اردبیل/

۵۵۰ میلیارد ریال به مقابله با ریزگرد‌ها اختصاص یافت

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس٬ از اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال به مبارزه با ریزگرد‌ها و افزایش ۲۰ درصدی بودجه حفاظت محیط زیست کشور در بودجه سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرموذن در تشریح افزایش فرآیند ۲۰ درصدی بودجه حفاظت از محیط زیست٬ تصریح کرد:خوشبختانه اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با بهره‌گیری از طرح‌های کمکی٬ توانستند بودجه حفاظتمحیط زیست را تا ۲۰ درصد افزایش دهند که این رقم در صحن علنی مجلس٬با اکثریت آرا تصویب شد.

نماینده مردم اردبیل٬نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین با نظر موافق قاطبهمجلس٬ اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال به مبارزه با پدیده ریزگرد‌ها که به ۲۵ استان کشور تسری یافته بود٬ به تصویب نمایندگان رسید.

پیرموذن در ادامه با انتقاد از مدیریت زیست محیطی کشور٬ گفت: هم اکنون بسیاری از اجزای مهم محیط زیست کشور نظیر گونه‌های نادر جانوری٬ تالاب‌ها٬ دریاچه‌ها و نظایر آن در معرض تهدید جدی هستند که این امر سبب شده تا سازمان‌های جهانی تذکرات جدی را در این باب به کشور دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ تصریح کرد: آلودگی شدید هوای کلانشهرها، خیمه سهمگین ریزگردهای عربی بر آسمان کشور، انباشت آلودگی‌های نفتی و سموم کشاورزی در سواحل دریا و رودخانه‌ها، تداوم تخریب تالاب‌های ایران، وضعیت بغرنج حیات وحش ، تخریب جنگل‌های حفاظت شده به همراه هزاران مشکل زیست محیطی دیگر وضعیتمحیط زیست ایران را با مخاطرات جدی روبرو خواهد ساخت.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی٬ افزود: نبود باور کافی به اهمیت و ضرورت مباحث زیست محیطی و در نتیجه ضعف پایبندی به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور از جمله دلایل اصلی است که زمینه ساز تخریب گسترده محیط زیست در سال‌های اخیر شده است./س

برچسب ها: اردبیل ، مقابله ، با ، ریزگردها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.