ولايتي در مركز ملي فضاي مجازي:

فراهم ساختن توسعه فناوري و فضاي مجازي، توسعه اقتصادي را به دنبال دارد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر بتوانيم زيربناها را براي توسعه فناوري و فضاي مجازي فراهم كنيم زمينه را براي توسعه اقتصادي نيز فراهم كرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "علی اکبر ولایتی" با حضور در مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: فضاي مجازي يك ابزاري است كه مي‌توان به عنوان يك فرصت از آن استفاده كرد و اگر به آن توجهي نشود به عنوان يك تهديد مورد استفاده قرار مي‌گيرد و با توجه به اخبار سياسي انتشار يافته در يك سال اخير توسط ايران، آمريكا و اسرائيل به قدرت سايبري ما اذعان كردند.

ولايتي افزود: آموزش از راه دور و از طريق اينترنت را بايد در ايران كه با وسعت بسيار زياد و غريب به 70 هزار روستا و 1170 شهر است، به طور عادلانه در كشور توزيع كرد.

وي با اشاره به معناي عدالت افزود: استفاده از امكانات موجود در هر جاي كشور به طور يكسان عدالت قلمداد مي‌شود و مي‌تواند رانت‌خواري و ويژه‌خواري را در كشور از بين ببرد.

كانديداي رياست‌جمهوري با اشاره به برنامه 5 ساله در حوزه سلامت افزود: قرار است در انتهاي اين برنامه سلامت گسترش پيدا كند و همه آحاد جامعه به طور يكسان از امكانات استفاده كنند.

 ولايتي افزود: بيمه سلامت ايرانيان در پايان برنامه پنج ساله بايد جايگزين تمام بيمه‌هاي ديگر در كشور شود و همچنين شبكه الكترونيكي و پرداخت بيمه 30 درصدي به جاي بيمه 70 درصدي از سوي مردم بايد به پايين آوردن سهم بيمه افراد كمك كند.

وي با اشاره به پيشرفت كشورها بخصوص هند در استفاده از فناوري فضاي مجازي در ايجاد شغل اظهار داشت: با توجه به جوانان بيكار در كشور مي‌توان با استفاده از اين فناوري شغل‌هاي زيادي را براي آنها ايجاد كرد تا جوانان بتوانند از مزاياي زندگي خوب استفاده كنند.

كانديداي رياست‌جمهوري با تأكيد بر عدم تبعيض بين دفترچه روستايي و شهري اظهار داشت: ما در تشخيص مصلحت نظام طرحي را براي اصلاح تعرفه‌هاي بهداشتي ارائه داديم تا اينكه خدمات بهداشتي را به سمت خدمات رايگان پيش ببريم.

وي افزود: همچنين براي جمع آوري تمام دفترچه‌ها كه هر كدام هزينه‌اي را در بردارد بايد به صورت الكترونيكي درآيد كه هم در ايجاد كاهش هزينه‌ها و هم در ثبت اطلاعات بيمار موثر است.

ولايتي با اشاره به بحث فناوري اينترنتي در كشاورزي تصريح كرد: وزارت كشاورزي تركيه با يك پارچگي در تمام مناطق مشخص شده به كشاورزان ابلاغ مي‌كند كه در زمين‌هاي خود چه محصولي بكارند و همچنين در خصوص استفاده از سم و كودي و همچنين خريد محصولات كشاورزي توسط سيستم اينترنتي كشاورزان را مورد حمايت قرار مي‌دهد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر ارتقاي محتواي ايراني اسلامي فضاي مجازي در حوزه فيلم و انيميشن اظهار داشت: بايد سازماني با هماهنگي سازمان صدا و سيما و دسترسي به بانك‌هاي فيلم چه داخلي و چه خارجي داير شود كه با استفاده از فيلم‌هايي كه مخالف عفت اسلامي و ايراني است، دغدغه خانواده‌هاي در ارتباط با سرگرمي كودكان و نوجوانانشان برطرف شود.

ولايتي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه عملكرد شما براي بهبود وضع اقتصادي مردم چيست؟ اظهار داشت: ما دقيقا يك درصد جمعيت دنيا را تشكيل مي‌دهيم واگر بتوانيم زيربناها را براي توسعه فناوري و فضاي مجازي فراهم كنيم زمينه را براي توسعه اقتصادي نيز فراهم كرده‌ايم.

وي در پايان با اشاره به وضع نامناسب از نظر شاخص‌هاي بهره‌وري در فضاي مجازي و ارائه خدمات نوين و سريع اينترنتي بيان داشت: ما بايد براي توسعه فناوري و فضاي مجازي زيربناها را فراهم سازيم همانطور كه كشور چين به خاطر تعداد بالاي موبايل كه بيش از يك ميليارد مي‌شود باعث شده تا در تمام نقاط جهان تأثيرگذار باشد و در بحث تجارت و توسعه پيشي بگيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ولایتی ، فضای ، مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار