جالب‌ترین مجسمه های بازیافتی +عکس

بازیافت یک فرهنگ زیبا است که در هر کشوری به نحو خودش رعایت می شود اما هنوز هم بازیافت نتوانسته جای خودش را به طور کامل در دنیا باز کند از این رو هر کس به روش خود آن را گسترش می دهد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، مجسمه سازی هنری برای افراد باذوق است که می توانند از یک ماده ساده و بی ترکیب زیبایی خاصی را پدید آورند. گاهی ماده اولیه خاک وگاهی سنگ است ولی در میان هنرمندان برخی نیز زباله ها را برای مجسمه سازی انتخاب کرده اند. مجسمه سازی با زباله ها یکی از مواردی است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است آن ها هدف خود را نشان دادن قدرت بازیافت می دانند:

** حیوانات زباله ای



"رابرت بردفورد" هنرمندی است که از زباله های الکتریکی برای ساخت محسمه هایی در اندازه واقعی استفاده می کند. او می تواند حیوانات یا مجسمه های انسان را با زیبایی خاصی در اندازه های اصلی و گاها بزرگتر بسازد. به غیر از وسایل الکتریکی می توان به شانه، دکمه یا بسیاری وسیله بدردنخور دیگر اشاره کرد که این روزها با هنر او از 3 تا 19 هزار دلار قیمت گذاری شده اند. او در سال 2002 و تنها برای سرگرمی و ساخت اسباب بازی برای کودکان این کار را شروع کرد اما این روزها بدجور درگیر ساخت مجسمه شده است.

** امواج صدا



یکی از معروف ترین مجسمه هایی که با استفاده از وسایل بازیافتی تا به حال ساخته شده است کاری از "جین شین" هنرمند کره ای است که می توان آن را یکی از نمادهای مجسمه های بازیافتی دانست. او به کمک بیش از هفتصد صفحه گرامافون یک مجسمه به مانند موج دریا ساخته است. این مجسمه برای اولین بار در سال 2007 رونمایی شد و نام اصلی آن امواج صدا است.

** برای زندگی



"نیک سایرس" یک ایده ناب برای ساخت وسیله ای زباله ای داشت که توانست چند سال پیش آن را عملی کند. او با استفاده از تابلوهای مشاورین املاک یک سرپناه متحرک ساخت و نام آن را "برای زندگی" گذاشت. به گفته خودش تنها هدفش هشدار در مورد بی سرپناهانی بوده است که شب ها را در خیابان به صبح می رسانند. او همچنین در سال 2009 تصمیم گرفت شرکتی برای ساخت خانه های بازیافتی تاسیس کند.

** دنیای بازیافت



یکی از مجسمه های جالبی که تا به حال ساخته شده است دنیای بازیافت است که در آن می توانید بسیاری از مواد خانگی یا شخصی مانند کفش، دمپایی چوب کابینت یا حتی شیشه و کاغذ و لیوان به کار رفته است. این مجسمه در یکی از نمایشگاه های آلاباما به نمایش دائمی در آمده است ولی نمونه های مختلفی از آن برای فروش گذاشته شده است. این مجسمه یکی از بارزترین نمادهای بازیافت است که تا به حال ساخته شده است.

** غول بازیافتی



یکی از منحصر به فردترین مجسمه های بازیافتی را می توان در لندن پیدا کرد. این محسمه که کار گروهی از هنرمندان دانشکده ملی هنر لندن است سه متر ارتفاع و نزدیک به سه تن وزن دارد. تمام آن از وسایل برقی خانگی ساخته شده است تا به مردم نشان دهد که هر فرد چه مقدار می تواند وسایل برقی پر مصرف را استفاده کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار