محمد غرضی اولین تبلیغات تلویزیونی خود را در شبکه جام‌جم آغاز کرد

امکان ندارد ملت ایران سلطه خارجی را بپذیرد /شعارم 55+1 است

كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بیان اینکه ملتي هستيم كه امكان ندارد سلطه خارجي را بپذيريم، گفت: كساني كه فكر مي‌كنند تعامل با آمريكا مسائل و مشكلات خارجي را حل مي‌كند بايد بدانند هيچ چيز پشت ميز مذاكره حل نمي‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور در اولین برنامه تبلیغاتی خود در شبکه جام جم در تشريح سيل نزولي ارز ايران از دوره مشروطه تا كنون اظهار داشت: واژه ريال همان رويال اسپانيايي است و در تاريخ ايران رويال تبديل به ريال شده است.

كانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري اظهار داشت: قبل از انقلاب مشروطه يك ريال يك رويال بوده است و وقتي كه كودتاي 1299 صورت گرفت يك ريال به يك سوم دلار تبديل شد.

وي با اشاره به زمان رضاشاه گفت: در آن زمان 15 ريال به يك دلار تبديل شد و متفقين به ايران حمله كردند و از جيب ملت ايران براي جنگ خود خرج كردند كه در اين زمان 20 ريال به يك دلار مي‌رسد و دكتر مصدق در زمان تصدي خود زماني كه از بودجه مملكت كم مي‌آورد براي هزينه كشور قرضه ملي مي‌فروشد.

غرضي همچنين در تشريح اين سير نزولي ارز كشور در زمان پيروزي انقلاب بيان كرد: زماني كه انقلاب اسلامي پيروز شد يك دلار 68 ريال بود و وقتي بني‌صدر رئيس‌جمهور ايران بود ارز 7 تومان به 30 تومان رسيد و پس از رفتن بني‌صدر از كشور من متصدي وزارت نفت شدم.

كانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري با بيان اينكه در زمان وزارت من ارز 30 تومان به 45 تومان نزول پيدا كرد، گفت: در دولت‌هاي هاشمي دلار 150 تومان به 450 تومان رسيد و در دولت آقاي خاتمي دلار 450 تومان را 1000 تومان تحويل دادند.

وي با اشاره به دولت نهم و دهم اظهار داشت:‌دولت كنوني نيز ارز هزار توماني را 3500 تومان تحويل داد و من معتقدم ظرف صدسال گذشته هر دولتي كه روي كار‌ آمده با تورم كشور را اداره كرده است و اين گونه اداره كشور آسيب زيادي به اشتغال، توليد و انسجام كشور مي‌زند.

غرضي در تشريح شعار خود مبني بر 1+55ميليون تصريح كرد: از 75 ميليون نفر كشور 55 ميليون نفر واجد شرايط راي دادن هستند كه بگويند دولت تورم‌زا نمي‌خواهند.

كانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري تاكيد كرد: تمامي سوالات افراد را بر مبناي روشي جواب مي‌دهم لذا زماني كه در مبناي بخشي صحبت مي‌شود بايد تابع روش باشد و اين چيزي است كه ظرف مدت خدمت تجربه كرد‌ه‌ام.

وي با اشاره به مطالبات مردم مبني بر ارائه برنامه از دولت‌ها عنوان كرد: برنامه فيزيكي است و اگر بدون مبنا كار مورد قبول انجام دهيم اما تورم‌زا باشد به جايي نمي‌رسد.

غرضي همچنين خاطرنشان كرد: سعي مي‌كنم در مباحث خود قول نامربوطي را كه نمي‌توانم تعهدي نسبت به آن داشته باشم ندهم لذا انقلاب اسلامي با 98.2 درصد آرا به پيروزي رسيد كه اكنون نزول پيدا كرده و بايد آنرا برگردانيم.

كانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه هدف اصلي شما از كانديداتوري چيست و چگونه مي‌شود هدف خود را از خدمت ميسر كنيد؟ گفت: ظرف 60 سالي كه زندگي سياسي كرده‌ام جز در بستر مادي كاري را انجام نداده‌ام و هميشه در زمينه‌هاي مادي گام برداشته‌ام.

وزير نفت اسبق كشورمان با تاكيد بر اينكه حرف اصلي من با ملت تشكيل دولت ضدتورم است، بيان كرد: در صورت پيروزي من در انتخابات اگر دولت را تحويل گرفتم هر روز من را كنترل كنند لذا من كشور را با اقتصاد آن بسيار خوب مي‌شناسم.

وي ادامه داد: وقتي جنگ شروع شد وزير نفت بودم و براي گازكشي درخواست پول كردم كه گفتند نيست و من از طريق كمك مردم شبكه گاز را احداث كردم و كمك مردم و توليد تجهيزات موجب آوردن گاز به خانه‌هاي مردم شد.

غرضي تصريح كرد: توان سياسي دوران جنگ به گونه‌اي نبود كه از مردم كمك مالي گرفت اما من اين كمك را گرفتم و شبكه گاز راه‌اندازي شد و زندگي را براي مردم تسهيل كرد.

وزير اسبق پست و تلگراف گفت: وقتي دولت تسهيلات براي مردم بوجود آورد حمايت مي‌شود.

وي در ارتباط با هدف خود در ارتباط با حضور در انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: هدفم اين است راي مردم را بگيرم و دولت ضدتورم تشكيل دهم

غرضي در تشريح برنامه‌هاي خود بيان كرد: مي‌خواهم  قدرت سياسي ايران را كه زير فشار بين‌المللي قرار گرفته است ارتقا دهم.

كانديداي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا برنامه متفاوتي براي پيشبرد هر چه بيشتر توسعه كشور داريد؟ گفت:‌سياست كشور بايد اين باشد كه مردم اميد به زندگي داشته باشند تا تعابير سياسي داخلي و خارجي شكل گيرد و دولت به خودي خود چيزي نيست مگر اينكه سياست‌هاي داخلي را بتواند ارتقاء دهد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر برنامه‌هاي دراز مدت،‌ميان‌مدت، كوتاه مدت خود بيان كرد: براي داشتن اين برنامه‌ها بايد مباني وجود داشته كه از استحكام لازم برخوردار باشد و كشورهايي توانسته‌اند در اين مسير پيش روند كه مردم را در راستاي زندگي هدايت كنند و اين هدايت زماني ميسر است كه پول در جيب مردم از صبح تا شب تغيير نكند.

غرضي اظهار داشت:‌ از ملت مي‌خواهم به من راي ندهند بلكه به روش من راي دهند.

كانديداي انتخابات رياست جمهوري افزود: افراد جامعه بايد شرايطي داشته باشند كه بتوانند به دور از تورم، خانواده خود را اداره كنند و به قول ما مهندس‌ها تا زماني كه فوندانسيون كار محكم نباشد هر بنايي كه بسازيم مستحكم نيست.

وي در ارتباط با افزايش حضور زنان در سطح جامعه بيان كرد: بايد براي حضور زنان و جوانان انسجام سياسي اقتصادي وجود داشته باشد و بايد اين افراد را با پشتوانه در سطوح جامعه به كار گيريم و دولت‌هايي كه نتوانند كمك مادي و معنوي در اين زمينه داشته باشند، كمك‌ها و جايگاه‌هايي كه در نظر مي‌گيرند از بين مي‌رود و بايد گفت بستر اجتماعي از بستر اقشار مختلف جدا نيست.

غرضي بيان كرد: اگر مي‌بينيم ظرف صد سال گذشته جامعه ما در تورم بوده بخاطر عدم وجود اقتصاد كارآمد است و آنهايي كه توان خود را گذاشته‌اند به دليل ناكارآمدي كمكي به اقتصاد كشور نكرده‌اند.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری درباره برنامه‌هاي خود در پيگيري برنامه‌هاي هسته‌اي اظهار داشت:‌عضو سازمان ملل هستيم و براساس قوانين بين‌المللي انرژي هسته‌اي را پيگيري مي‌كنيم.

وي با اشاره به تعليق فعاليت‌هاي هسته‌اي در زمان دولت خاتمي گفت: زماني كه ما نسبت به حق هسته‌اي خود عقب‌نشيني كرديم غرب دشمني‌هايش را بيشتر كرد و معتقدم مشكل ايران در مسئله هسته‌اي صرفا بحث ارتباط ايران و آمريكا است، لذا كشوري هستيم كه ظرف 250 سال گذشته عليه كسي حمله نكرديم و به دليل اينكه نمي‌توانند ايرادي از ما بگيرند بحث انرژي هسته‌اي را مطرح كرده‌اند.

غرضي در ادامه تاكيد كرد:‌امريكا، اروپا و اسرائيل مي‌خواهند به ما مسئله‌اي را تفهيم كنند كه اگر بمب اتمي نداشته باشيد از شرّ ما رها نمي‌شويد بايد بمب توليد كنيد تا مانند كره شمالي شويد.

كانديداي انتخابات رياست جمهوري افزود: ما تنها يك كشور و دولت نيستيم بلكه يك فرهنگ و شخصيت معتبر اسلامي براي خود تعريف كرده‌ايم كه تاكيد داريم نمي‌خواهيم بمب اتم بسازيم اما غرب با عملكردش مي‌گويد نه، بايد بمب اتم داشته باشيد.

وي با بيان اينكه انگيزاسيون غرب شروع شده است گفت: غرب در پي القاء اين است كه بگويد شما انگيزه ساخت بمب اتم داريد.

غرضي ادامه داد: با آمريكا تعامل مي‌كنيم اما هرگز مذاكره نخواهيم كرد چرا كه زماني كه مصدق با آنها مذاكره كرد حكومتش را با كودتا ساقط كردند و آمريكا بايد بدانند اين ملت تسليم نمي‌شوند.

وزير اسبق پست و تلگراف كشورمان با اشاره به انقلاب مشروطه، ملي كردن صنعت نفت و 22 بهمن اظهار داشت: ملتي هستيم كه امكان ندارد سلطه خارجي را بپذيريم و كساني كه فكر مي‌كنند تعامل با آمريكا مسائل و مشكلات خارجي را حل مي‌كند بايد بدانند هيچ چيز پشت ميز مذاكره حل نمي‌شود.

وزير اسبق پست و تلگراف كشورمان در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه براي جذب نيروهاي عظيم خارج از كشور چه راهكاري داريد؟‌ گفت: عزت ايراني خارج از كشور با عزت ايراني داخل كشور فرقي نمي‌كند.

وي افزود: چه موقع مي‌توانيم روابط بين‌الملل را براساس عزت طراحي كنيم وقتي است كه پولي در جيب باشد و آن پول تثبيت شده باشد.

غرضي در ادامه با بيان اينكه اين عزت مربوط به حاكميت ملي و ملت با يكديگر است خاطرنشان ساخت: سياست ضدتورمي بايد ارزش پول ملي را حفظ كند.

اين كانديدا انتخابات رياست جمهوري گفت:‌وقتي به مدت چندين سال متوالي ارزش پول ملي حفظ و اقتصاد فعال شود نخبگان خارج از كشور براي توليد به كشور باز مي‌گردند.

وي با اشاره به اينكه توليد زماني شكل مي‌گيرد كه تورم از كشور برود اظهار داشت:‌ظرف 50 سالي كه فعاليت بسيار وسيعي داشتم من 20 كارخانه را نديدم كه بر روي پاي خود بايستد به‌گونه‌اي كه كارخانه‌اي طي مدتي باز مي‌شد و پس از مدتي بسته.

غرضي خاطرنشان ساخت:‌امروز در كشور وضع به گونه‌اي است كه گندم، كره، برنج و بسياري از وسايل مصرفي و مواد غذايي وارد كشور مي‌شود پس بنابراين بايد گفت اينها ضدتخصصي و ضدسرمايه و ضدانسجام ملي به شمار مي‌آيند.

اين كانديدا انتخابات رياست جمهوري با اشاره به راه حل اين مشكلات ادامه داد: راه حل اين مشكلات زماني است كه پول ملي تصويب شود.

وي اضافه كرد: علت اصلي اينكه بنده بر دولت ضدتورم تاكيد مي‌كنم اين است كه اين مجموعه جهان به اين نتيجه رسيده است كه ظرف 2000 سال يا 100 سال دولت‌ها مكلف‌اند كه پول ملي را حفظ كنند تا اين افتضاحات و وقايع ناجور در نيايد تا اينكه بانك‌ها حرف‌هاي ناجور نزنند و كسي نيابد بگويد كه من توليد كردم و ارزش افزوده را ايجاد كرده‌ام و زماني كه به سراغ آن شخص مي‌رويم بگوييم كه يا به دلار و يا به واردات وصل است.

غرضي بيان كرد: بنده به عنوان كسي كه در خدمت شما براي مدت‌هاي مديد هستم روش‌هاي غيرعقلاني و غيرمصنوعي، عزت و افتخار را نصيب نمي‌كند.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به سوال ديگري كه هدفمندي يارانه‌ها را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ اظهار داشت:اولين كاري كه اين دولت بايد انجام دهد اين است كه بايد جلوي رشد تورم را بگيرد.

وي با اشاره به ماشيني كه در سرازيري مي‌رود و نمي‌تواند به يكباره ترمز كند، گفت:‌بايد جلوي سرعت اين ماشين را گرفت و بعد آرام آرام آنرا به حركت درآورد.

اين كانديدا انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه دولت وقتي بيش از درآمدش هزينه كند تورم ايجاد مي‌شود گفت: اگر دولتي بيش از دستاوردهايش هزينه نكند بنابراين تورمي هم ايجاد نخواهد شد.

وي با اشاره به اينكه نبايد بيش از درآمدها هزينه كرد، اظهار داشت: انشاءالله بتوانيم روزي ماشين سرعت را به عقب برانيم اما اگر مردم به دولتي راي بدهند كه تعهدي نداشته باشد اين ماشين متوقف خواهد شد.

غرضي تصريح كرد: مسئوليت با ملت است اگر به شعارهاي انتخاباتي و به تعهدات غيرفيزيكي و غيرملموس مردم راي بدهند در اين صورت به دولت اجازه داده‌اند كه دست به جيب‌شان ببرند.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به اينكه اگر ملت 55 ميليون راي دادند به اينكه ما دولت ضدتورمي مي‌خواهيم و به پاي آن ايستادند مي‌توانند متوقع باشند، خاطرنشان ساخت: اگر مردم به رقيب ديگري راي دادند كه مي‌خواهد فرهنگ و يا جوانان را درست كند و به صورت بخشي حركت كند و بيشتر از درآمدش هزينه كرد بداند كه اين دولت دست در جيب‌شان كرده و بدون اينكه كسي بفهمد روش ديگري را در پيش گرفته است.

وي در پاسخ به سوال ديگري گفت:‌فرهنگ محصول اجتماعي جامعه است به طوري كه جامعه فرهنگ خود را تبيين مي‌كند.

اين كانديدا انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينكه ملت ايران از چند هزار سال پيش تا حالا فرهنگ خود را ساخته است افزود:‌فرهنگ‌هاي غربي، حاشيه‌اي تاكنون به ايران آمده‌اند ورفته‌اند و من نگرانم كه كسي فرهنگ ضدايراني و ضدملي را تحميل كند و فكر كند كه قدرت سياسي را بابت اين كار به زير سلطه خود در آورده است.

غرضي در ادامه اضافه كرد:‌بنده شاهد بودم احزاب و گروه‌هاي سياسي ظرف دهه 20 به چه شكلي فرهنگ اعتقادي مردم را  زير سوال بردند و چگونه به مذهب و زندگي مردم حمله كردند به گونه‌اي كه اگر كسي نماز مي‌خواند مسخره مي‌كردند و اگر كسي كارخانه‌اي داشت سر آنرا مي‌بريدند.

وي اظهار داشت: بعد از اينكه انقلاب به پيروزي رسيد تمام كتاب‌هايي را كه پهلوي ممنوع كرده بود در كشور به چاپ رساند اين در حالي است كه اكنون فرهنگ‌هاي بيگانه شبانه‌روز به كشور تحميل مي‌شوند و بايد گفت اين فرهنگ‌ تزريقي است.

اين كانديدا انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه فرهنگ عمومي مردم داشتن پول مشروع و زندگي براساس آنچه خود مردم كسب كرد‌ه‌اند است، ادامه داد: اگر كسي بخواهد اين مجموعه را از بين ببرد مي‌تواند اين كار را انجام بدهد ولي پايدار نخواهد ماند.

غرضي افزود: من اين تجربه را ظرف 50 سال كسب كرد‌ه‌ام كه كساني كه با فرهنگ بيگانه زندگي مي‌كنند زندگي‌شان و رسم و رسوم‌شان در طول تاريخ از بين رفته است و فرهنگ ايراني، اعتقادي، خداپرستي،‌رزق حلال و خانواده است كه در ايران از همه جاي دنيا بهتر است.

وی در پاسخ به سوال ديگري در خصوص دانشجويان مقيم خارج از كشور افزود: من در سال 1353 در تركيه بودم و سوال مي‌كردم كه آيا شما به آمريكا و اروپا براي درس خواندن مي‌رويد كه گفتند ما براي كار مي‌رويم نه براي درس خواندن.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به مقايسه دانشجويان مقيم آمريكا و اروپا با دانشجويان تركيه اظهار داشت: جوانان مي‌توانند به خارج از كشور براي كسب علوم و فنون بروند اين در حالي است كه از نظر من تفاوت نمي‌كند كه كسي در خارج از كشور درس بخواند و يا در داخل ايران.

غرضي با اشاره به اينكه دانشجويان ايراني مقيم خارجي از دهه 20 تا دهه 50 خريدار داشتند، گفت:‌ بعد از دهه 50 شركت‌ها و تاسيسات از اين دانشجويان استفاده نمي‌كردند و به سراغ دانشجويان جديد مي‌رفتند.

اين كانديدا انتخابات رياست جمهوري مشكلات كساني را كه از ايران با اتكا به پدر و مادر به خارج از كشور سفر مي‌كردند را اينگونه توصيف كرد: با اين كار ارزش پول ملي كم مي شود و اين موضوع سبب شد كه بسياري از جوانان به كشور بازگردند.

وي خاطرنشان ساخت: اگر تورم در داخل كشور كنترل شود تخصص‌هاي افراد به شدت در داخل كشور خريدار دارد.

اين كانديدا انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه در 30 سال پيش تخصص‌هاي گازي، مخابراتي و نفتي اهميت بسياري داشت، ادامه داد: در آن دوران هزاران نفر به داخل كشور آمدند و شبكه هاي عظيمي را ساختند بنابراين انشاءالله با دولت ضدتورمي جواب همه را خواهيم داد.

غرضي در پاسخ به سوال ديگري كه تعريف شما از دموكراسي چيست؟ اظهار داشت:‌دموكراسي انعكاس خواسته‌هاي مردم است در حالي كه در اروپا انعكاس آراي مردم به شمار مي‌آيد.

وي با بيان اينكه مردم‌سالاري كلمه بهتري از دموكراسي در ايران است، عنوان كرد:‌ دموكراسي به دنبال احزاب است اما در مردم‌سالاري گروهي وجود ندارد.

وزير اسبق پست و تلگراف كشورمان با بيان اينكه تمام گروه‌هاي سياسي كه در طول 50، 60 سال گذشته اظهار مي‌كردند كه مي‌خواهند در كشور حكومت كنند به آن رسيده‌اند افزود:‌آيا به حكومت رسيدن هدف است يا توانايي در ارائه آرا هدف به حساب مي‌آيد.

غرضي با تاكيد بر اينكه مفهوم اجتماعي دموكراسي قويتر از مفهوم سياسي آن است تصريح كرد:‌استدلال قويتر از دموكراسي هنوز صورت نگرفته است.

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص مذاكره با آمريكا بيان كرد: ما مذاكره با آمريكا نخواهيم داشت بلكه تعامل خواهيم كرد.

كانديدا انتخابات رياست جمهوري سياست خارجي را استعداد مجموعه ملت در تعامل با دنيا يعني بحث‌هاي اجتماعي و پولي دانست و افزود: ما كشوري هستيم كه با هيچ كسي جنگ نداشته و نداريم.

غرضي با اشاره به اينكه متاسفانه كساني كه با ما همكاري داشتند به زير پرچم آمريكا درآمده‌اند خاطرنشان ساخت: ما با اروپا جنگي نداريم اما اروپا چه مشكلي با ما دارد.

وي با اشاره به اينكه ما با هيچ كس جنگ و گرفتاري نداريم ادامه داد:‌كساني كه براي پول ملي و منافع ما نقشه كشيد‌ه‌اند در برابر ايران مقاومت مي‌كنند.

كانديدا انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه ما با آمريكا كاري نداريم اما آنها در كارهاي ما دخالت مي‌كنند، اظهار داشت: دولت طرفدار خارجي در ايران عمرش بسيار كم است و كساني كه به اين فكر هستند كه با تكيه بر قدرت خارجي در ايران زندگي كنند عمرشان كوتاه خواهد بود.

غرضي با بيان اينكه امروز ملت آگاهي‌هاي سياسي،‌اجتماعي،‌اقتصادي و فرهنگي وسيعي دارد افزود: مردم به محض اينكه دولت خطايي كند جلوي آن مي‌ايستند.

وي با بيان اينكه سياست خارجي ما مبناي اصولي دارد، اظهار داشت:‌مبناي اصولي خارجي كشور ما عدم جنگ با ديگران،‌دفاع از كشور و دفاع در برابر تجاوز به حساب مي‌آيد.

كانديدا انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه برنامه هاي شما براي شاخص‌هاي اموزشي چيست؟ عنوان كرد: نظام آموزشي ما اجباري و حفظي است به طوري كه بايد گفت اين نظام آموزشي شغل‌زا و زندگي‌زا نيست.

غرضي با بيان اينكه در همه جاي دنيا جوانان تا سن 18 سالگي آموزش مي‌بينند و پس از آن بر سر شغلي مي‌روند اظهار داشت:‌ در نظام ما تا 30 سالگي آموزش افراد به طول مي‌انجامد و اين تورم‌زا است.

وي با بيان اينكه ما بايد نظام آموزشي را متحول كنيم افزود: بايد نظام آموزشي را به سمت اشتغال سوق داد نه به سمت مدرك‌گرايي.
انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۰۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۲
خوب با توجه به شرایط فعلی کشور به نظر می رسد ایشان تا اندکی با برنامه ریزی وارد شده اند اما باید شرح بیشتری دهند که اهداف اقتصادی خود را چگونه عملی خواهند کرد.
آخرین اخبار