روحاني در برنامه انتخاب ايراني:

اساس برنامه‌هایم تولید ثروت و توزیع عادلانه آن است/موضوع تحریم در میان‌مدت قابل حل است

كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: كسي كه رئيس‌جمهور خواهد شد سوابق،‌ تفكرات و شعارهايش اولين علامت را به داخل و خارجي‌ها مي‌دهد، اين علامت يا اعتدال و منطق است يا افراطي‌گري و تندروي،‌ بنابراين كليد اين كار در دست مردمي است كه روز 24 خرداد پاي صندوق‌هاي راي مي‌روند چرا كه انتخاب با آنها است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ حسن روحاني كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در برنامه انتخاب ايراني اظهار داشت:‌ در مقدمه سخن عرض مي‌كنم كشور ايران در سال‌هاي اخير با معضلات و مشكلات اقتصادي،‌اجتماعي،‌فرهنگي و بويژه در زمينه سياست خارجي مواجه بود كه تبعات آن نه تنها شامل حال مردمي كه در اين سرزمين زندگي مي‌كنند شد بلكه شامل حال شما عزيزان در گوشه و كنار جهان نيز گرديد.  
 
روحاني تصريح كرد: من دوست ندارم شما را به عنوان ايرانيان خارج از كشور ياد كنم چرا كه همه ما ايراني هستيم و فاصله جغرافيايي نمي‌تواند در وحدت و هويت ملي ما تاثيرگذار باشد بنابراين ايراني هر كجا باشد ايراني است و همه ما به ايراني و فرهنگ ايراني مغروريم.  
 
وي با اشاره به مشكلات كشور گفت:‌ در برابر مشكلاتي كه امروز با آن مواجه هستيم خوشبختانه به دليل توانمندي‌هاي مديريتي، سرمايه انساني و داشتن متخصصين ،‌دانشگاهيان،‌مديران لايق از يك طرف و دارا بودن منابع غني و جايگاه مهم سرزمين‌مان از سوي ديگر راه حل مشكلات و عبور از معضلات گرچه كمي دشوار اما با ياري همه ايرانيان امكان‌پذير است.
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري درباره توانمندي‌هاي خود درباره اداره كشور توضيح داد: بنده 5 دوره در مركز قانون‌گذاري، نماينده مجلس بودم همچنين رئيس كميسيون سياست خارجي و دفاع، 16 سال دبير شوراي عالي امنيت ملي،‌بيش از 30 سال عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و همچنين عضو مجلس خبرگان هستم و سال‌ها است رياست مركز تحقيقات استراتژيك را بر عهده دارم و بسياري از تحقيقات اقتصادي، فرهنگي، سياست داخلي و خارجي در اين مركز را مورد بررسي قرار داده‌ام.  
 
روحاني در ادامه با اشاره به مدارك دانشگاهي خود تصريح كرد:‌دانش‌آموخته حوزه علميه قم تا رده اجتهاد و همچنين دانشجوي علم حقوق تا مدرك دكتري هستم لذا مجموعه دانش و توانمندي علمي و تجربه‌ها، اين توان را در من ايجاد كرده تا در خدمت مردم كشور براي اداره بهتر باشم.  
 
وي افزود: مديريت‌هاي قبلي من در بخش هاي مختلف قانون‌گذاري،‌سياست‌گذاري و اجرا و حتي به عنوان كسي كه در دوران دفاع مقدس فرمانده پدافند هوايي بوده‌ام اين توانايي را به من داده است كه امروز بتوانم قبول مسئوليت كنم، البته اداره كشور به مفهوم استفاده درست از كارشناسان، برنامه‌ريزي درست اجرايي و ايجاد هماهنگي و ايجاد اجماع ملي است.
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري در توضيح تضمين اجراي برنامه‌هاي اعلام شده خود گفت:‌اولا سابقه افراد گوياي عمل آنها است سابقه من در سال‌هاي گذشته اين شهادت را مي‌دهد كه به آنچه گفته‌ام در عمل پايبند بوده‌ام در موضوعات مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي و در مركز تحقيقات استراتژيك 300 جلد كتاب تحت نظر من به چاپ رسيده است كه همه اينها نشانه پشتوانه و كوله بار علمي و تجربه‌ام براي اداره كشور است.  
 
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به مشكلات اقتصادي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: كشور ما در زمينه اقتصادي مشكلات عمده‌اي مانند تورم و برخي موانع در بخش صادرات دارد؛ اساس برنامه اقتصادي من بر دو محور استوار است اول توليد ثروت ملي و دوم توزيع عادلانه ثروت.
 
نماينده مجلس خبرگان تاكيد كرد:‌ اگر ما بتوانيم ثروت ملي را افزايش دهيم زندگي و معيشت مردم بهبود مي‌يابد. مهمترين اقدام براي ايجاد ثروت ملي بهبود فضاي كسب و كار است كه مي‌توانيم به توليد در بخش صنعت و كشاورزي رونق دهيم.
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه در بازار توليد ارائه خدمات بيش از توقعات است، گفت: هنگامي كه عرضه بالاتر از تقاضا است تورم را مهار مي‌كنم، البته خود تورم عوامل مختلفي دارد همچنين نرخ رشد نقدينگي در سال‌هاي اخير متاسفانه از 68 هزار ميليارد تومان در سال 84 امروز به 450 هزار ميليارد تومان رسيده يعني 7 برابر شده است اين نشان مي‌دهد قيمت كالا در طول اين هشت سال 300 درصد افزايش داشته است.  
 
وي درباره مهار تورم گفت: نقدينگي را به سمت توليد هدايت مي‌كنيم امروز نقدينگي به دليل عدم بهبود فضاي كسب و كار به سمت دلالي مانند خريد سكه، ارز و زمين سوق پيدا كرده است؛‌بنابراين مي‌بايست با رانت‌خواري و فساد مبارزه شود چرا كه بدون مبارزه با فساد،‌توليد رونق پيدا نخواهد كرد.  
 
روحاني با بيان اينكه بسته‌هاي حمايتي براي اقشار كم‌درآمد در دولت تدبير و اميد در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: 5 ميليون نفر داراي خدمات بيمه نيستند ما مي‌بايست اين طرح را توسعه دهيم تا همه مردم زير پوشش بيمه قرار گيرند و مخارج درمان  توسعه پيدا كند،‌چرا كه اساس سياست بالا بردن ثروت ملي،‌رونق توليد و بهبود فضاي كسب و كار و توزيع عادلانه است.  
 
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد:‌واقعيت اين است كه ما با بخشي از تحريم آمريكا از ديرباز آشنا بوده و با آن مقابله كرده‌ايم، بويژه در دوران دفاع مقدس كه توانستيم از كشور دفاع و از تحريم‌ها عبور كنيم.
 
وي با اشاره به مشكلات پيش‌آمده در دو سال اخير اظهار داشت: يكي از مشكلات اين است كه بحث تحريم در شوراي امنيت آغاز شده كه اين امر بي‌سابقه بوده است و مشكل دوم اينكه ما همواره يك فاصله‌اي بين اتحاديه اروپا و آمريكا بوجود آورديم كه اين فاصله گاهي استراتژيكي و گاهي تاكتيكي بوده است؛ بنابراين هنر ديپلماسي دولتمردان و مسئولين اين است كه نگذارند اجماعي عليه كشور شكل گيرد.
 
روحاني با بيان اينكه امروزه به دليل اجماع كشورهاي اروپايي و آمريكا مشكلات ما بيشتر شده است،‌تصريح كرد: دشمن توانسته با بهانه‌هايي اجماعي عليه ايران بوجود آورد ما نيز بايد با تلاش و مذاكره‌جويي كاري كنيم تا اين اجماع شكسته شده و يك فضاي تنفسي به وجود آيد.
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه مي‌بايست قدم به قدم با تحريم‌هاي يكجانبه و بين‌المللي مقابله كرد گفت: اين كار يك شبه امكان‌پذير نيست بايد قدم به قدم پا را پيش بگذاريم و به سمت حل معضلات و ايجاد فاصله به كمك مذاكره جدي برويم، البته مذاكره به معني اعلام مواضع نيست بلكه مذاكره يعني موضوعي را به عنوان مورد بحث بررسي كنيم و پلي بين نظرات دو طرف زده شود و نقاط اشتراكي بوجود آيد.  
 
روحاني با بيان اينكه موضوع تحريم در ميان مدت‌ قابل حل است، تاكيد كرد:‌ كسي كه رئيس‌جمهور خواهد شد سوابق،‌ تفكرات و شعارهايش اولين علامت را به داخل و خارجي‌ها مي‌دهد، اين علامت يا اعتدال و منطق است يا افراطي‌گري و تندروي،‌ بنابراين كليد اين كار در دست مردمي است كه روز 24 خرداد پاي صندوق‌هاي راي مي‌روند چرا كه انتخاب با آنها است. 

روحاني در رابطه با پاسپورت ايرانيان خارج از كشور گفت:‌ارزش پاسپورت علامت نوع رابطه ما با دنيا است؛ اگر روابط ما با يك كشور،‌قاره يا كل جهان صميمي و بر پايه اعتماد، احترام متقابل،‌منافع متقابل بوده و روابط گرم و دوستانه‌اي ايجاد شود،‌ايراني در آن كشور جايگاه ديگري پيدا مي‌كند.
 
وي افزود: چهره ايراني را كه مي‌بينند بايد به عنوان چهره يك دوست نگاه كنند در اين صورت پاسپورت آنها هم جايگاه خود را پيدا خواهد كرد اما اگر خدايي ناكرده برنامه دشمن براي ايران هراسي به نتيجه برسد كه به اعتقاد من در يك قدم‌هايي دشمن به اين نتيجه رسيده است و هر قدر ايران هراسي در سطح جهان از طرف دشمن جا بيافتد، ‌مشكلات ما در روابط بيشتر خواهد شد.  
 
كانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: رابطه از اعتماد آغاز مي‌شود و بعد از آن منافع مهم است، اگر بين دو كشور اعتماد نباشد رابطه خوبي برقرار نخواهد شد و اگر اعتماد باشد و منافع متقابل نباشد اين رابطه خوب ادامه پيدا نخواهد كرد اما اگر هر دو مسئله منافع و اعتماد وجود داشته باشند اما بين آن كشورها احترام متقابل نباشد، روابط ادامه پيدا نخواهد كرد،‌لذا ما بايد اين اصول را در كنار هم بچينيم تا به روابط بهتري با دنيا برسيم.  
 
روحاني تصريح كرد: مهمترين برنامه من بعد از اقتصاد ومعيشت مردم ساماندهي صحيح روابط خارجي ما با دنيا است،‌ما نبايد فكر كنيم كه در دنياي امروز دوست دائمي يا دشمن دائمي وجود دارد چرا كه اين تصور اشتباه است.
 
وي افزود:دوستي و دشمني در روابط را منافع و احترام متقابل مي‌سازد.
 
كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: اگر ما دچار تئوري توهم شديم و گفتيم كه جهان عليه ما متحد است و به اين فكر كنيم كه راهي جز مقابله و جنگ نداريم (جنگ نه به معني نظامي) بلكه تقابل همه جانبه‌ نداريم روابط ما به سمت خوبي سير نخواهد كرد.
 
روحاني تاكيد كرد:‌ ما بايد توجه داشته باشيم كه در دنياي امروز هيچ كشوري نمي‌تواند دور خود حصار و ديوار بكشد و هيچ كشوري در انزوا به توسعه نخواهد رسيد و در جهان امروزي بدون ارتباط با جهان اساسا زندگي خوب امكان‌پذير نيست.
 
وي افزود: جهان امروز جهاني است كه اتصالات فراواني پيدا كرده است و ما بايد نقش ايران را با حفظ منافع‌مان مدنظر قرار داده و اجازه ندهيم توطئه دشمن در زمينه انزواي ايران عملي شود.
 
كانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: ما بايد روابط خود بويژه با كشورهاي همسايه را تصحيح كنيم چرا كه همسايگان مزيت‌هاي فراوان فرهنگي، اقتصادي و امنيت ملي براي ما دارند.  
 
روحاني گفت:‌كشورهاي همسايه اولين كمربند امنيت ملي ما يا خداي نكرده تهديد ملي خواهند بود؛ ما 15 كشور همسايه داريم كه بايد با همه آنها روابط صميمانه‌اي برقرار كنيم.
 
وي افزود: با برخي از كشورها روابط ما خوب است كه بايد بهتر شده و به روابط استراتژيك تبديل شود اما با برخي ديگر روابط مناسبي نداريم و بايد مشكلات را حل و فصل كنيم.  
 
كانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: البته اولويت ما بايد در حوزه سرمايه‌گذاري،‌تجارت،‌ حمل و نقل و مسائل فرهنگي با همسايگان باشد اما ارتباط ما با ساير كشورها هم هيچ مشكل و مانعي نخواهد داشت.  
 
روحاني ادامه داد: روابط ما با برخي از كشورها به خاطر نوع رابطه ما با آمريكا است؛ امروز روابط ما با اين كشور در حد تخاصم است كه بايد با تدبير و برنامه‌ريزي تلاش كنيم اين تخاصم را حداقل به سطح تنش برسانيم.  
 
وي اظهار داشت: بحث امروز بحث تهديد و تخاصم است ما 8 يا 10 سال پيش مي‌خواستيم با آمريكا تنش‌زدايي و با برخي از كشورها اعتمادسازي كنيم.
 
كانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد:‌امروز برخي از كشورهايي كه آن روز به دنبال اعتمادسازي با آنها بوديم بايد به دنبال تنش‌زدايي باشيم و با برخي از آنها كه در آن روزها دنبال تنش‌زدايي بوديم امروز بايد رفع تهديد را دنبال كنيم چرا كه شرايط متفاوت شده است.  
 
روحاني ادامه داد: ما بايد بدانيم با دشمن هم مي‌توان تعامل داشته و دشمني‌اش را كم كنيم و اجازه ندهيم اين دشمني در كشور ما تاثيرگذار باشد.
 
وي گفت: هنر در شعار نيست بلكه شعار آثار است،‌هنر در اين است كه نگذاريم دشمن در توطئه عليه ملت ما موفق باشد.  
 
كانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره مشكلات بانكي ايرانيان خارج از كشور بيان داشت: علاوه بر شما ايرانيان داخل كشور هم در زمينه‌هاي مختلف مشكل بانكي دارند و اين امر از تبعات تحريم است لذا برنامه دولت تدبير و اميد،‌تعامل سازنده با جهان است و در اين دولت تعامل جاي تقابل را خواهد گرفت.  
 
روحاني افزود: برنامه دولت تدبير آن است كه با همه كشورهايي كه داراي احترام و منافع متقابل هستند با اولين علامت اعتماد،‌بحث و مذاكره را شروع كرده و روابط مان را به سطح بهتري ارتقا دهيم و در اين دولت انزوا مفهومي نخواهد داشت.  
 
وي درباره مسئله هسته‌اي ايران گفت: اصل فناوري هسته‌اي جزء برنامه‌هاي توسعه‌اي كشور ما بوده و در چارچوب مقررات بين‌المللي بوجود آمده و ادامه پيدا كرده است.  
 
كانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: تنها بخشي كه كشور را دچار مشكل كرد بحث غني‌سازي بود كه با بهانه‌هايي كه آمريكا و غرب و بعد آژانس ايجاد كردند دچار آن شديم.
 
روحاني افزود: ما اين ادعا را ادعاي درستي نمي‌دانيم چرا كه تمام فعاليت‌هاي هسته‌اي ما تحت نظارت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است چرا كه كار ما قانوني است و آنرا ادامه مي‌دهيم و جزء ضرورت‌هاي برنامه توسعه‌اي ماست.
 
وي ادامه داد: ما هم براي ساخت نيروگاه و هم براي توليد سوخت نيروگاه تلاش مي‌كنيم و در كنارش برنامه اعتماد سازي را دنبال خواهيم كرد و اجازه نمي‌دهيم شرايط موجودي كه به بهانه برنامه هسته‌اي ايجاد شده ادامه پيدا كند.  
 
كانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره آزادي بيان و نقد گفت:‌ بدون آزادي بيان و نقد ممكن نيست كشوري به رشد و توسعه دست پيدا كند در واقع توسعه اقتصادي بدون توسعه سياسي امكان‌پذير نيست.  
 
روحاني افزود: نقد مي‌تواند موجب تصحيح بسياري از خطاهايي باشد كه دولت انجام داده است، نقد حق مردم است و شايد از لحاظ ديني بتوان گفت وظيفه آنها است.
 
وي اظهار داشت: دولت تدبير و اميد از نقد استقبال كرده و مردم را دعوت به نقد سازنده درباره فعاليت‌ها و عملكرد خود مي‌كند و اين آزادي نقد ادامه خواهد داشت.  
 
كانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بيان داشت: خود بنده نيز وقتي مسئول پرونده هسته‌اي بودم مورد نقدهايي قرار گرفتم كه فراتر از سازنده و حتي تخريبي بودند كه برخي بداخلاقان آنرا ادامه مي‌دادند ولي ما از هيچ سايت و روزنامه‌اي شكايت نكرده و تنها در موارد ضروري به پاسخ اكتفا كرديم.
 
روحاني درباره مشاركت اظهار داشت: اساس مردم‌سالاري با حضور و مشاركت مردم امكان‌پذير است اما بايد توجه كنيم اين مشاركت نبايد فقط در فصل انتخابات باشد بلكه مردم در همه جا از تدوين برنامه تا انتخاب وزيران مشاركت داشته باشند.  
 
وي افزود: برنامه مدون من اين است كه در همه برنامه‌هاي اقتصادي از فعالان اقتصاد و كارآفرينان دعوت كرده و از نظرات‌شان استفاده كنم.  
 
كانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: در انتخاب وزير به غير از مجلس كه حق قانوني‌اش است كه به وزير پيشنهادي راي اعتماد دهد يا ندهد با صاحب‌نظران آن بخش مشورت كرده و وزير را انتخاب خواهيم كرد،‌چرا كه آن بخش جامعه كه با وزير سرو كار دارند بايد نسبت به حضور او احساس افتخار كنند و اگر چنين شود باعث اتحاد و همكاري بيشتر و تسهيل حل معضلات خواهد شد.  
 
روحاني ادامه داد: نبايد فراموش كنيم كه ما مالك كشور نيستيم حتي رئيس جمهور يا هر مقام ديگري نيز مالك كشور نيست بلكه تنها و تنها مردم ايران مالك كشور و مسئولين به عنوان امانت‌داران آن هستند.
 
وي افزود:‌ مشاركت مردم احساس تعلق آنها را بالا برده و اين احساس مالكيت آنها را به باور مي‌رساند چرا كه اگر به باور نرسيم نمي‌توانيم به وحدت و انسجام ملي به معناي واقعي دست پيدا كنيم.
 
كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره مشكلات ايرانيان خارج از كشور گفت:‌ ما بايد تمام مشكلات ايرانيان را حل كنيم.
 
روحاني اظهار داشت:‌ در دوره‌اي كه دبير شوراي عالي امنيت ملي بودم براي جوانان ايراني خارج از كشور كه دوره سربازي را نگذرانده بودند تسهيلاتي را فراهم كرده بوديم تا حداقل 3 ماه به ايران بيايند تا رابطه‌شان با ملت و فرهنگ ايراني قطع نشود و اين كار را جزء افتخارات خود مي‌دانم.  
 
وي افزود: ما بايد كاري كنيم تمام ايرانيان به راحتي بتوانند به ايران بيايند و برگردند، حتي آنهايي كه مشكل حقوقي و قضايي دارند بتوانند با هماهنگي قوه قضاييه بدون آنكه مشكلي برايشان پيش بيايد به ايران بازگردند.  
 
كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: ايرانيان خارج از كشور سفيران ايران هستند و بايد بدانند كه بين آنها و ايرانيان داخل كشور از نظر حقوق شهروندي هيچ تفاوتي نيست.
 
روحاني افزود: راه‌اندازي دولت الكترونيك يكي از راه‌هاي حل مشكلات ايرانيان خارج از كشور است به طوري كه اگر ما با يك كشور ارتباط نداريم بتوانيم از طريق كشورهاي همسايه و به وسيله فضاي مجازي مشكلات را حل كنيم.
 
وي درباره جذب سرمايه‌هاي ايرانيان خارج از كشور گفت: ما قبل از جذب سرمايه‌هاي خارج بايد به فكر جذب سرمايه‌هاي ايرانيان خارج از كشور باشيم و تسهيلات لازم لازم را براي ورود و خروج سرمايه‌هاي آنها فراهم كنيم.  
 
كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اگر در اين راه مشكلي پيش آيد لوايح را تقديم مجلس خواهيم كرد تا از رقم سرمايه‌هاي بالاي ايرانيان خارج از كشور در توسعه ايران استفاده كنيم.
 
روحاني افزود: مردم ايران در هر كجاي دنيا كه باشند بايد دولت را حامي و پناه خود بدانند و حتي اگر كسي تفكر و سليقه متفاوتي دارد اما به ايراني بودن خود افتخار مي‌كند بايد دولت را حامي خود بداند.
 
وي درباره دانشجويان ايراني مقيم خارج از كشور گفت: موضوع دانشجويان خارجي نيز بايد حل شود به طوري كه دانشجويان دوره كارشناسي بايد به كشور برگردند چرا كه در داخل فضاي زيادي براي تحصيل آنها وجود دارد و دانشجويان دوره ارشد و دكتري براي تكميل دوره تحصيلي خود بايد مشكلات ارزي‌شان حل شود و جذب آنها در داخل امر مهمي است.  
 
كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: برنامه من اين است كه بتوانيم از همه متخصصان و نخبگان ايراني خارج ازكشور استفاده كنيم و تنگ‌نظري‌هايي كه امروز در دانشگاه‌ها وجود دارد را برطرف و فضا را براي دانشجويان و اساتيد فراهم كنيم.
 
روحاني عنوان كرد: امروز جهان ارتباطات است و بايد به مردم خود اعتماد كنيم و آنهايي كه قصد خيانت دارند تعداد‌شان بسيار اندك است و حساب‌شان جدا است اما قاطبه ملت ايران عاشق ايران و ملت ايران هستند و ما بايد بستري براي رفت و آمد دانشجويان و اساتيد فراهم كنيم.
 
وي ادامه داد: عزيزان ما در خارج از كشور مي‌دانند كه حتي فارغ‌التحصيلان داخل كشور كه سالانه حدود 900 هزار نفر هستند آنها هم متاسفانه غالبا شغل مناسبي ندارند و من براي اشتغال برنامه جدي خواهم داشت و حل مشكل اشتغال از جدي‌ترين برنامه‌هاي اقتصادي من در ماه‌هاي اول بويژه براي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است كه در صورت حل اين مشكل مي‌توانيم از فارغ التحصيلان خارج از كشور نيز براي اشتغال،‌جذب نيرو كنيم.  
 
كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: اصلاح نظام اداري از اولويت‌هاي برنامه‌اي من است چرا كه دولت در حال حاضر بيش از حد بزرگ شده است و بايد كوچك‌سازي شود و مقررات دست و پا گير بايد اصلاح شود و دولت به سمت الكترونيكي شدن حركت كند.  
 
روحاني درباره فساد گفت:‌در اين زمينه به غير از دستگاه‌هاي نظارتي كه كار خود را انجام مي‌دهند و دولت با آنها در ارتباط خواهد بود دو كار مهم نيز بايد انجام شود كه گردش صحيح اطلاعات يك از آنها است و من تمام دستگاه‌هاي دولتي را موظف خواهم كرد تا كليه فعاليت‌هاي مالي‌شان شفاف‌سازي شود چرا كه با گردش اطلاعات جلوي بسياري از فسادها گرفته مي‌شود.  
 
وي افزود: دولت بايد به سمت الكترونيكي شدن حركت كند و اين امر نيز مشكلات را كم خواهد كرد چرا كه كاغذبازي يكي از مشكلات است و بايد در فضاي مجازي حل شود و آزادي رسانه‌ها نيز از عواملي است كه جلوي فساد در كشور را خواهد گرفت.
 
كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پايان خاطرنشان كرد: به همه هموطنان قول مي‌دهم كه افتخارات بزرگان ايراني كه برخي كشورهاي همسايه آنرا تصاحب كردند و احترام پاسپورت ايراني را برگردانم و در دولت تدبير و اميد براي گسترش زبان فارسي تلاش ويژه‌اي خواهم كرد.  
انتهاي پيام/  
 


انتهای پیام/

برچسب ها: روحانی ، کاندیدا ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار