خوزستان/

صرفه‌جويي 10 ميليون دلاري با تعمير هواپيماي فوكر 100/بومي‌سازي، سياست‌ امروز شركت

معاون امور مهندسي و تعميرات شركت هواپيمايي نفت خوزستان گفت: حماسه‌سازان سوم خرداد ديروز، كارآفرينان امروز صنعت هواپيمايي هستند و در سال حماسه سياسي و اقتصادي در بخش صنعت هواپيمايي حماسه‌ساز خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سعيد جابريان‌اصل در نشست خبري در جمع خبرنگاران عنوان‌كرد: شركت هواپيمايي نفت بيش از 100 سال قدمت دارد؛ يعني بلافاصله پس از تشكيل اولين شركت نفت در كشور صنعت هواپيمايي نفت راه‌اندازي شد.

وي افزود: اين شركت اولين شركت هواپيمايي نفت كشور است كه حتي قدمتي بيش از شركت‌هاي هواپيمايي ديگر دارد.

معاون امور مهندسي و تعميرات شركت هواپيمايي نفت خوزستان بيان‌كرد: توسعه اكتشاف و صادرات نفت به خارج از كشور ايجاب مي‌كرد كه يك شركت هواپيمايي براي اين صنعت راه‌اندازي شود. بر همين اساس اولين شركت هواپيمايي در آبادان احداث شد.

جابريان‌اصل اظهارداشت: شركت هواپيمايي نفت توسط كارشناسان خارجي وارد كشور ما شده و بومي‌سازي شد به طوري كه امروز كليه پروازهاي شركت نفت توسط هواپيماهاي اين شركت انجام مي‌شود.

وي افزود: چند سالي است كه شركت هواپيمايي نفت از آبادان به اهواز منتقل شده اما هم‌اكنون درحال برنامه‌ريزي جهت احداث يك شركت هواپيمايي ديگر در آبادان هستيم كه پروازهاي آبادان به شهرهاي ديگر را انجام دهد.

معاون امور مهندسي و تعميرات شركت هواپيمايي نفت خوزستان تصرح‌كرد: علاوه بر اين شركت در استان، شركت‌هاي ديگري نيز در تهران و خارك هستند كه پروازهاي غير برنامه‌اي و اورژانسي را نيز انجام مي‌دهد.

جابريان‌اصل خاطرنشان‌كرد: در طول 8 سال دفاع‌مقدس تنها شركت هواپيمايي كه پروازهاي جنوب كشور را انجام مي‌داد و توليد و صادرات نفت را حمايت مي‌كرد، شركت‌ هواپيمايي نفت بود؛ به‌طوري كه علاوه بر پروازهاي شركت نفت، در انتقال مجرومين به تهران و ساير استان‌ها نيز نقش داشت.

وي بيان‌كرد: هم‌اكنون كارشناسان متخصص و با تجربه‌اي در اين شركت فعال هستند كه ضمن تعمير هواپيماهاي نفت هواپيماهاي ديگر نيز تعمير مي‌كنند.

معاون امور مهندسي و تعميرات شركت هواپيمايي نفت خوزستان ادامه‌داد: با استفاده از اين متخصصان براي نخستين‌بار دوره آموزشي تعمير هواپيماهاي فوكر 100 را در اهواز برگزار كرديم.

جابريان‌اصل خاطرنشان‌كرد: يكي از سياست‌هاي فعلي ما بومي‌سازي صنعت هواپيمايي نفت است كه در خوزستان اداره مي‌شود.

وي تصريح‌كرد: 90 درصد صنعت هواپيمايي نفت وابسته به خارج از كشور است؛ به طوري كه قطعات مورد نياز تعمير هواپيما بايد از كشورهاي توليدكننده آن تامين شود و در شرايط تحريم ما با مشكلات زيادي مواجه شديم اما اين مشكلات منجر به توليد و خودكفايي در توليد قطعات در داخل كشور توسط متخصصان داخلي شد.

معاون امور مهندسي و تعميرات شركت هواپيمايي نفت خوزستان افزود: هم‌اكنون 11 فروند هواپيما در اين شركت است كه 9 مورد از  آن‌ها فعال و پروازهاي داخلي و خارجي را انجام مي‌دهند.

جابريان‌اصل ادامه‌داد: سه روز در هفته پرواز به دبي از اين شركت انجام مي‌شود و در حال افزايش پروازهاي خود به كشورهاي ديگر حوزه خليج‌فارس هستيم.

وي بيان‌كرد: در حال حاضر به دنبال جذب بودجه جهت خريد هواپيماي ايرباس هستيم تا در فرودگاه اهواز مستقر كنيم.

معاون امور مهندسي و تعميرات شركت هواپيمايي نفت خوزستان تصريح‌كرد: نرخ بليت‌هاي اين شركت مانند ساير بليت‌هاي‌ پروازي است و در آژانس‌هاي هواپيمايي كشور به فروش مي‌رسد.

جابريا‌ن‌اصل خاطرنشان‌كرد: يكي از برنامه‌هايي كه اكنون شركت هواپيمايي نفت استان در حال پيگيري است راه‌اندازي مركز آموزش فنون هوايي است. برنامه‌هاي را‌ه‌اندازي اين آزمون انجام شده و در حال دريافت مجوز از سوي مسوولان كشوري و استاني هستيم.

وي با اشاره به افتخارات اخير اين شركت گفت: شركت هواپيمايي نفت به‌تازگي مجوزهاي تعميرات اساسي هواپيما فوكر 100 را گرفته كه اين تعميرات صرفه‌جويي ارزي 10 ميليون دلاري را به‌دنبال داشته است. همچنين تعميرات هواپيماهاي فوكر 50 از 6 سال‌گذشته در اين شركت انجام مي‌شود.

معاون امور مهندسي و تعميرات شركت هواپيمايي نفت خوزستان افزود: از مسوولان استاني انتظار داريم كه حمايت‌هاي مالي از اين شركت را به عمل بياورند تا بتوانيم ناوگان هواپيمايي خدمات‌رساني به كشور و استان را توسعه دهيم.

جابريان‌اصل خواست باشگاه آموزشي خلباني كه هم‌اكنون متروكه است به شركت‌ هواپيماي نفت واگذار و مركز آموزش علمي كاربردي صنعت هوانوردي در آن ايجاد شود.

وي اظهاركرد: جهت پشتيباني از صنعت هواپيمايي استان متخصصان مركز آموزش هوانوردي در اين شركت جذب خواهند شد.

معاون امور مهندسي و تعميرات شركت هواپيمايي نفت خوزستان خاطرنشان‌كرد: در بيشتر شهر‌ها از جمله مشهد، كرمان و تهران مركز آموزش هوانوردي وجود دارد كه ما براي تامين نيز از اين متخصصان استفاده مي‌كنيم. بنابراين با راه‌اندازي مركز آموزشي هوانوردي در خوزستان مي‌توانيم از نيروهاي بومي استان استفاده كنيم.

جابريان‌اصل با اشاره به اشتغال ايجاد شده از وجود اين شركت در خوزستان بيان‌كرد: هم‌اكنون 140 نفر متخصص فني و 70 نفر مهماندار به‌طور مستقيم در شركت هواپيمايي نفت استان مشغول به‌كارند كه بيشتر آن‌ها نيروي غيربومي هستند.

وي ادامه‌داد: ما بايد با پرورش متخصصان در خوزستان نيروي بومي را جذب اين صنعت كنيم.

معاون امور مهندسي و تعميرات شركت هواپيمايي نفت خوزستان تصريح‌كرد: هر فروند هواپيما از اين شركت 250 ساعت پرواز در   ماه دارد و علاوه بر پروازهاي نفت ساير پروازها را نيز انجام مي‌دهد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.