پشت پرده طلاق پوتین از همسرش / تصاوير

زندگی خصوصی ولادیمیر پوتین بعد از مدت‌ها دوباره سر زبان‌ها افتاده است. این بار با طلاق بی‌سر و صدایی که به نظر می‌رسد ردپای قهرمان جوان ژیمناستیک روسیه در آن به چشم می‌خورد.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران  به نقل از مهر، بعداز‌ظهر دو روز قبل، وقتی نمایشنامه «اسمرالدا» قهرمان رمان «گوژپشت نوتردام» در کاخ کرملین به پایان رسید، ولادیمیر پوتین و همسرش لودمیلا، در جمع خبرنگاران حاضر شدند تا بعد از 30سال زندگی مشترک، طلاق شان را به رسانه ها اعلام کنند. طلاقی که خودشان آن را «یک جدایی متمدنانه» معرفی کردند.


عروسي پوتين و لودميا

پوتین و همسرش که بعد از یک سال در کنار همدیگر حاضر می شدند، دلیل این جدایی را وقت نداشتن برای همدیگر اعلام کردند. آنها گفتند که جدایی تصمیم مشترکی است که گرفته اند چون فکر می کنند ازدواج شان مدت هاست به پایان رسیده است. پوتین که خیلی تمایلی به صحبت درباره زندگی خصوصی اش نداشت لا به لای پاسخ های کوتاهی که به خبرنگاران می داد گفت: ما به ندرت همدیگر را می دیدیم و هر کداممان زندگی خودش را داشت. این تصمیمی بود که هر دوی ما گرفتیم.

ولادیمیر پوتین ۶۰ ساله و همسرش، لودمیلای 55ساله در 30 سال زندگی مشترکی که با هم داشتند صاحب دو دختر شدند که حالا یکی از آنها 27 ساله و دیگری 26ساله است.


پوتين و آلينا کابائوا( ژيميناست و عضو پارلمان)


شایعه، پشت درهای کاخ

با وجودی که پوتین و همسرش طلاق متمدنانه‌شان را توافقی اعلام کردند اما شایعات از مدت ها قبل بر زندگی خصوصی رئیس جمهور روسیه سایه انداخته بود. اولین بار، 6سال قبل بود که شایعه ارتباط پوتین با قهرمان ژیمناستیک روسیه سر زبان ها افتاد. تصاویری که از پوتین در کنار آلینا كابائوا –که آن روزها 24ساله بود- منتشر شد و بهانه شایعات را به دست خبرنگاران داد، خیلی زود از طرف سخنگوی کاخ کرملین تکذیب شد اما حتی این تکدیب هم نتوانست جلوی دامنه دار شدن شایعه زندگی پنهانی پوتین و آلینا را بگیرد.


آلينا و کودکي که شايعه شد فرزند پوتين است


 این شایعات تا جایی بالا گرفت که گفته شد آلینا کابائوا از پوتین دو بچه دارد. اما آلینا با رد این شایعه ها گفت پسربچه ای که در عکس ها همراه او دیده می شود، خواهرزاده‌اش است که خیلی ها به اشتباه فکر کرده اند فرزند اوست.

با این حال جاه طلبی های سیاسی آلینا که این روزها عضو پارلمان روسیه است، نزدیکی او به کرملین را توجیه می کند. آلینا مدتی قبل در گفتگو با نیویورک تایمز گفته بود که فکر می کند روسیه آمادگی پذیرش یک رئیس جمهور زن را دارد و او این توانایی را در خود می بیند که مثل روسای جمهور زن خیلی از کشورها، کاندیدای بعدی این سمت در روسیه باشد.

رئیس جمهور دست بزن دارد!
جاسوس هایی که در جنگ جهانی دوم در روسیه رفت و آمد داشتند، روی دیگری از چهره آرام و مرموز پوتین را معرفی می کنند. زنی به نام لنشن یکی از این جاسوس ها بود که در سال‌هاي 1985 و 1990 وقتی پوتین مديريت انجمن دوستي آلمان و شوروی را به عهده داشت به عنوان مترجم وارد این انجمن شد و توانست با نزدیک شدن به همسر پوتین، از اسرار زندگی خصوصی آنها سر در بیاورد.

اریش اشمیت روزنامه‌نگار آلماني و كارشناس سازمان اطلاعات آلمان سال قبل درباره شنیده های لنشن نوشت: «او زنی بود که به عنوان مترجم به انجمن دوستی آلمان و شوروی راه پیدا کرد و بعد از مدتی با لودمیلا، همسر پوتین صمیمی شد و توانست به بسیاری از اسرار زندگی زناشویی پوتین دست پیدا كند. لنشن متوجه شد كه پوتین در اكثر مواقع همسرش را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد و به او خیانت می‌كرد.»




اشمیت البته گفت که گزارش های مربوط به خشونت‌های پوتین، خیانت ها و حتی فرزندان نامشروع اش هنوز تایید نشده اما اطلاعاتی است که جاسوس ها در اختیار سازمان اطلاعات آلمان قرار داده اند.

حاشیه های جنجالی سیاستمداران
طلاق پوتین و همسرش اگرچه خیلی بی سر و صدا اتفاق افتاد، اما پیش از او سیاستمداران دیگری بودند که جدایی های پرحاشیه شان همیشه در دنیای سیاست سر و صدا به پا کرده است. آخرین نمونه این طلاق ها به اسم سیلویو برلوسکونی ثبت شد. نخست وزیر سابق ایتالیا که دی ماه سال قبل بعد از 3سال کشمکش راضی شد همسرش را طلاق دهد، با پرداخت روزانه 100هزار یورو نفقه به ورونیکا لاریو لقب گرانترین طلاق تاریخ دنیا را از آن خود کرد.

دلیل این جدایی البته نامزدی برلوسکونی 76ساله با با مجری 27ساله تلویزیون این کشور بود که به زندگی 22ساله اش با ورونیکا لاریو خاتمه داد.

قبل از او فردریک راینفلت نخست وزیر سوئد بعد از 20سال زندگی مشترک، درخواست رسمی طلاق از همسرش را ارائه داده بود که البته به دلیل شخصی بودن مساله، درباره دلایل این جدایی صحبت چندانی به میان نیامد.

اما نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور پیشین فرانسه که سابقه سه ازدواج و دو طلاق را در زندگی خصوصی اش دارد، با جدایی 6سال قبل اش از سسیلیا سیگانه همسر دوم خود، یکی از جنجالی ترین طلاق های دنیای سیاست را رقم زد. سیسیلیا مدتی بعد در خاطراتش اعلام کرد که سارکوزی مرد زندگی نبود و زندگی مشترک آنها همیشه پر از جنجال و تنش بوده است که البته بخشی از این تنش به روابط گسترده سارکوزی با زنان دیگر مربوط می شد. سارکوزی بعد از سیسیلیا، با کارلا برونی خواننده و مدل لباس ازدواج کرد و این ازدواج هنوز ادامه دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار