که با نفس دين مسئله دارند دعوت به همکاري کنيد؟ شاهد بوديم در اين روزنامه گروه‌هايي که از سال 60 به هم پيوستند و در برابر انقلاب قرار گرفتند، تک‌تک داشتند در اين رشته گرد مي‌آمدند تا سامان يابند. مثلاً جبهه ملي، نهضت آزادي و حتي گروه‌هاي مارکسيست».

با اين اوصاف بايد گفت نفس حضور امثال جلايي‌پور در پيشاني تحرکات اصلاح‌طلبان نشان مي‌دهد که آنها دنبال استفاده ابزاري از هاشمي بر عليه اسلام و انقلاب هستند و تظاهر آنها به حمايت از انقلاب و نظام و ستون‌هاي آن حکايت همان شتري است که ادعا مي‌کرد از حمام مي‌آيد اما زانوانش چيز ديگري را روايت مي‌کرد.

اصلاح‌طلبان حتما روي نقشه «ب» آشوب ‌کار کنند!

ارگان گروهک اتحاد جمهوريخواهان از افراطيون مدعي اصلاحات خواست در کنار نقشه «الف» حمايت از هاشمي، نقشه «ب» آشوب خياباني به بهانه حذف يا باخت هاشمي در انتخابات را تنظيم کنند!اين گروهک از سوي برخي اعضاي چند گروهک منحله نظير حزب توده، فدائيان خلق و... تشکيل شده است.

وبسايت گروهک مذکور از قول يکي از همين فعالان گروهکي نوشت: بهتر است ما يعني چه آنها که رأي خواهند داد و چه آنها که رأي نخواهند داد عقل خود را روي هم بريزيم تا در فرداي رد صلاحيت رفسنجاني يا فرداي اعلام فرد ديگري به عنوان برنده انتخابات يا فرداي پيروزي رفسنجاني چه بايد کرد. اصلاح‌طلباني مانند جلايي‌پور مدعي‌اند که هفته‌ها درباره مشي انتخاباتي خود مشورت کرده‌اند تا به توافق رسيده‌اند.

 بايد از اصلاح‌طلبان که به هر حال، به دليل عدم تحمل مطلق همه نيروهاي سياسي به جز طرفداران حکومت مذهبي، در حال حاضر تنها نيروهاي منتقد وضع موجود و در عين حال فعال در صحنه انتخابات‌اند، خواست و اميدوار بود که به «نقشه الف» خود که رئيس‌جمهور شدن رفسنجاني است اکتفا نکنند و براي شرايطي نيز که حکومت، رفسنجاني را حذف يا او را بازنده اعلام کند، يک «نقشه ب» داشته باشند. مثلا اصلاح‌طلبان بايد سياست مشخصي در قبال واکنشهاي اعتراضي پس از حذف يا اعلام باخت رفسنجاني تنظيم کنند.

اگر سياستشان اين باشد که اين‌بار هرچه زودتر در برابر حکومت عقب‌نشيني کنند، اين را بگويند تا همه تکليف خود را بدانند. به نظر من بدترين حالت اين است که حکومت کسي ديگر را رئيس‌جمهور اعلام کند، خود رفسنجاني و اصلاح‌طلبان عزم ايستادگي در برابر حکومت را نداشته باشند و فقط اعتراضاتي خودجوش و بدون حمايت از سوي اصلاح‌طلبان صورت گيرد.

 اما اگر کمپين رفسنجاني مصمم به ايستادگي باشد بايد از هم‌اکنون روي انتخابات دستکاري شده چهار سال پيش دست بگذارد و خواهان تضمين‌هايي براي عدم تکرار آن سناريو شود!

«سهراب-م» همچنين در مورد رد صلاحيت مشايي و احتمال ايجاد تنش اجتماعي گفته است:در مورد مشايي و امکان رويارويي با حاکميت در صورت رد صلاحيت محتمل مشايي، به نظر من زياد غلو شده است. اگر به عکسهاي گردهمايي‌هاي اخير طرفداران مشايي در شهرستانها بنگريم درمي‌يابيم که نخواهند توانست براي رويارويي جدي با حاکميت روي پايگاهي مردمي حساب کنند.

در همين حال پايگاه ضدانقلابي گويانيوز در تحليل مشابهي با اشاره به سوابق حمله اپوزيسيون به آقاي هاشمي نوشت: سوابق سياه هاشمي بر کسي پوشيده نيست ولي فهرست کردن جنايت‌ها و خيانت‌هاي گذشته دردي را درمان نمي‌کند. اگر کساني[ از اپوزيسيون] از هاشمي حمايت مي‌کنند، نه به خاطر عدم آشنايي با کارنامه‌ سياه او که به خاطر برپا کردن اجتماعات و ستادهايي‌است که مي‌توان عليه حکومت حرف زد.

سيدحسن نصرالله‌ چگونه از رئيس سيا زهرچشم گرفت؟

تهديد سيدحسن نصرالله درباره گشودن جبهه تازه عليه رژيم صهيونيستي در جولان، رئيس سازمان‌ سيا را با سرآسيمگي به تل‌آويو کشاند.
چند روز پيش جان برنان رئيس سازمان جاسوسي سيا در سفري ناگهاني و مخفيانه به تل‌آويو رفت. به گزارش القدس العربي به نقل از روزنامه يديعوت آحارونوت، اين سفر کاملا سري بود.

اين روزنامه به نقل از منابع آگاه اسرائيلي مي‌نويسد اين نخستين سفر رئيس‌سازمان امنيت جديد آمريکا که دو ماه است به اين سمت منصوب شده به اسرائيل است که بنا بوده قبل از هرچيز مخفي باشد اما فورا خبر آن در رسانه‌ها منتشر شده است.
وي با مقامهاي مختلف از جمله بنيامين نتانياهو نخست‌وزير، موشه يعلون وزير امنيت و ژنرال بني گانتس رئيس ستاد ارتش اسرائيل ديدار کرد.

يديعوت آحارونوت تصريح کرد: آن چه به سفر برنان سرعت داده، تهديدهاي سيدحسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان بود که براي انجام مقاومت مسلحانه در جبهه جولان سوريه و گشودن اين جبهه عليه اسرائيل با هدف آزاد کردن سرزمين‌هاي اشغالي جولان چراغ سبز نشان داد.

اين مساله نگراني شديد آمريکايي‌ها را به دنبال داشته است. آمريکايي‌ها در اين وضعيت از انجام هرگونه حمله نظامي به اسرائيل از سوي حزب‌الله يا هر جريان مقاومت ديگر به شدت بيمناکند و معتقدند که چنين حمله‌اي نه تنها محاسبات آنها را در منطقه از بين خواهد برد بلکه باعث خواهد شد تا کل منطقه وارد جنگي تمام عيار شود.

در اين ميان گفته مي‌شود اسرائيلي‌ها از ايالات متحده گلايه دارند که تاکنون در پايان دادن به جنگ جاري در سوريه ناتوان بوده و اين مساله باعث شده است تا صهيونيست‌ها براي امنيت خود احساس خطر کنند.

به گزارش ديپلماسي ايراني، گفته مي‌شود پرونده هسته‌اي ايران نيز از ديگر موضوعات مورد مذاکره ميان رئيس سيا با اسرائيلي‌ها بوده است وي دراين‌باره به اطلاع مقام‌هاي صهيونيستي رسانده است که نتانياهو نمي‌تواند براي پرونده هسته‌اي ايران خط قرمز تعيين کند و باراک اوباما همچنان به پيشبرد مذاکره با ايران تا رسيدن به يک راه حل ديپلماتيک در پرونده هسته‌اي‌اش پايبند است. اما منابع آگاه مي‌گويند که اسرائيلي‌ها در پاسخ به اين اظهارات برنان گفته‌اند که بهتر است واشنگتن شکست راه ديپلماتيک در مورد پرونده هسته‌اي ايران را اعلام کند و رسما بگويد که تنها با گزينه نظامي مي‌توان جلوي پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران را گرفت.

هاشمي 30 سال بعد چگونه از سازمان منافقين و بهائيت نام مي‌برد؟

صادق زيباکلام مي‌گويد هاشمي دوست دارد رد صلاحيت شود.
وي در مصاحبه با تسنيم اظهار داشت: هاشمي از خداي دو جهان و از ته دل دوست دارد که شوراي نگهبان وي را رد صلاحيت کند، چرا که او به وظيفه‌اش عمل کرده و در مقطعي که نظام و انقلاب نياز داشته، پا جلو گذاشته و به ميدان آمده است و شايد بدشان هم نيايد که چنين موردي پيش آيد.

او در عين حال در مصاحبه با «مسيح-ع» همکار خارج‌نشين نشريات زنجيره‌اي گفته است: فکر نمي‌کنم شوراي نگهبان صلاحيت آقاي هاشمي را رد کند البته اگر ايشان رد صلاحيت شوند معنايش اين نيست که با حکم حکومتي خواهد آمد.

حامي ديرينه هاشمي رفسنجاني در پاسخ به اين سؤال که اين پيروزي هاشمي توهم مجازي و روشنفکري نيست مي‌گويد به هر حال هاشمي راي منفي را همچنان دارد يعني کم نيستند کساني که اصلا از او خوششان نمي‌آيد.

وي در پاسخ اين سؤال که مردم عادي که خيلي سياسي نيستند تکيه کلام‌شان اين است که آقاي هاشمي [...] است، بچه‌هايش، پول بالا کشيدند. به اينها چه جوابي شما مي‌دهيد؟ مي‌گويد: پاسخي که من به شما مي‌توانم بدهم اين است که چنين ادبيات و چنين نگاه و چنين احساسي در خصوص آقاي هاشمي رفسنجاني وجود دارد و اين همان راي منفي است که گفتم در مورد هاشمي وجود دارد. منتها اين حس سال 84 خيلي‌خيلي قوي بود.

زيباکلام در ادامه با اين پرسش مواجه شد که «خيلي‌ها فکر مي‌کنند شخصيت فائزه هاشمي مستقل از پدرش است به اين دليل که وقتي زندان بود مطلبي نوشت که به بهائيان، احترام گذاشته بود و يا مجاهدين خلق را منافق خطاب قرار نداده بود. آيا خود آقاي هاشمي اصلا چنين نظري دارد که حالا زنداني شدن فرزندش به عنوان امتياز براي ايشان محسوب شود؟»

زيباکلام در پاسخ اظهار داشت: اگر يک سي يا چهل سال ديگر هم خداوند به هاشمي رفسنجاني عمر بدهد مطمئن باشيد که ايشان هم 40 سال بعد نه مي‌گويد بهائيان خائن هستند و نه به مجاهدين مي‌گويد منافق، ايشان هم مثل من و شما و مثل دخترش فائزه به جاي منافقين مي‌گويد مجاهدين و به بهايي‌ها هم خواهد گفت بهايي‌ها. منتها يادمان باشد که انتظارات ايده‌آل نداشته باشيم.

 اين را من بارها و بارها در دوران دوم خرداد به آقاي عبدي به آقاي بهنود به آقاي گنجي و به خيلي‌ها مي‌گفتم که هاشمي رفسنجاني واتسلاو هاول نيست، نلسون ماندلا نيست ولي هادي غفاري هم نيست، شيخ صادق خلخالي هم نيست و سعي نکنيم او را در اين جايگاه هل دهيم.

وي درباره اين سؤال که «اسم هاشمي، به عنوان تروريست در پرونده ميکونوس ثبت شده آيا او اساسا مي‌تواند به خارج سفر کند؟» گفت که قطعا اين چيزي که مي‌گوييد مطرح است اما او سعي مي‌کند بهبود در روابط ايجاد کند و بتواند به اروپا برود.

ماسون‌ها آن قدر نازند که نگو! اين هم سندش!

بخش فارسي شبکه دولتي انگليس ضمن کتمان خيانت‌هاي بزرگ جريان فراماسونري در حق ملت‌ها، يک رپرتاژ آگهي کامل براي اين جريان منتشر کرد.

در اين نوشته که در نوع خود يک اقدام بي‌سابقه در امر بيطرفي رسانه‌اي! است، مي‌خوانيم: فراماسونري يکي از کهن‌ترين انجمن‌هاي اخوت سکولار در جهان است که اعضايش به وجودي متعالي موسوم به معمار اعظم آفرينش عقيده دارند. هر مرد بالغ نيکنامي فارغ از نژاد، دين و زبان مي‌تواند به عضويت فراماسونري درآيد مشروط به اين که دل مشغول ارزش‌هاي اخلاقي جهانشمول باشد... گرچه فراماسون‌ها بايد به خدا يا همان معمار اعظم آفرينش عقيده داشته باشند ولي فراماسونري نه دين است و نه جايگزيني براي دين بلکه انجمني داوطلبانه مبتني بر سه اصل اخوت، اعانت و صداقت است.

بي‌بي‌سي فارسي در ادامه نوشته تحريف‌آلود خود مي‌نويسد: شکوفايي فراماسونري محصول رواج ايده اخلاقيات جهان‌شمول بود... اما در بسياري از ديگر کشورها بخت يار فراماسون‌ها نبود وجنگ‌ها، آشوب‌هاي سياسي و استقرار رژيم‌هاي غيردموکراتيک به تضعيف يا نابودي لژهاي فراماسونري انجاميدند زيرا فراماسون‌ها عامل بسياري از مصائب اجتماعي به شمار رفته و قرباني شدند.

در ادامه اين آگهي تبليغاتي ادعا شده: فراماسونري مروج وحدت جهان است ولي نه خواهان سلطه بر دنيا است و نه چنين تواني دارد زيرا نه تنها در نظر، وحدت را در عين کثرت مي‌جويد بلکه در عمل هم فاقد يک هيئت حاکمه جهاني واحد است. با اين حال، رواج توطئه‌پنداري در ميان عامه مردم در کشورهاي در حال توسعه فراماسونري را در مظان اتهامات بي‌اساس قرار داده است. به رغم حملات گوناگون، فراماسونري در طول همه اين سال‌ها دوام آورده و از آموزه‌هاي اصلي آن يعني باور به وجودي متعالي، محبت به هم مسلکان و خدمت به کل جامعه بشري حمايت مي‌کنند.

شايان ذکر است سازمان‌هاي ماسوني در کشورهاي استعماري غرب به واسطه استخدام برخي عناصر خودفروخته در کشورهاي تحت استعمار، دوره غارت و چپاول اين کشورها را طولاني کردند و عوامل اصلي اختناق و استبداد در بسياري از کشورهاي آسيايي و اروپايي و آمريکاي لاتين بودند.
 
*وطن امروز:

نشست ضدانقلاب و سرویس جاسوسی کانادا با موضوع انتخابات!

سازمان جاسوسی کانادا با همکاری وزارت خارجه این کشور اقدام به برگزاری نشستی با حضور برخی عناصر اپوزیسیون کرده است. در این نشست تلاش شده تا چپ‌های اپوزیسیون و برخی مرتبطان با گروهک ‌تروریستی منافقین را در کنار سلطنت‌طلب‌های ورشکسته بنشانند. به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، شبکه اندیشه که توسط سلطنت‌طلبان فراری ساکن آمریکا اداره می‌شود، چندی پیش بازتاب‌دهنده اخباری از یک کنفرانس برگزار شده توسط دستگاه امنیتی کانادا بود؛ کنفرانسی با عنوان «گفت‌و‌گوی جهانی، آینده ایران» که به پشتیبانی سازمان جاسوسی کانادا در پوشش وزارت خارجه کانادا در دانشکده مانک دانشگاه تورنتو در روزهای 20 و 21 اردیبهشت 92 صورت گرفت.

طی این کنفرانس که به مناسبت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گرفته بود، تعداد 50 نفر از اپوزیسیون ایران از جمله چهره‌هایی همچون «مهرانگیز کار» جاسوس رسمی‌CIA، «نازنین افشین‌جم» دوست سابق «ربع‌پهلوی» و همسر فعلی «وزیر دفاع کانادا»، «ایمان فروتن» از سلطنت‌طلبان ورشکسته و مجری شبکه اندیشه و همچنین «شیوا محبوبی» از اعضای حزب کمونیست کارگری حضور داشتند. وزیر خارجه کانادا طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، به گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران چراغ سبز نشان داده و به صورت مستقیم از پیاده‌نظام خود در داخل ایران خواسته به خیال خام خود اقدام به بازتولید فتنه و اغتشاش و براندازی نظام اسلامی کنند.

 «جان‌ برد» ضمن اظهار پشیمانی از اینکه کانادا از معترضان به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88- بخوانید اصحاب فتنه- حمایت نکرده، گفته است این بار کشور کانادا در کنار صداهای دموکرات خواهد ایستاد. این اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه کانادا به عنوان مصداق دخالت در امور جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، البته وزیر خارجه کانادا هیچ‌وقت به این پرسش پاسخ نمی‌دهد که از کجا می‌داند فتنه‌ای اتفاق خواهد افتاد یا نه؛ آیا آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای مستکبر غربی با استفاده از عوامل خود در داخل در حال تدارک فتنه‌ای دیگر هستند که وزیر خارجه این کشور از آن خبر دارد؟ خاطرنشان می‌شود کانادا خصومت دیرینه‌ای با جمهوری اسلامی داشته و آخرین اقدام این کشور قطع ارتباط با ايران و اخراج دیپلمات‌های جمهوری اسلامی بود.

برنده جایزه نوبل عاجز از درک بدیهیات حقوقی !

شیرین عبادی در اقدامی غیرحقوقی و ناشیانه نامه 7456 حقوقدانان به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت فتنه‌گران و فرقه انحراف را عملی غیرعلمی دانسته و چنین می‌نویسد: نویسندگان این نامه که به برخی از اصول قانونی استناد کرده‌اند، باید به این سوال پاسخ دهند که اساسا در کجای قانون انتخابات، کلمه‌ «فتنه» وجود دارد که از شورای نگهبان خواسته‌اند با استناد به آن، اقدام به ردصلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری کند؟

نه‌تنها در قانون انتخابات که در قانون مجازات اسلامی هم اساسا جرمی با عنوان «فتنه» تعریف نشده که بتوان بر اساس آن، فرد یا گروهی را مجرم قلمداد و آنها را بدان بهانه محکوم کرد. درباره این مقاله عبادی باید گفت؛ اولا عدم احراز صلاحیت یک جرم نیست که فردی که صلاحیت او احراز نشده محکوم! یا مجرم! محسوب شود، بلکه احراز صلاحیت یعنی اینکه کاندیدای ریاست‌جمهوری واجد شرایطی باشد که بتواند طبق نظام هنجاری و ارزشی هر حکومتی آن را اداره کند.

 همین موضوع درباره کلمه فتنه نیز تکرار شده، اینکه ادعا شده در قانون انتخابات کلمه فتنه نیامده امری بدیهی است ولیکن در قانون اساسی و انتخابات احراز شرایط کاندیدا (ایرانی‌الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر و...) مهم محسوب می‌شود که می‌تواند هریک از اینها مرتبط با حوادث سیاسی سال 88 باشد یا نباشد. مثلا ممکن است از عملکرد کاندیداها در خلال فتنه 88، عدم اعتقاد به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران (مانند اصل ولایت‌فقیه) احراز شود، البته در شرایط عادی و برای افراد عادی عدم اعتقاد به مبانی جرم محسوب نمی‌شود بلکه افرادی که قصد ارتقا و فعالیت در نظام سیاسی هر کشوری را دارند باید معتقد به مبانی آن نیز باشند که این امر بدیهی است و در هر نظامی برای فعالیت سیاسی در آن، پایبندی به اصول آن نظام ضروری است.

مطلب آخر اینکه عبادی ادعا کرده حصر سران فتنه اقدامی غیرقانونی است. این اقدام نظام ناشی از مماشات و رافت اسلامی نسبت به سران فتنه است و اینکه به جای محاکمه آنها به محدود کردن رفت و آمد سران فتنه بسنده شده، قطعا باید مقطعی باشد و نمی‌توان از محاکمه و مجازات سران فتنه چشمپوشی کرد و عمل به این مهم بعد از واقع شدن شرایط مناسب ضروری خواهد بود. گفتنی است، عبادی کسی است که در اظهارات خود بارها ایران را به خاطر دارا بودن انرژی خورشیدی بی‌نیاز از فعالیت‌های هسته‌ای دانسته! و همچنین تعطیل شدن شاخه برون‌مرزی رسانه‌ ایران را به خاطر رعایت نکردن حقوق بهائیان و صهیونیست‌ها امری قابل دفاع و حقوقی دانسته است!

*آرمان:


نامه دختر علیرضا افتخاری به انتظامی

شنیده شد که ‌در پی انتشار نامه عزت‌اله انتظامی «آوا افتخاری» - دختر علیرضا افتخاری - با انتشار نامه‌ای خطاب به این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، از نحوه بهره‌برداری سیاسی از هنرمندان گلایه کرد. انتخاب نوشت؛ در این نامه آمده است: «نامه گلایه‌آمیزتان را نسبت به بی‌توجهی به شخصیت تاریخی حضرتعالی خواندم. استاد؛ پدر من – علیرضا افتخاری – هم ندانسته در مراسمی شرکت کرد که از پیش طراحی شده بود.

زمانی پدرم متوجه شد که دیگر دیر شده بود. مردم عزیر ما حالا بهتر می‌دانند چهار سال پیش شرکت پدرم در مراسم شهدای خبرنگار و رویارویی با آن مرد سیاسی، از قبل طراحی شده بود. خوشحالم از اینکه ابرمرد هنرمندی چون شما گلایه‌ای مرقوم فرموده که گویی از زبان شاگردش علیرضا افتخاری قلمی شده است. بدانید حرف‌های گلایه‌آمیز شما، حرف‌های پدر من است. نباید هنر را با سیاست گره زد. استاد عزیز دست شما را می‌بوسم و به وجودتان افتخار می‌کنم.»

آزادی دو تبعه آذربایجانی در ایران

شنیده شد که سفیر کشورمان در باکو از آزادی دو تبعه جمهوری آذربایجان در ایران که به علت ارتباطات غیرمعمول بازداشت شده بودند خبر داد. محسن پاک‌آیین گفت: خالده خالده، کارمند آکادمی علوم (جمهوری) آذربایجان در ایران و راننده وی در تبریز آزاد شدند. این دو نفر که به عنوان گردشگر به ایران سفر کرده بودند دهم اردیبهشت در تبریز به علت نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران و ارتباطات غیر معمول بازداشت شده بودند.

فتح‌اله زاده خبرنگار پارلمانی بود

شنیده شد که معاون وسرپرست اداره فرهنگی و روابط عمومی دوره اول تا هشتم مجلس گفت: «علی فتح‌اله زاده زمانی خبرنگار پارلمانی بود.» محمود قاسمی عارف به بیان خاطرات خود پرداخت که در بخشی از آن به علی فتح‌اله زاده نیز اشاره کرد و گفت: «من همزمان با سایر فعالیت هایم مسئولیت فرهنگی باشگاه استقلال را بر عهده دارم. فتح‌اله زاده از دوستان خوب و خبرنگار پارلمانی مجله جوان بود. از من درخواست همکاری کرد و حدود یک سال و نیم، مسئول فرهنگی و در حال حاضر مشاور عالی امور فرهنگی باشگاه هستم.»

73 درصد مخالف کاندیداتوری افراد غیر سیاسی

شنیده شد که مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی از مردم در این باره اینگونه افراد پرسیده است: «در تمام دوره‌های ریاست‌جمهوری افراد غیر سیاسی بدون داشتن سوابق مناسب اجرایی به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کنند. نظر شما در این مورد چیست؟ » صراط نوشت؛ بنابراین گزارش، در این نظرسنجی در مجموع 1/73 درصد از مردم اعلام کرده‌اند که با ثبت‌نام چنین اشخاصی کاملا مخالف و مخالف هستند. مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران پس از تصویب کارگروه ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری در جهاددانشگاهی به طور متناوب نظرسنجی‌هایی را انجام داده است که به زودی به طور کامل اطلاع‌رسانی می‌شود.

زمان دادگاه متهمان بانک آریا

شنیده شد که یک منبع آگاه از برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بانک آریا در روز ۳۱ اردیبهشت در دادگاه انقلاب خبر داد. رجانیوز نوشت؛ یک منبع آگاه در دستگاه قضایی کشور از برگزاری اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان بانک آریا در روز ۳۱ اردیبهشت خبر داد. وی افزود: قرار است دادگاه در شعبه اول دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شود. تعدادی از کارمندان گروه امیر منصور آریا و همچنین اعضا خانواده آنها متهمان این پرونده هستند و گفته می‌شود این جلسه به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

فروش سفارت ایران در کلمبیا

شنیده شد که سفارت ایران در کلمبیا به فروش می‌رسد. خراسان نوشت؛ با موافقت رئيس‌جمهور و بر اساس ابلاغيه اي که طي هفته هاي اخير توسط محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور به علي اکبر صالحي ابلاغ شده، وزارت امور خارجه مجاز است نسبت به فروش ساختمان سفارت ايران واقع در شهر بوگوتاي کشور کلمبيا، به مساحت ۴۵۰ متر مربع عرصه و ۶۱۰ متر مربع اعياني اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومي کشور واريز کند.

درگیری در مرکز ملی فضای مجازی

شنیده شد که مرکز ملی فضای مجازی صحنه درگیری نیروهای پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات با کارمندان فعلی این مرکز شد. مهر نوشت؛ صبح یکشنبه چند تن از افراد که براساس گفته کارمندان مرکز ملی فضای مجازی، از نیروهای حراست وزارت ارتباطات بودند به همراه برخی از مسئولان پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، بدون هماهنگی وارد مرکز ملی فضای مجازی شدند و خواستار پس‌گیری این پژوهشگاه شدند.

 مهر کسب اطلاع کرد که ورود این افراد به مرکز ملی و پژوهشگاه فضای مجازی منجر به درگیری‌هایی شده است؛ به نحوی که این افراد آسانسورهای این مرکز را قفل و ورود و خروج را مسدود کرده و با تخلیه اتاق معاون اداری مالی این مرکز، تلاش کرده‌اند که جایگاه قبلی خود را پس گیرند. نیروهای پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات مدعی شده‌اند که براساس حکم و دستور رئیس‌جمهور قصد
پس گرفتن این پژوهشگاه را از مرکز ملی فضای مجازی دارند.

شکايت از تعاونی مسکن نهاد رياست جمهوری

شنیده شد که تعدادي از اعضاي تعاوني مسکن نهاد رياست جمهوري با اعتراض نسبت به برخي اقدامات اين تعاوني از جمله نحوه ساخت و هزينه‌هاي مربوط به قيمت تمام شده اين واحدها در پروژه ساختماني نواب، خواستار رسيدگي مسئولان ارشد دولتي به اين موضوع شده‌اند. خراسان نوشت؛ اعضاي اين پروژه در شکوائيه خود تاکيد کرده‌اند که نحوه عملکرد مسئولان تعاوني مسکن نهاد رياست جمهوري باعث شده واحدهاي ساخته شده مازاد بر قيمت واقعي تحويل شوند و در عين حال تأخير سازنده موجب ورود خسارت به اعضاء شده است.

نصب پنل خورشیدی در منزل احمدی‌نژاد

شنیده شد که وزیر نیرو با اشاره به تاکید دولت‌های نهم و دهم در خصوص استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر خاطر نشان کرد: در حال حاضر با نصب یک پنل 5 کیلوواتی خورشیدی در منزل رئیس جمهور، انرژی مورد نیاز در خانه وی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر کسب می‌شود. مجید نامجو دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت سلول‌های خورشیدی نانوساختار را از دیگر دستاوردهای وزارت نیرو نام برد و یادآور شد: پژوهشگران ما نیز موفق به دانش فنی ساخت پیل سوختی 10کیلووات شدند که امروز با حضور رئیس جمهور رونمایی شد. وی تولید ساخت میکروتوربین برقابی تا 100 کیلووات و ساخت توربین‌های 2مگاواتی را از دیگر دستاوردهای وزارت نیرو نام برد و یادآور شد: علاوه بر این هوشمندسازی کل شبکه برق کشور را نیز در دستور کار داریم.

*خراسان:

نحوه جالب وصول قسط ارديبهشت فروش شرکت مخابرات

بر اساس بررسي هاي يک نهاد نظارتي، دولت به جاي دريافت قسط ارديبهشت بابت فروش سهام شرکت مخابرات، اقدام به تهاتر بدهي هاي خود با خريدار مخابرات بابت اجراي طرح هاي آزادراه خرم آباد – اراک، ادامه آزاد راه انديمشک – خرم آباد و راه آهن دورود – خرم آباد – انديمشک تا سقف ۴۰۶/۷۹۰/۵۲۵/۹۰۶/۴ ريال کرده است که اين موضوع ممکن است از نظر فرآيند تسويه فروش اين شرکت و ايجاد رويه هاي جديد در فروش سهام، با ابهامات جدي قانوني همراه باشد.

دردسرهاي خزانه براي کارمندان داراي اقساط بانکي

بر اساس گزارشي که امور مالي يکي از وزارتخانه ها آماده و به مسئولان ارائه کرده است، اقساط وام ها و بدهي هايي که از حقوق کارمندان کسر مي شود، با تاخير توسط خزانه به بانک ها پرداخت مي شود و اين مسئله باعث بروز دردسرهايي براي کارمندان شده است. مسئولان امور مالي اين وزارتخانه همچنين اعلام کرده اند تنها راهي که براي کارمندان وجود دارد، مراجعه به بانک و درخواست براي حل اين موضوع به صورت غير سيستماتيک است.

*تهران امروز:

مصلحت، اجماع اصولگرایان است

حسین سبحانی نیا عضو هیات رئيسه مجلس در گفت و گو با زندگی‌نيوز، با اشاره به شرایط انتخابات پیش‌رو، خواستار اتحاد و اجماع اصولگرایان روی یک کاندیدا شده و گفت: مصلحت ایجاب می‌کند که اصولگرایان از تشتت پرهیز کرده و روی یک کاندیدا به وحدت نظر برسند.وی همچنین تاکید کرد: اگر نیروهای اصولگرای موجود به آینده و مصالح اصولگرایی فکر می‌کنند، باید به وحدت برسند، در غیر این صورت باخته‌اند و باید از صحنه خارج شوند که این به مصلحت کاندیداهای اصولگرا نیست.نباید شرایط را به خاطر تشتت نسبی، به نفع دیگر جریانات رقم بزنیم.

کارسازی برای مفسدان!

جهان نيوز نوشت: برخلاف اظهارات رئیس‌جمهور، اسناد منتشرشده‌اي نشان می‌دهد اساساً رأس دولت عزمی در بازپس‌گیری اموال بیت‌المال ندارد و حتی اقدام به کارسازی برای مفسدان دانه‌درشت اقتصادی نیز می‌کند.یکی از این مفسدان دانه‌درشت که چند هزار میلیارد تومان به بانک‌های کشور بدهکار است و تخلفات گسترده دیگری نیز دارد، حمید باقری درمنی است که چند سالی است ستاد مبارزه با قاچاق و قوه قضائیه به دنبال پیگیری پرونده‌های مفاسد اقتصادی او هستند.

 در حالی که تا پیش از این، افکار عمومی علت کُندی رسیدگی به مفاسد درمنی را ناشی از اهمال قوه قضائیه می‌دانستند، اما اسناد موجود نشان می‌دهد ریشه عدم برخورد با این مفسد بزرگ، حمایت‌های خاص مقامات ارشد دولت از اوست که هرگاه دستگاه قضایی برای رسیدگی به جرايم او خیز برداشته، دولت با فشار به بانک‌ها بر سر راه برخورد قضایی با این مفسد مشهور، سنگ‌اندازی کرده است.

پرونده‌های برخی کاندیداهادرکمیسیون اصل ۹۰

به گزارش افکارنیوز،محمدعلي پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان مکاتبه‌ای با کمیسیون اصل ۹۰ در مورد تاييد صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری داشته؟ گفت: شورای نگهبان مکاتبه‌ای با کمیسیون در این رابطه نداشته و کمیسیون هم در این رابطه با شورا مکاتبه‌ای انجام نداده است.وی در پاسخ به این سوال که آیا کاندیداهای مطرح در انتخابات در کمیسیون اصل ۹۰ پرونده‌ای هم دارند یا نه گفت: بله در این رابطه مواردی وجود داشته است.

ردصلاحیت به معنی کافر بودن نیست

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: قانون شورای نگهبان را مسئول بررسی صلاحیت کاندیداها تعیین کرده و همه از جمله کاندیداها و طرفدارانشان باید از قانون تبعیت کرده و به آن احترام بگذارند.به گزارش تسنيم حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور مشاور ویژه نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر تمکین به نظر شورای نگهبان از سوی تمامی کاندیداهای ثبت‌نام‌کننده برای انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ گفت: وظیفه تائید صلاحیت کاندیداها با شورای نگهبان است و تمام کسانی که با مطالعه قانون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند، باید بدانند که نمی‌توان بر کار شورای نگهبان ایراد گرفت، چرا که این شورا تمامی جوانب لازم را در نظر می‌گیرد.

وی با اشاره به ارائه برنامه‌های کاندیداها به شورای نگهبان، افزود: این کار، کار پسندیده‌ای بود که شورای نگهبان در دستور کار خود قرار داده است که علاوه بر شاخص‌هایی مانند اعتقادات دینی اخلاقی، و رجال بودن، شاخص دیگری مانند« ارائه برنامه» را اضافه کرده است.مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: امیدواریم کسانی که با مجوز شورای نگهبان به فعالیت‌های انتخاباتی خود می‌پردازند رعایت اخلاق را اولویت خود قرار دهند و در صورت شکست بهانه‌گیری نکنند و حتی اگر کسی موفق نشد صلاحیت خود را از شورای نگهبان بگیرد، بداند که این پایان خط نیست بلکه می تواند در سایر مسئولیت‌ها به نظام و انقلاب کمک کنند.

ذوالنور با بیان اینکه رد شدن از شورای نگهبان به معنای کافر بودن نیست، تصریح کرد: افرد رد صلاحیت شده فقط قابلیت و توانایی لازم را برای جایگاه ریاست جمهوری ندارند، اما در حوزه‌های دیگر توان خدمت کردن را دارند.وی در پایان خاطرنشان کرد: قانون، شورای نگهبان را مسئول بررسی صلاحیت کاندیداها تعیین کرده و همه باید در برابر آن تسلیم شویم. از من طلبه گرفته تا طرفدارهای کاندیدا باید از قانون تبعیت کرده و به آن احترام بگذاریم.

توضیحات وزارت ارتباطات درباره «ارسال صدا و تصویر امام زمان از لایه‌ای بالاتر از فیبرنوری»

روابط عمومی وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات درباره اظهارات محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با عنوان «صدا و تصویر امام زمان (عج) از لایه ای بالاتر از فیبرنوری برای تمام جهان ارسال می‌شود»، توضیحاتی برای تبیین افکار عمومی ارسال کرد.به گزارش مهر، در متن توضیحات ارسال شده از سوی وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات آمده است:«لایه یونسفر که لایه ای با بار الکتریسیته می باشد توجه بسیاری از محققان را به خود جذب نموده چون که این لایه امکان انتقال دیتای صوتی و تصویری و حتی انتقال انرژی الکتریسیته به سایر نقاط زمین و یا فضای ماوراء جو یا ایستگاه‌های فضایی را دارد.

این امر از زمانی شروع شد که متخصصین متوجه این شدند که می توان با میدان القائی نوع دوم فیبرنوری را تحت تاثیر جنگ الکترونیک قرار داد لذا لایه یونسفر مورد توجه قرار گرفت و برای انتقال دیتای صوتی و تصویری متوجه استفاده از آن شدند و اینکه گفته می شود آقا امام زمان (عج) هنگام ظهور در میان درب و حجر در مکه المکرمه قیام می فرمایند و در آن زمان هم صدایشان و هم تصویر مبارکشان را همه جهانیان مشاهده می کنند شاید این امکان از طریق انعکاس ترکیب لایه یونسفر و ترپوسفر به‌وجود آید. همانگونه که در فن‌آوري جدید امکان انعکاس و تابش دیتای ناوبری از روی زمین به لایه ترپوسفر و بازتاب آن به زمین توسط متخصصین جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر شده و هم اکنون سه ایستگاه پایلوت آن در جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا می باشد.»

*جمهوری:

طلبه‌ اغتشاش‌گر مراسم سخنراني رفسنجاني مشائي را در آغوش کشید!

طلبه‌اي كه در مراسم 15 خرداد سال 1385 سردسته اغتشاش‌گران در سخنراني آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در حرم حضرت معصومه در قم بود، اكنون اسفنديار رحيم مشائي را در آغوش مي‌گيرد و براي او كار مي‌كند. عصر ايران، با چاپ دو صحنه از عكس‌هاي اين طلبه، خبر داده كه صحنه به آغوش كشيدن مشائي توسط اين طلبه مربوط به يكي از سخنراني‌هاي مشائي به عنوان كانديداي رياست جمهوري است.

هزينه نبش قبر حجر بن عدي با با فروش نفت ميدان‌هاي نفتي سوريه

گروه تكفيري با فروش نفت بعضي از ميدان‌هاي نفتي سوريه هزينه نبش قبر حجر بن عدي، كشتار علويان و تخريب مقام ابراهيم را تأمين مي‌كند. روزنامه ديلي تلگراف نوشت: بيش از 380 هزار بشكه نفت خام از چاه‌هاي نفت شهر "رقه" كه درحال حاضر به دست مخالفان خصوصاً جبهه النصره، شاخه القاعده در سوريه افتاده، به دست مي‌آمد.

 اين روزنامه افزوده است: هم اكنون گروه‌هاي مخالف با استخراج نفت خام، آن را به پيمان كاران محلي مي‌فروشند و آنها نفت خام را با استفاده از پالايشگاه‌هايي كه خودشان ايجاد كرده‌اند به سوخت‌هاي نامرغوب تبديل مي‌كنند. توانايي جبهه النصره براي بهره‌برداري از اين نفت محلي، اتحاديه اروپا را به شدت نگران كرده چرا كه اين اتحاديه كاهش تحريم‌ها در صادرات نفت سوريه را تصويب كرده اما به طور همزمان با اعلام مخالفت درخصوص فروش اين نفت‌هاي خام قصد دارد تا اين گروه افراطي را منزوي كند.

تمامي اين ميدان‌هاي نفتي در سه استان نزديك به عراق هستند و اين درحالي است كه اين مناطق مرزي پايگاه شبه نظاميان شاخه القاعده در عراق هستند.
برچسب ها: ویژه ، باشگاه ، شبانه ، روزنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار