ظرفیت سوآپ نفت خام بندر نكا افزایش می‏ یابد

مدیرعامل شركت ملی نفت ایران گفت: با اتمام احداث اسكله‏ های حوضچه فراگیر پایانه نفتی شمال، ظرفیت سوآپ نفت خام از بندر نكا به بیش از یك میلیون بشكه افزایش می‏ یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد قلعه بانی با بيان اين مطلب گفت: در شمال كشور پروژه ‏های مهمی ‏برای اكتشاف نفت در دریای خزر و احداث اسكله پایانه نفتی شمال تعریف شده كه هر دو در شمار پروژه ‏های مهم و در اولویت شركت ملی نفت هستند.
 
وی تأكید كرد: با توجه به اینكه همكاران ما در شركت ملی نفت توانستند حفاری در آب‏های عمیق را به انجام برسانند؛ پیش‏ بینی می‏ شود تولید نفت در شمال كشور افزایش یابد.
 
قلعه بانی به ظرفیت ‏های نفتی شمال ایران كه در سال‏های اخیر به طور جدی به آن پرداخته می‏ شود، اشاره كرد و گفت: برای استفاده صحیح از این قابلیت‏ های خدادادی باید زیرساخت‏های لازم ایجاد و بهره مندی بیشتر از منابع عظیم نفتی این مناطق رخ دهد.
 
وی همچنین به برنامه كشور برای بهره برداری بیشتر از میادین مشترك نفت و گاز جنوب كشور اشاره كرد و گفت: با تلاش متخصصان داخلی فازهای ١٢ ، ١٥ و ١٦ میدان گازی پارس جنوبی و بخش‏هایی از فازهای ١٧ و ١٨ این منطقه مهم اقتصادی در مدار تولید قرار می‏ گیرد.
 
معاون وزیر نفت افزود: با بهره برداری از این فازها، یكصد میلیون مترمكعب گاز به ظرفیت تولید كشور افزوده خواهد شد.
 
قلعه بانی در ادامه از سرمایه گذاری ٢٤ میلیارد دلاری در صنعت نفت كشور طی سال گذشته خبر داد و یادآورشد: در سال‏های ٩٠ و ٩١ حدود چهار برابر ظرفیت تولید در برنامه پنجم توسعه، نفت و گاز كشف شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ظرفیت ، سوآپ ، نفت ، اسکله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار