اخبار ویژه روزنامه‌های شنبه

از بدهي ميلياردی برخي كانديداها تا پيشنهاد عجيب يک مسئول براي توسعه روابط خارجي کشور!

زنجموره‌هاي جنبش استيصال! ،دستگیری عناصر مرتبط با منافقین توسط وزارت اطلاعات،انتظار بی‌بی‌سی از احمدی‌نژاد!،عارف: اتفاقات سال 88 فتنه بود،دانشگاه آزاد از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند،سه کارگردان برای ولایتی فیلم می‌سازند،درخواست دولت براي راه اندازي يک شبکه جديد تلويزيوني،برخي كانديداهاي رياست‌جمهوري بدهي ميلياردي داشتند،روايت شمخاني از نامه معروفش در زمان جنگ، قاليباف به دنبال جمع آوري رأي حلال است"!،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

 *کیهان:

شوراي نگهبان چه کرده که فرياد آمريکا قطع نمي‌شود؟!

مقامات وزارت خارجه آمريکا براي چندمين‌بار طي 4 روز گذشته عليه شوراي نگهبان موضع گرفتند و مدعي شدند به خاطر رسيدگي به صلاحيت نامزدها، انتخابات ايران آزاد نيست!در آخرين مورد از اين موضع‌گيري‌ها جان کري وزيرخارجه آمريکا ضمن يک کنفرانس خبري در تل‌آويو از رد صلاحيت برخي نامزدها در ايران انتقاد کرد و گفت: شوراي نگهبان غيرانتخابي صدها نامزد احتمالي را براساس يک سري معيار مبهم، رد صلاحيت کرده است.»

وزير امور خارجه آمريکا افزود؛ شوراي نگهبان، تنها براساس منافع جمهوري اسلامي صلاحيت‌ها را بررسي کرده و به نظرات متفاوت ايرانيان، بي‌اعتنا بوده است.کري گفت: در نبود شفافيت، بسيار بعيد است که نامزدي از ميان هشت نامزد تاييد شده، خواسته گروه بزرگي از ايرانيان را نمايندگي کند يا اينکه به سرمنشا تغييري تبديل شود.

وي گفت: وقتي نهادي که منتخب مردم نيست، فقط براساس اين که يک فرد چقدر در راستاي منافع حکومت است، درباره (تاييد صلاحيت) نامزدهاي انتخابات تصميم مي‌گيرد، به سختي مي‌توان گفت که روندي آزاد، منصفانه و شفاف حاکم است.

پيش از اين دو تن از معاونين و سخنگويان وزارت خارجه آمريکا - از جمله وندي شرمن- نيز با اسم بردن علني از هاشمي رفسنجاني و رحيم مشايي تصريح کرده بودند به خاطر رد صلاحيت اين دو نفر، انتخابات ايران را غير‌آزاد مي‌دانند و به رسميت نمي‌شناسند.

ادعاي جان کري درباره غيرانتخابي بودن شوراي نگهبان در حالي است که حتي در آمريکا نيز دادگاه فدرال نهادي غيرانتخابي و انتصابي است و همين نهاد چند سال قبل با وجود اکثريت آراي رقيب بوش، رأي به پيروزي بوش داده براساس قانون‌اساسي جمهوري اسلامي که با رفراندوم عمومي به تصويب رسيده، شوراي نگهبان مسئول رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي رياست‌جمهوري و نظارت بر سلامت انتخابات است.

سراسيمگي و اظهارات خشمگينانه مقامات آمريکايي عليه شوراي نگهبان، از يک سو از اهميت راهبردي اين شورا حکايت مي‌کند و از سوي ديگر نشان مي‌دهد عملکرد شوراي نگهبان در رسيدگي به صلاحيت نامزدها و رد نامزدهاي فاقد صلاحيت، درست نقطه مقابل توقع و خواست دشمنان ملت ايران و از جمله آمريکا بوده که براي دهه‌ها از ديکتاتوري کودتايي حمايت کرده و مانع از برقراري دموکراسي و انتخابات در ايران بودند.

سيلي جمهوري اسلامي را خورديد؟! گواراي وجود!

«حرکت شوراي نگهبان در عدم تأييد هاشمي‌رفسنجاني، سيلي نظام ولايت‌فقيه در گوش برخي رسانه‌ها و نويسنده‌هاي اپوزيسيون رژيم بود.»

پايگاه اينترنتي خودنويس وابسته به اپوزيسيون خارج کشور ضمن انتشار مطلب فوق خاطرنشان کرده است: اين گروه آن‌قدر در حمايت بي‌چون و چرا از رفسنجاني از يکديگر گوي سبقت را مي‌ربودند که يادشان رفته بود بازي انتصابات در ايران آزاد نيست. اين نکته مهم است که رد صلاحيت رفسنجاني آب در لانه مورچه‌ها ريخت و نکات کليدي زيادي را مشخص کرد.

در ادامه اين نوشته آمده‌است: عده‌اي از رسانه‌ها و نويسندگان اپوزيسيون آن‌قدر ذوق‌مرگ شده بودند که شرط بندي کرده بودند. آن هم شرط‌هايي که شايد فقط در مسابقات اسب‌سواري مي‌شد چنين شرط‌هايي بست. ولي سيلي حاکميت در گوش اين رسانه‌ها و نويسنده‌ها بسيار سهمگين‌ و غافلگيرکننده بود. به يقين شوک ناشي از اين سيلي با دعوت از هيچ مهماني براي مصاحبه در اين رسانه‌ها قابل رفع نخواهد بود.

خودنويس اضافه مي‌کند:‌«تا ديروز تمام اين رسانه‌ها و قلم‌ها داد مي‌زدند که رد صلاحيت هاشمي به نفع مخالفان حکومت نيست. چرا که باعث قدرتمندتر شدن و بسط ديکتاتوري مي‌شود. امروز به يکباره همه اين رسانه‌ها و قلم‌ها فرياد زدند که حاکميت تير خلاص را به خود زد (!)

اين آبي که در لانه مورچگان ريخته شد به يقين تأثيراتش را به تدريج نشان خواهد داد و اميدوارم آن دسته از نهادهايي که با طناب وابستگان رفسنجاني به داخل چاه مي‌رفتند به خود آيند و راه‌هاي صحيح‌تري پيدا کنند.

خودنويس در ادامه نوشت:‌«نکته آخر اين که با رد صلاحيت رفسنجاني نه تنها در ايران قيامت نخواهد شد، بلکه مخالفان حتي علاقه ندارند به خاطر وي باتوم بخورند و از او دفاع کنند. بياييد فرض کنيم رفسنجاني تأييد صلاحيت مي‌شد و مثل موسوي حصر خانگي مي‌شد.

کدام پشتوانه سبز مي‌خواست از عاليجناب سرخپوش حمايت و براي آزادي ايشان مبارزه کند؟ آيا وقت آن نيست که به خود بياييد؟ مگر ما از عاليجناب سرخپوش و ترور رستوران ميکونوس سخن نمي‌گفتيم؟! رد صلاحيت گواراي وجودتان(!)
گفتني است همه شواهد موجود و برخي اسناد که کيهان به آن اشاره داشته است حکايت از آن دارد که مجموعه مشترک دشمنان بيروني و دنباله‌هاي داخلي آنها در پي قرباني کردن آيت‌الله‌هاشمي بوده‌اند و از اين روي عدم احراز صلاحيت ايشان از سوي شوراي نگهبان را مي‌توان اقدامي در جهت نجات آيت‌الله رفسنجاني از دام خطرناکي دانست که براي ايشان تدارک ديده بودند. هياهوي توأم با عصبانيت آمريکايي‌ها در همين راستا قابل ارزيابي است.

زنجموره‌هاي جنبش استيصال!

رسانه‌هاي بيگانه و ضد انقلاب تحليل‌هاي قابل تأملي درباره عدم تأييد صلاحيت آقاي هاشمي براي انتخابات رياست‌جمهوري منتشر کرده‌اند.در اين تحليل‌ها از يک سو خشم و ناخرسندي از اين اتفاق که آن را غيرمنتظره مي‌دانند، موج مي‌زند و از طرف ديگر تلاش مي‌شود موضوع تحريف شود.

در اين زمينه سايت فتنه‌گر کلمه که از سوي فراريان فتنه‌سبز مديريت مي‌شود ادعا کرد شوراي نگهبان با رد صلاحيت هاشمي به پيکر انقلاب شليک کرد! شبکه دولتي انگليس هم مدعي شد «هاشمي حذف [!؟] شده و اين باعث ريزش پايگاه اجتماعي حکومت خواهد شد». همچنين سايت جرس از قول يکي از همکاران فراري روزنامه‌هاي زنجيره‌اي (عبدالرضا-ت) ادعا کرد با اين اتفاق دوره جمهوري اسلامي به پايان رسيده است.

جرس همچنين از قول حسن يوسفي اشکوري (از وابستگان گروهک ملي مذهبي) «اوايل فروردين 68 خبر برکناري آيت‌الله منتظري را شنيدم و بسيار افسرده و ناراحت شدم و دريغ خوردم. آن روز اميدمان را بر باد رفته مي‌ديدم اما پس از ساعتي افسوس گفتم براي خود او خوب شد. همين ماجرا پس از دريافت خبر رد صلاحيت آقاي هاشمي در ذهنم تکرار شد... اکنون هاشمي نيز بايد مثل منتظري فزت و رب‌الکعبه بگويد»!

اين دعاوي در حالي است که اولا هاشمي حذف نشده و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است و ثانيا پايگاه اجتماعي نظام همان است که در آن 8ماهه فتنه از پاي صندوق‌هاي رأي تا کف خيابان خود را به رخ دشمن کشيد. در عين حال بايد از منافقيني که دم خروس از پس جامه‌شان پيداست پرسيد که آيا شماها همان محافلي نيستيد که در اوج فتنه شعار جمهوري ايراني داديد و بر اساس توهم احمقانه خود براي حذف جمهوري اسلامي خيز برداشتيد؟ در واقع دوره جديد جمهوري اسلامي نه امروز که همان روز آغاز شد.

در همين حال شبکه دولتي انگليس با ابوالحسن بني‌صدر (آلت دست گروهک منافقين در سال 59 و 60) مصاحبه کرد. بني‌صدر در اين مصاحبه گفت: هاشمي رفسنجاني واپسين قمار زندگي سياسي خود را کرد. او نباخته. من هم جاي او بودم که مخالفش هستم، همين کار را مي‌کردم(!)

بي‌بي‌سي در عين حال از قول مجيد محمدي عضو فراري حلقه کيان و همکار راديو فردا گفت: رد صلاحيت هاشمي نکته تازه‌اي به واقعيت جمهوري اسلامي اضافه نمي‌کند. حاکميت فکر مي‌کند هزينه برخي اتفاقات و ريزش‌ها را در سال 88 پرداخته است؛ بنابراين امروز نکته جديدي وجود ندارد. هاشمي در آن سال مقابل حاکميت و رهبري ايستاد.

وي افزود: مسئله حکومت اين است که آمدن هاشمي باعث مي‌شود که عمده مخالفان اصلاح‌طلبان و گروه‌هاي برانداز در زيرچتر او قرار گيرند و اگر اتفاقي مانند دغدغه‌هاي مربوط به تقلب رخ دهد، دوباره همان اتفاقات سال 88 تکرار شود. بنابراين اگر در همين مرحله هاشمي رفسنجاني را رد صلاحيت کنند، براي پيشگيري هزينه کمتري خواهند پرداخت.

وبسايت بي‌بي‌سي نيز در تحليلي خاطر نشان کرد: کار در اردوي تحول‌طلبان [اسم مستعار جريان برانداز ] سخت خواهد شد و به انشقاق و تفرقه خواهد انجاميد. بخشي از اقدام هاشمي حمايت خواهند کرد که در موقعيت ضعيف‌تري هستند و بخش ديگر به هاشمي و خاتمي حمله خواهند کرد که سران در حصر جنبش را تنها گذاشتند و بي‌حساب به آب زدند و چيزي هم به دست نياوردند. آنها خواستار تحريم انتخابات و سرنگوني حکومت مي‌شوند.

از سوي ديگر وبسايت اخبارروز در تحليلي نوشت: برنامه حکومت ادامه همان راهي است که از سال 88 دنبال کرده است. اين بار البته کم‌هزينه‌تر. انتخابات سر موقع برگزار خواهد شد. جنبش استيصال (جنبشي که از سر استيصال به گرد هاشمي رفسنجاني در حال حلقه زدن بود) با اکراه بيشتر، اما به هر حال نقشي را که برعهده گرفته بازي خواهد کرد. اين جنبش مي‌تواند مسير خود را به سوي کانديداي ديگري عوض کند، براي اين کار هم وسايل لازم تعبيه شده و کساني را در ويترين باقي گذاشته‌اند.

در ادامه اين تحليل با دعوت به آشوبگري به عنوان نقشه «ب» آمده است: ما باز هم در برابر اين پرسش قرار گرفته‌ايم که چه بايد کرد و راه‌حل چيست؟ براي پاسخ به اين سوال دوباره بايد تاکيد کرد که «انتخابات» بدون «خيابان» (فشار از پايين) همان نتيجه‌اي را بيرون مي‌دهد که «نظام» مي‌خواهد. آيا هاشمي رفسنجاني آن جادويي بوده است که بتوان با آن «خيابان» را فعال کرد؟ اکنون اين گوي و اين ميدان!

اردشير اميرارجمند سخنگوي گروهک موسوم به شوراي هماهنگي سبز نيز در مصاحبه با سايت خود (کلمه) مي‌گويد «انتخابات بدون آقاي هاشمي فاقد حداقل‌هاي مورد نياز براي يک انتخابات رقابتي است و در صورت ادامه انتخابات بي‌معني خواهد شد». او با سازمان منافقين همکاري دارد و با هماهنگي کنسولگري آمريکا در استانبول توانست از ايران خارج شده و به فرانسه برود.
برخي مقامات آمريکايي به خاطر عدم تأييد صلاحيت هاشمي و مشايي گفته‌اند انتخابات ايران را سرکوب شده، غير آزاد و مبهم مي‌دانند و نامزدهاي موجود را نمايندگان مردم ايران تلقي نمي‌کنند!

*وطن امروز:

دستگیری عناصر مرتبط با منافقین توسط وزارت اطلاعات

یک مقام امنیتی از بازداشت چند مهره مرتبط با گروهک منافقین که برای ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات مأموریت داشتند، خبر داد. به گزارش فارس، این مقام امنیتی اعلام کرد: به‌دنبال شناسایی اعضای فعال چند تشکل مرتبط با گروهک منافقین، با انجام چند عملیات برق‌آسا ‌ همزمان در تهران و چند شهر دیگر این تشکل‌ها شناسایی و متلاشی شدند.

وی افزود: تشکل‌های شناسایی‌ شده با استفاده از اسامی و عناوین متعدد و فریبکارانه فعالیت می‌کردند اما تعداد قابل توجهی از آنها، سابقه ارتباط یا عضویت در گروهک تروریستی منافقین و تعدادی نیز به جرم همکاری با آن گروهک، سابقه محکومیت و زندان دارند.

 این مقام امنیتی اظهار داشت: 2 نفر از عناصر بازداشت‌شده، اخیراً به منظور انتقال دستورالعمل‌های حلقه خارج به داخل و هماهنگ‌سازی عناصر و تشکل‌های داخلی جهت اخلال در روند برگزاری انتخابات، وارد کشور شده بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از ورود و چند روز تعقیب، بازداشت شدند. وی در پایان خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از دیگر عناصر این تشکل‌ها نیز شناسایی و احضار و پس از اقدامات مقتضی و اخذ تضمین‌های لازم از آنان، مرخص شدند.

انتظار بی‌بی‌سی از احمدی‌نژاد!

بی‌بی‌سی فارسی این روزها در تحلیل و بررسی فضای انتخاباتی ایران و پس از ناامید شدن از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از انتظار این شبکه برای واکنش‌های تند و جنجالی از سوی رئیس‌جمهور خبر می‌دهد و حتی گاهی صراحتا چنین واکنش‌هایی را درخواست می‌کند.

 «فرناز قاضی زاده» گوینده بی‌بی‌سی انتظار این شبکه از رئیس‌جمهور و ناراحتی از آرام بودن فضای انتخاباتی را با این سوال به نمایش گذاشت: «درباره آقای هاشمی گفته می‌شد که ایشان مطابق روال همیشگی‌اش، شکایت نخواهد کرد‌ اما قبل از رد صلاحیت آقای مشایی همه نگران واکنش آقای احمدی‌نژاد بودند، چرا آن واکنش و اعتراض توفانی و شدید را ندیدیم؟» جمشید برزگر، کارشناس این برنامه نیز با تایید انتظار از توفان و جنجال تصریح کرد: «درست است. لااقل تا حالا ندیدیم. برای آقای رفسنجانی با پیشینه و روش او سازگار است. وی هرچه را می‌خواسته به دست آورده است و در افکار عمومی به سود او داوری خواهد شد.

 درباره آقای احمدی‌نژاد نوع سخنانی که طی ماه‌های گذشته می‌زدند، این تلقی را به وجود آورده بود که اگر شورای نگهبان صلاحیت آقای مشایی را رد کند، آنها اقدامات تندی انجام خواهند داد. منتقدان احمدی‌نژاد می‌گفتند که حتی ممکن است او زیر میز بزند و انتخابات را برگزار نکند.» برزگر که از تغییر لحن طیف دولت هم تعجب کرده بود گفت: «فعلا تغییری که در گفتار آقای احمدی‌نژاد، مشایی و هوادارانش دیده می‌شود این است که خیلی بر نقش رهبر جمهوری اسلامی تاکید می‌کنند.»

جمشید برزگر همچنین در برنامه 60 دقیقه بی‌بی‌سی ‌ گفت: «آقای احمدی‌نژاد این تصور را ارائه کرده بود که اگر آقای مشایی تایید صلاحیت نشود دست به اقدامات دیگری خواهد زد اما اینکه در 2، 3 روز گذشته این ادبیات عوض بشود و ارجاع داده شود به رهبر جمهوری اسلامی، جای تعجب دارد». گفتنی است، پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، نبود سوژه و نوعی دستپاچگی در برنامه‌های بی‌بی‌سی فارسی به چشم می‌آید که ناشی از شوکه شدن آنها و عدم محاسبه این شرایط در برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی آنها است.

عارف: اتفاقات سال 88 فتنه بود

محمدرضا عارف، کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به اتفاقات سال 88 گفت که این اتفاقات فتنه بوده است. این کاندیدای اصلاح‌طلب ریاست‌جمهوری روز پنجشنبه در دانشگاه تهران تصریح کرد: اتفاقات سال 88 قطعا فتنه بود. وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری افزود: امسال بنا داریم مهم‌ترین مسأله کشور یعنی حماسه سیاسی را بیافرینیم و اولین مصداق این حماسه نیز مصداق حضور است.

 حضور مردم تعیین‌کننده بوده و با توجه به اینکه اختلافات بسیاری میان مردم وجود دارد، باید همه مشکلات را در داخل خانه‌ها بگذاریم و برای حضور تلاش کنیم. عارف تصریح کرد: اخلاق‌مداری و قانون‌گرایی دومین مصداق حماسه سیاسی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و کاندیداها و طرفدارانشان با رعایت قانون این حماسه را بیشتر کنند.

دانشگاه آزاد از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند

دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت برگزاری همزمان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر، بیانیه‌ای صادر و تصریح کرد که هرگونه شایعه و خبر درباره طرفداری رئیس یا هیات‌رئیسه دانشگاه از هر یک از کاندیداهای محترم، دروغ محض و غیرواقعی است. در این بیانیه آمده است: برای دانشگاه آزاد اسلامی 2 اصل ولایتمداری و قانونمداری، شروط حرکت در مسیر انتخابات می‌باشند و به هر یک از کاندیداهای محترم که آرای حداکثر رای‌دهندگان را جلب کرده و حکم ریاست جمهوری اسلامی ایران را از دستان مبارک رهبر فرزانه انقلاب دریافت کند، پیشاپیش تبریک می‌گوییم.

*آرمان:

اعتراض وزرا به احمدی‌نژاد

شنیده شد که درون هيات دولت انتقاداتی در مورد حمايت محمود احمدي نژاد از اسفندیار رحیم مشايي صورت گرفته است. اخبار محرمانه نوشت؛ در محافل سياسي شنيده مي شود که با نزديک شدن به پايان دوره رياست جمهوري احمدي نژاد وزراي بيشتري مي‌کوشند در انتقاد به حمايت هاي احمدي نژاد از مشايي از او فاصله بگيرند. گفته مي‌شود وزراي نفت، دفاع، ارشاد و دادگستري از جمله کساني بوده‌اند که به مخالفت جدي با نوع حمايت احمدي‌نژاد از مشايي پرداخته‌اند.

دعوت اصغر فرهادی از آیت‌ا... هاشمی

شنیده شد که برنده ایرانی اسکار از آیت‌ا... هاشمی برای شروع اکران فیلمش دعوت کرد. آخرین نیوز نوشت؛ اصغر فرهادي براي اکران فيلم جديدش با عنوان «گذشته» از هاشمي رفسنجاني نيز دعوت کرده است. اصغر فرهادی برنده ایرانی اسکار فیلم جدیدش را در فرانسه ساخته است و چندی قبل شنیده شد که قرار است این کارگردان مطرح سینمای جهان فیلم تبلیغاتی آیت ا... هاشمی را بسازد.

انتخابات سه ضلعی خواهد شد

شنیده شد که معادلات انتخاباتی با کناره گیری برخی کاندیداها همراه خواهد شد. اخبار محرمانه نوشت؛در بعضي از محافل خاص سياسي گفته مي شود روند انتخابات اين گونه ادامه خواهد يافت. حسن روحاني در روند رقابت‌ها مي ماند و نهايتا عارف و غرضي به نفع روحاني کنار خواهند رفت. قاليباف مي ماند تا راي حسن روحاني در تهران و خراسان را بگيرد.

چپ هايي که با آمدن هاشمي از ستاد يا بدنه اجتماعي قاليباف جدا شده بودند به سوي او برنمي گردند و احتمالا به سوي حسن روحاني خواهند رفت.بازي حول محور جليلي که حمايت از او شديد تر خواهد شد؛قاليباف و روحاني خواهد بود.البته احتمالا در جامعتين هم به‌رغم نوعي حمايت از ولايتي به دليل نگاه مثبت آيت ا... مهدوي به قاليباف بعيد نيست با
تز صالح مقبول تلاش شود که قاليباف خروجي باشد.

سه کارگردان برای ولایتی فیلم می‌سازند

شنیده شد که تیمی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های دفاع مقدس فیلم تبلیغاتی ولایتی را می‌سازند. آخرین نوشت؛ جمال شورجه گفت: قرار است فیلم تبلیغاتی علی‌اكبر ولایتی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری، با مشاركت یک تیم كارگردان و تهیه ‌كننده سینما ساخته شود.

وی افزود: در این تیم به‌جز خودم، فریدون جیرانی، محمدحسین لطیفی، محسن علی‌اکبری، محمدرضا شفیعی، علی سرتیپی، رضا جودی و حامد عنقا حضور دارند. کارگردان فیلم سینمایی «۳۳ روز» توضیح داد: همان‌ طور که قبلاً هم اعلام شد، هر نامزد انتخاباتی می‌تواند ۱۰ ساعت در تلویزیون برنامه داشته باشد. بر همین اساس، قرار است دو فیلم ۳۰ دقیقه‌‌ای توسط ما برای تلویزیون تولید شود. وی گفت: این فیلم‌ها در غالب مستند و گفت ‌و گوی داغ ساخته می‌شود؛ ضمن این که تعدادی فیلم و تیزر دیگر هم براساس امکانات موجود ساخته خواهد شد.

روحانی و حداد صدرنشین و قعرنشین نظرسنجی

شنیده شد که 24 ساعت بعداز اعلام اسامی تایید صلاحیت شده‌ها نظرسنجی‌ها با اعلام اسامی رسمی آغاز شده است. سایت اقتصاد ایران آنلاین با طرح سوال به کدام نامزد رای می‌دهید، کرده است که حسن روحانی با 31 درصد اول است، سعید جلیلی با 19 درصد دوم، محمدرضا عارف با 15 درصد سوم، محمد باقر قالیباف با 14 درصد چهارم است. پس از این افراد به ترتیب علی‌اکبر ولایتی، محسن رضایی، محمد غرضی و در انتها غلامعلی حداد عادل با یک درصد قرار دارند.

اظهارات وزیر منجر به استعفای مدیر شد

شنیده شد که اظهارات وزیر ارتباطات منجر به استعفای مدير روابط عمومی این وزارتخانه شد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ در پی اعلام اظهاراتي از سوي وزير ارتباطات که در جشنواره فاوا شنبه این هفته برگزار و حاشیه‌های فراوانی را به دنبال داشت ؛ روابط عمومی این وزارتخانه برای حمایت از صحت صحبت‌های نامی وزیر ارتباطات جوابیه‌‌ای در این خصوص منتشر کرد که این متن نیز با حاشیه‌های زیادی در رسانه‌ها منتشر شد.

در پی بروز این حاشیه‌ها و همچنین ناآرامی‌هایی که برای بازپس گیری پژوهشگاه فضای مجازی اتفاق افتاده بود،حسین پور مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات استعفا داد که با قبول این استعفا ؛ افتخاری مدیر کل سابق بین‌الملل روی صندلی تقی‌پور نشست.

حجم طلای شناسایی شده معادن ایران

شنیده شد که تاکنون ۳۴۰ تن ذخایر طلای قابل استحصال در کشور شناسایی شده است. اکتشاف معادن استراتژیکی که کانی‌های آن در فناوری‌های برتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، در اولویت کار سازمان زمین شناسی قرار دارد. شبکه خبر نوشت بهروز برنا، معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: درباره اکتشاف و بهره برداری از معادن طلا تلاش‌های زیادی شده است که امیدواریم با اضافه شدن معادن زرشوران و ساری گونی به چرخه طلا ، تولید کشور در آینده نزدیک به 10 تن در سال برسد.

 معاون سازمان زمین‌شناسی افزود: عناصر همراه شونده همچون وانادیوم، سلنیوم، لیتیوم، گروه لانتانیت‌ها و بریلیوم از جمله این معادن راهبردی است. وی گفت: همچنین خاک‌های نادر که در صنایع موبایل و ریزتراشه‌های رایانه‌‌ای کاربرد فراگیر و ارزش افزوده بالایی دارد و به همین خاطر دستیابی به فناوری اکتشاف و به خصوص فرآوری آنها بسیار اهمیت دارد.

کشف اختلاس 775 میلیونی

شنیده شد که فرمانده انتظامی شهرستان بهار از کشف 84 مورد اختلاس با مبالغی افزون بر 775 میلیون تومان در یکی از شرکت‌های بیمه‌ای این شهرستان خبر داد. ایسنا نوشت؛ سرهنگ زارعی گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای از دادسرای عمومی انقلاب شهرستان بهار در مورد بروز اختلاس در یکی از شرکت‌های بیمه‌‌ای این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه پلیس آگاهی بهار قرار گرفت.

 پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم ردیف اول پرونده اقدام به صدور بیمه نامه با مستندات جعلی می‌کرده است. وی افزود: در ادامه تحقیقات و بازجویی‌ها، متهم به همکاری با 4 نفر دیگر اعتراف کرد که در نهایت پلیس آگاهی توانست با پیگیری موضوع پنج نفر را در این رابطه دستگیر و مبلغ 775 میلیون تومان اموال اختلاس شده را بازپس گیری کند.

خروجی ائتلاف 1+2

شنیده شد که محمد باقرقاليباف خروجي ائتلاف سه نفره خواهد بود. اخبار محرمانه نوشت؛بعضي از منابع اخبار محرمانه شنيده‌اند که افراد موثر در ائتلاف سه نفره در بعضي نشست‌ها اين خبر را تکرار کرده‌اند که تصميم ائتلاف روي قاليباف است ولي قرار است بعد از مدتي تبليغات اين خبر اعلام گردد.در محافل سياسي روي تمکين ولايتي حرف و حديث وجود دارد و در مورد واکنش ولايتي دو نظر وجود دارد. 1- بعيد نيست نهايتا با اشاره جامعه روحانيت (با توجه به تمايل نسبي آيت ا... مهدوي به قاليباف و تکيه بر تز صالح مقبول)؛ولايتي کنار رود . 2- احتمال دارد بدليل محبوبيت بيشتر ولايتي در جامعه مدرسين و حتي جامعه روحانيت ترجيح دهند و به دليل نزديک بودن آراء صالح مقبول و اصلح نامقبول ولايتي هم در ميدان بماند.

*خراسان:

درخواست دولت براي راه اندازي يک شبکه جديد تلويزيوني

پس از توافق دولت و صداوسيما براي راه اندازي شبکه گردشگري، برخي مسئولان دولتي پيشنهادي را به مديران رسانه ملي ارائه کرده اند که بر اساس آن درخواست شده زير‌ساخت ها و هماهنگي هاي لازم براي راه اندازي شبکه تلويزيوني ديجيتال کشاورزي و راديوهاي محلي ترويج کشاورزي صحيح در سراسر کشور محقق شود. البته برخي مسئولان ارشد دولتي در اين درخواست به مديران پيشنهاد دهنده اين موضوع در دولت اعلام کرده اند که بودجه لازم براي اين موضوع فعلا تامين نخواهد شد.

پيشنهاد عجيب يک مسئول براي توسعه روابط خارجي کشور

يکي از مسئولان اجرايي اخيرا در نامه اي به مديران ارشد رياست جمهوري، جزئيات طرح خود را براي لغو يک طرفه رواديد با کليه کشورهاي جهان غير از رژيم صهيونيستي تشريح کرده است که اين طرح، براي بررسي بيشتر در اختيار کارشناسان حقوقي دولت قرار داده شده و آنها با بررسي طرح مذکور، ده‌ها ايراد قانوني و اجرايي به آن وارد کرده اند اما با اصرار اين مسئول، طرح مذکور مجددا به وزارت خارجه ارسال شده است.

*تهران امروز:

در انتظار يك نامه

دكتر مراد هاشم‌زهي رئيس هيات نظارت برانتخابات نظام پزشكي در گفت‌وگو با قدس آنلاين درخصوص دلايل امضا نشدن حكم قانوني رئيس سازمان نظام پزشكي توسط رئيس‌جمهور گفت: يك گمانه بر اين اساس است كه افرادي در دولت هستند كه هدف‌شان را به صراحت نمي‌گويند ولي معتقدند كار حكم رئيس كل سازمان نمي‌خواهد انجام شود.

 مراد‌ هاشم‌زهي افزود: نمي‌دانم اين امر با چه هدفي انجام مي‌گيرد ولي بايد همه به راي جامعه پزشكي احترام بگذارند.وي درخصوص اينكه واكنش دولت به‌خاطر رد صلاحيت برخي چهره‌هاي نزديك به خود در انتخابات نظام پزشكي است گفت:اگر بحث تقابل است كه مجلس علاقه‌اي به اين كار ندارد و در صورت امضا نشدن حكم، مجلس تصميم ديگري در اين خصوص خواهد گرفت.

برخي كانديداهاي رياست‌جمهوري بدهي ميلياردي داشتند

عزت‌الله يوسفيان ملا نماينده مجلس با انتقاد از اينكه كساني كه سررسيد ميلياردي دارند در انتخابات رياست‌جمهوري كانديدا شده بودند، گفت: بارها به مسئولان تاكيد كردم كه اگر اين افراد تاييد شوند من افشاگري مي‌كنم.وي با بيان اينكه برخي افراد زماني در رسانه ملي اعلام كردند كه نام مفسدان را اعلام مي‌كنيم و توقع ايجاد كردند، افزود: اعلام نكردن نام اين افراد براي مردم نااميد كننده بود و تنها جو كشور را تغيير داد.

به گزارش بي‌باك،وي با تاكيد بر اينكه بسياري از افراد هنوز وام‌هاي ميلياردي خود را پس نداده‌اند، يادآور شد: پيشنهاد داديم كه بانك‌ها نام كساني كه بيش از 200ميليارد تومان را دريافت كرده‌اند در سايت‌ها منتشر كنند تا ببينيد چه اتفاقي رخ مي‌دهد.

دوران رسوايي فرا رسيده است!

اسفنديار رحيم مشايي مشاور رئيس‌جمهور در ديدار با جمعي از جوانان و نخبگان سراسر كشور گفت:تعطيل كردن يك سايت يعني چه؟ يعني ترسيدن از حرف و پيام؛ و كسي كه از حرف و پيام مي‌ترسد از جنس پيامبر، امام، دين، آسمان، حقيقت و جوهر درخشان انسان نيست. به گزارش نمنا، وي افزود: حتي اگر در كار ما وقفه‌اي ايجاد شد، شما اميدوار باشيد و بدانيد كه ما تا شب انتخابات داغ داغ حضور داريم.وي افزود:الان دوره رسوايي فرا رسيده است و هرچه جلوتر مي‌رويم، ديگر من نبايد حرف بزنم بلكه افرادي هستند كه بايد از ترس، پشت ديگران خود را مخفي كنند.

روايت شمخاني از نامه معروفش در زمان جنگ

علی شمخانی وزیر دفاع دولت اصلاحات در برنامه تلویزیونی شناسنامه، در مورد نامه معروفی که در زمان جنگ نوشته گفت:« نمی دانم این نامه چطور رسانه ای شد. بندهایی که در این نامه وجود دارد، انعکاس اوضاعی است که در آن به سر می بردیم.»وی ادامه داد: واقعیت این است که دشمن پیش‌روی می کرد اما به‌رغم اینکه ما نیروهاي پا به کاری داشتیم، به ما اجازه مقابله داده نمی شد. شاید برای اينكه ما قصد داشتیم مقابل عراق بایستیم اما سه نوع تفکر در جنگ ورود داشت. یک گروه می گفت ما نیروی منظم داریم، ارتش عراق هم ارتش منظم است و باید به صورت برابر با آن بجنگیم.

این تفکری بود که در ارتشی ها وجود داشت! یک گروه هم بود که اعتقاد داشت باید پارتیزانی بجنگیم. یک گروه سومی هم وجود داشت که می گفت باید مردم را در جنگ دخالت دهیم و مبتنی بر یک جنگ انقلابی و ترکیبی از همه روش هایی که می توانیم با استفاده از آن با عراق مقابله کنیم، بجنگیم.»وی افزود:«در حقیقت ما در جنگ یک دشمن به نام عراق داشتیم و یک مخالف هم به نام ارتش داشتیم. البته منظور از ارتش، ارتش بنی صدر است نه ارتش جمهوری اسلامی! تحول ارتش طاغوتی به ارتش حزب الله کار بسیار عظیمی بود که مردان بزرگ ارتش این کار را انجام دادند و امروز متاسفانه کمتر از آنها یاد می‌شود.

 به جز دشمن و مخالف، ما یک رقیب هم داشتیم. سپاه در تهران درگیر اختلافات داخلی بود. اما در‌نهایت روش سوم بود که توانست این مدل را ارائه دهد که ما سازش نمی‌کنیم و با زور دشمن را از کشور بیرون می‌کنیم.»شمخانی ادامه داد:« آن نامه، انعکاسی از وضعیتی بود که می‌گفت ما آماده جنگ هستیم و نیاز به اسلحه داریم. البته همزمان دو خط فکری اشتباه هم وجود داشت که باید خودمان را از این افکار جدا می کردیم.

 خط فکری اول این بود که می‌گفتند سپاه پاسداران را به سلاح سنگین مجهز کنید. این شعاری بود که توده ای ها می دادند. هدف این افراد انحلال ارتش بودند و ما خواهان انحلال ارتش نبودیم چون خلاف خواست امام و منطق بود. خط فکری دوم، تفکر منافقین خلق بود که به دنبال ارتش بی طبقه توحیدی بودند که این افراد هم در نهایت به دنبال انحلال ارتش بودند.»

ديدار عسگراولادي با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني

رئيس جبهه پيروان خط امام (ره) و رهبري از ديدار خود با هاشمي رفسنجاني خبر داد.حبيب‌الله عسگر اولادي رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به نتايج بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري توسط شوراي نگهبان گفت: بررسي‌هاي شوراي نگهبان ممكن است به مذاق برخي خوش نيايد اما دقت‌هاي خوبي در آن صورت گرفته است و مي‌توان آن را يك اقدام شجاعانه دانست. اعلام آن و واكنش‌هاي معقول در قبال آن، چه از نظر مردم و نخبگان و چه از نظر نامزدها نشان داد كه ما يك نظام محكم و مستقر داريم و همه به داوري نهاد فصل الخطاب شوراي نگهبان احترام مي‌گذارند.

 همه مي‌خواهند به قانون عمل كنند.به گزارش تسنيم، وي در ادامه با اشاره به عدم احراز صلاحيت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني،خاطرنشان كرد: در چند روز گذشته با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديدار كردم. ايشان در آن ديدار گفت من قصد نامزد شدن در انتخابات را نداشتم زيرا هم از نظر سني و هم كارهاي زياد و مسئوليت نمي‌خواستم وارد شوم. اشخاص بسياري اصرار كردند و احساس مسئوليت كردم كه ثبت‌نام كنم.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه ادامه داد: من يار زندان و ايوان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بوده‌ام. هم در زندان با وي بودم و هم در ايوان خدمت و در مجمع تشخيص مصلحت نظام در كنارش فعاليت كرده‌ام. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني سابقه خوبي در تولي به ولايت در شرايط ظلماني و زمان انقلاب داشته است.عسگراولادي اظهار داشت: به هاشمي گفتم در تولي به ولايت ممتاز بوده‌ايد.

*جمهوری:

 قاليباف به دنبال جمع آوري رأي حلال است"!

حضور رئيس مجلس در مراسم افتتاح طرح كامل نشده بزرگراه امام علي(ع) در تهران و تجليل از شهردار تهران باعث ايجاد شائبه‌هاي انتخاباتي شد. رئيس مجلس در اين مراسم با اشاره به اينكه قالیباف در مراسم بهره‌برداري بزرگراه امام علي(ع) حضور نيافته است، گفت: "قطعاً روح وي در اين مراسم حاكم است و بنده از او سپاسگزاري مي‌كنم به طوري كه درحال حاضر قاليباف به دنبال جمع آوري رأي حلال است"! مراسم افتتاح بزرگراه امام علي(ع) نيز همانند طرح تونل نيايش كه آنهم از طرح‌هاي بزرگ است، زودهنگام و قبل از تكميل نهايي به صورت نمادين انجام گرفته و به علت عدم احداث و تكميل دسترسي‌هاي آن كماكان تا نهايي شدن فاصله دارد و نوعي تبليغات انتخاباتي است.




برچسب ها: ویژه ، روزنامه ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار