قم/ رئیس مجلس عنوان کرد؛

رئیس جمهور «‌یازدهم» در معیشت مردم و مسائل بین‌المللی گشایشی ‌ایجاد کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ‌امیدواریم حماسه سیاسی با حضور حداکثری محقق شود و فردی هم به عنوان رئیس جمهور برگزیده شود که در همه عرصه‌ها به ویژه معیشت مردم و مسائل بین‌المللی گشایشی در کارها ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، علی لاریجانی با اشاره به نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: یکی از نکات برجسته حرکت امام راحل بنا نهادن انقلاب بر تفکرات دینی و فرهنگی بود؛ شهید مطهری بارها می‌گفت ویژگی این انقلاب این است که ذاتش دینی بوده است.

لاریجانی ادامه داد: انقلاب اسلامی با بن مایه فرهنگ دینی شروع شد و تداوم یافت؛ این فرهنگ دینی دارای قرائتی خاص بود و همان فرهنگی که سال‌ها توسط مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه تدوین شده بود مبنا قرار گرفت.

وی افزود: عامل بیداری اسلامی در دوره کنونی تفکر انقلابی امام خمینی(ره) است؛ بخشی از بار مسئولیت انتقال این پیام بر دوش ناشران به عنوان بدنه فرهنگی جامعه است.

وی در ادامه تصریح کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود که توجه ویژه‌ای به قم داشته باشد زیرا ظرفیت‌های گسترده‌ای در این شهر وجود دارد؛ بودجه بیشتری امسال در بخش فرهنگ تصویب شده و می‌تواند زمینه‌ساز توجه و عنایت بیشتر به قم باشد.

لاریجانی با تاکید بر فراهم‌سازی زمینه‌های مورد نیاز به منظور تبدیل شدن قم به شهر نمونه گفت: امسال برای آستان مقدس حضرت معصومه(س) هم بودجه خوبی در نظر گرفته شده تا محوطه اطراف حرم سامان‌دهی شوند؛ برای انتقال آب مصارف صنعتی از تهران به قم هم اقداماتی صورت گرفته است؛ در بحث مترو هم با پیمانکار طرح صحبت‌هایی شده و امیدواریم بودجه کافی برای ادامه آن در اختیار قرارگاه خاتم قرار بگیرد./س

برچسب ها: قم ، رییس جمهور ، راهگشایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.