توصيه"هاآرتص"به نتانياهو در آستانه انتخابات ايران

"آموس هارل" تحليلگر روزنامه صهيونيستي "هاارتص" در گزارشي با اذعان به قدرت ارتش سوريه مي نويسد : در صورت تجاوز نظامي رژيم صهيونيستي عليه سوريه نظاميان سوري توان مقابله با صهيونيست ها را دارند و تمركز برروي تقويت نيروهاي ضددولت سوريه اتلاف انر‍ژي است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاارتص ؛ نويسنده مقاله به رژيم صهيونيستي توصيه مي کند تا از مواجهه نظامي با سوريه خودداري ورزد و در اين باره مي افزايد "رژيم صهيونيستي بايد بسيار محتاطانه با بحران سوريه برخورد کند و از مواجهه مستقيم نظامي با دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه و جنبش "حزب الله لبنان" بپرهيزد. رژيم صهيونيستي بايد انرژي خود را براي انتخابات ايران و نتيجه آن ذخيره کند." 


نويسنده هاارتص با اذعان به سياست آشفته رژيم صهيونيستي در قبال بحران سوريه مي افزايد "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي اخيرا تهديداتي را عليه دولت سوريه اظهار داشت. اظهارنظرهاي اخير نتانياهو متناقض و اشفته است و نشان از سردرگمي اي دارد که در مراکز تصميم گيري رژيم صهيونيستي در مورد سوريه و بحران جاري در آن کشور وجود دارد. اظهارنظرهاي متناقض ديگري نيز از سوي ديگر مقامات رژيم صهيونيستي پيرامون بحران سوريه ابراز شده است. براي مثال اخيرا روزنامه "نيويورک تايمز" مدعي شد که يکي از مقامات نظامي رژيم صهيونيستي خواستار سقوط دولت اسد است. چند روز پس از آن نشريه "تايمز" چاپ لندن به نقل از يک مقام ديگر رژيم صهيونيستي اظهاراتي را منتشر کرد که کاملا مغاير با نظر مقام پيشين نظامي ارتش رژيم صهيونيستي بودند. پس از آن نيز گزارشي از سوي "ساندي تايمز" منتشر شد که اين نشريه مدعي شده بود که دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه قصد دارد تا تل آويو را هدف حملات خود قرار دهد." 

نويسنده مقاله در ادامه اذعان مي کند که دولت و ملت سوريه قادر خواهند بود تا در صورت تجاوز نظامي احتمالي رژيم صهيونيستي عليه آن کشور پاسخ شديدي به صهيونيست ها بدهند و در اين باره مي افزايد "دولت اسد قادر خواهد بود تا پاسخ سختي به تجاوز احتمالي نظامي رژيم صهيونيستي بدهد. براي مثال، رييس جمهور سوريه مي تواند موشکي را بسوي يکي از اهداف مهم استراتژيک رژيم صهيونيستي شليک کند که از جمله آنها مي توان به يکي از پايگاه هاي هوايي رژيم صهيونيستي و يا تاسيسات زيربنايي آن رژيم اشاره کرد."

نويسنده در ادامه اذعان مي کند "دولت اسد شرايط لازم براي واکنش در مقابل تجاوز احتمالي نظامي رژيم صهيونيستي را خواهد داشت. غلبه نيروهاي ارتش دولتي سوريه بر تروريست هاي سوري در منطقه "القصير" نشان از توان بالاي نظاميان آن کشور دارد. نيروهاي ارتش سوريه موفق شده اند تا کنترل جاده هاي منتهي به دمشق و حمص را در اختيار گيرند. مناطق شمالي غربي سوريه که اکثرا علوي نشين هستند نيز در اختيار ارتش سوريه و نيروهاي حامي دولت آن کشور قرار گرفته اند. در نتيجه، تروريست هاي سوري مجبور به دريافت سلاح از طريق مرز لبنان با سوريه هستند." 

تحليلگر "هاارتص" همچنين به کنفرانس بين المللي اي که به ابتکار دولت روسيه قرار است پيرامون بحران سوريه برگزار شود اشاره مي کند و مي افزايد "قرار است نشست بين المللي اي در ماه آينده به ابتکار دولت روسيه در مورد بحران سوريه برگزار شود. تمام شواهد نشان مي دهند که دولت سوريه از مواضع خود در قبال سرکوب تروريست هاي سوري عقب نشيني نخواهد کرد. از جمله قدرتهايي که در بحران سوريه اثرگذار و تاثيرپذيرند مي توان به روسيه، ايران و کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس از جمله قطر و عربستان سعودي که از اخواني ها و تكفيري هاي سوريه حمايت مي کنند ياد کرد." 

نويسنده مقاله به دولت نتانياهو توصيه مي کند که توجه ويژه اي بر نتيجه انتخابات ايران داشته باشد و در اين باره مي افزايد "دولت نتانياهو بايد نتايج انتخابات ايران را به خوبي رصد نمايد چرا که بر چگونگي مواجهه رژيم صهيونيستي با بحران سوريه تاثيرگذار خواهد بود." 

وي مقاله خود با ابراز نگراني و هراس شديد براي رژيم صهيونيستي به پايان مي برد و مي افزايد "هر چه جلوتر مي رويم بحران در سوريه شکلي پيچيده تر مي گيرد به همين خاطر رژيم صهيونيستي بايد با احتياط بيشتري رفتار کند و بسيار دقيق روند تحولات را نظاره کند."



برچسب ها: اسرائیل ، سوریه ، وقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار