حداد عادل در برنامه انتخاب شما:

طرحی به نام ازدواج بدون مسکن دارم/اگر با وزیری اختلاف سلیقه داشته باشم او را وارد دولت نمی‌کنم

حدادعادل گفت: دولت همچون گروه موسیقی است که باید در یک دستگاه به اجرا بپردازد و بنده اگر با وزیری اختلاف سلیقه داشته باشم آن را وارد محیط کار نمی‌کنم.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگران، حدادعادل کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه به انتخاب شما ضمن تشریح برنامه‌های خود در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص تعامل قوا در کشور چیست گفت: تعامل میان قوا در اداره کشور نقش بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه قوه مجریه مهمترین قوه از نظر تعداد نیرو حجم و وسعت کار است افزود: مجلس شورای اسلامی در رأس امور کشور است به طوری که از اهمیت فوق العاده ای برخورداراست.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه قوه قضاییه از تجاوز میان مردم با یکدیگر، مسئولین با مردم، و مسئولین با یکدیگر جلوگیری بعمل می آورد اظهار داشت: متأسفانه تعامل میان قوا در سالهای اخیر به خوبی در کشور صورت نگرفته است به گونه‌ای که مردم از این بابت دچار دل‌چرکین شده است.

حدادعادل با بیان اینکه مردم باید شاهد همدلی مسئولان با یکدیگر باشند خاطرنشان ساخت: تعامل میان قوا باید در شأن ملت شریف ایران باشد.

وی با اشاره به اینکه باید صبر حوصله و ظرافت به خرج داد و به طوری که مهربانی باید هر دوسر داشته باشند گفت: باید دولت همپای مجلس به کار خود ادامه دهد.

این کاندیدا با بیان اینکه خونسردی، خویشتن داری، و مردم داری از جمله خردهای حکومت داری است اضافه کرد: باید در اداره کشور بیش از هرچیز دیگری تابع عقل باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید از هرکاری که عقل پشت سرآن نباشد پرهیز کنیم اظهار داشت: رئیس دولت و رئیس مجلس باید در کنار هم باشند تا راه حل موضوعات را بیابند و در این راستا می‌توان کمیسیون‌های مشترکی را از دولت و مجلس تشکیل داد تا میان مجلس و دولت هماهنگی از قبل صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه رئیس جمهور بعد از مقام معظم رهبری دومین فرد مهم کشور محسوب می‌شود آیا این مسئله می تواند ایجاد مصونیت کند یا خیر افزود: هیچ مقامی در نظام جمهوری اسلامی ایران مصونیت مطلق ندارد.

حداد عادل خاطرنشان ساخت: در قانون پیش بینی شده است که مجلس حتی می تواند از رئیس جمهور سوال کند و یا آن را مورد استیضاح قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه به نص صریح قانون اساسی رئیس جمور بعد از مقام معظم رهبری دومین مقام کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: رئیس جمهور یک مقام محترم در کشور به حساب می‌آید بنابراین لفظ محترم دارای بار حقوقی است.

حداد عادل با بیان اینکه باید حرمت رئیس جمهور حفظ شود اظهار داشت: باید حرمت روسای سایر قوا را نیز درسطح خود حفظ کنیم.

حداد عادل در پاسخ سوال دیگری مبنی براینکه شما برای منتقدان خود چه جایگاهی در نظر گرفته‌اید بیان کرد: هرکسی که در مقام و مرتبه بالاتری قرار گرفته است باید دارای صبر و حوصله بیشتری نیز باشد.

وی با اشاره به اصطلاح قرآنی سعه‌صدر خاطرنشان ساخت: شرح صدر به معنی پرصبر و حوصله بودن انسان‌ها با یکدیگر است بنابراین باید مثل دریا باشیم و عمل کنیم.

حداد عادل با اشاره به اینکه رئیس جمهور همه چیز را نمی‌داند گفت: ممکن است رئیس جمهور در کارهای خود بسیار موفق عمل کند ولی نباید با یک تذکر ناراحت شود.

وی با تأکید باید آموزشی را در کشور تحت عنوان اخلاق انتقاد باب کنیم خاطرنشان ساخت: تبادل انتقاد میان منتقد و مسئولان دارای اخلاقی است که باید به آن عمل شود بنابراین این اخلاق باید در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: منتقدان در جامعه باید خیرخواه باشند.

حداد عادل درپاسخ به سوالی مبنی براینکه چه برنامه برای کاهش بیکاری و یا درخصوص طرح بنگاه های زودبازده دارید افزود: بنگاه‌های زودبازده از جمله طرح های دولت احمدی نژاد است بطوری که این رئیس جمهور در دوران خود هدیه را برای جوانان به منظور
رفع بیکاری در نظرگرفته، که آن هدیه وام خوداشتغالی است.

وی با بیان اینکه اصل این تفکر بد نیست منتها هیچ گزارش دقیقی از این کار منتشر نشده است گفت: این طرح هیچ وقت موفق نبوده زیرا به صورت کارشناسانه در مجلس مطرح نشده است.

وی با اشاره به اینکه وامی را که برای بنگاه های زودبازده تخصیص داده شده بود مشخص نشد که برای چه منظوری صرف شد افزود: باید شرایطی را برای اعطای وام به جوانان درنظر گرفته شود تا بدانیم وام اختصاص داده شده بهینه مصرف شده است یا خیر.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درخصوص نرخ سود بانکی اظهار داشت: باید با نظر کارشناسان اقتصادی یک نقطه بهنیه را برای سود بانکی انتخاب کنیم به طوری که فاصله تورم و سود بانکی را باید با یکدیگر به خوبی درنظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه باید نظام بانکی کشور اصلاح شود خاطرنشان ساخت: نمی شود سود بانکی را بدون توجه به تورم تعیین کنیم بنابراین انتخاب نقطه بهینه نیازمند کار دقیق کارشناسی است و دولت باید نظر اقتصاددانان را نسبت به این موضوع کسر کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا شما از نیروهای همفکر و همسو برای کابینه خود استفاده می کنید یا خیر بیان کرد: دولت باید دارای انسجام و هماهنگی باشد به طوری که دیدگاه های رئیس دولت و وزرا باید با یکدیگر دارای همسویی باشد.

این کاندیدا با اشاره به اینکه دولت همچون یک گروه موسیقی است که باید در یک دستگاه به اجرا بپردازد خاطرنشان ساخت: بنده اگر با وزیری اختلاف سلیقه داشته باشم آن را وارد محیط کار نمی کنم.

حداد عادل افزود: اگر رئیس جمهور شوم به ثبات مدیریت اهمیت بسیار زیادی قائل می شوم بنابراین باید بگویم یکی از انتقادات من به دولت فعلی مشکل بی ثباتی در مدیریت است.

حداد عادل افزود: هنگامی که سه الی 4 ماه به پایان دولت مانده عزل یک وزیر هیچ معنایی ندارد و وزیری که نه خیانتی کرده و خلاف قانون عمل کرده و تنها اختلاف نظری داشته است به ثبات مدیریت لطمه وارد می کند درحالی که من معتقدم مدیران باید در سمت خود باقی مانده و به آنها فرصت بدهیم تا کار خود را به پایان برسانند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه دیدگاه شما دررابطه با الگوبرداری از هنرپیشه های خارجی توسط جوانان و رویکرد شما در مقابله با تهاجم فرهنگی چیست گفت: الگوبرداری از هنرمندان و قهرمانان اقتضای سن جوانان بوده و این امر خلاف قانون نیست اما ما باید این امر را مدیریت کنیم که جوانان از افراد نادرست الگوبرداری نکنند و باید الگوهای بومی خودمان را تقویت کنیم مانند فردی به نام شهید مصطفی چمران که تمام سجایای اخلاقی را دارست آیا از چگوآرا کمتر است چرا باید از الگوهای دیگرکشورها استفاده کنیم و باید مدیران جامعه با هوشمندی الگوهای حقیقی که شایسته الگوشدن را دارند معرفی کرده تا جوانان بتوانند از آنها الگو بگیرند.

این عضو مجمع تشخیص تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ثبات کشورهای منطقه جزو امنیت کشور ما نیز محسوب می شود شما چه تدبیری برای این ثبات و عدم ایجاد اختلاف اندیشیده اید تصریح کرد: کشورهای همسایه نمی توانند از هم جدا باشند مثل اینکه اگر خانه همسایه آتش بگیرد دودش در چشم ما نیز خواهد رفت.

وی افزود: ما نمی توانیم نسبت به اتفاقات منطقه بی اعتنا باشیم، متأسفانه اکنون کشورهای مظلوم آلت‌دست سلطه گران شده اند و ظرف دو ساعت 21 انفجار در بغداد را ایجاد می کنند و جان بسیاری از مردم را می گیرند در حالی که ما باید تلاش کنیم این گرفتاری ها را در خود آن کشور حل کنیم چرا که اگر در برابر بیگانگان و ثبات منطقه هوشمندی نداشته باشیم این وضع در کشور ما نیز بوجود خواهد آمد. 

حدادعادل تأکید کرد: ما باید قدر ثبات و امنیت کنونی کشور را بدانیم و تلاش کنیم این ثبات را در کشورهای همسایه توسعه داده و امنیت موجود در منطقه را گسترش دهیم و یک وحدتی میان مسلمانان ایجاد کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه راهکار شما برای حل مشکلات ازدواج و هزینه های متبوع آن چیست؟ تصریح کرد: مسئله ازدواج هم جنبه اجتماعی و هم جنبه فرهنگی و هم جنبه اقتصادی دارد و اگر قبول کنیم تفکر اجتماعی اسلام، خانواده محوری است باید تمام تلاش ما بر تشکیل خانواده باشد. 

وی با تأکید بر اینکه من تمامی مشکلات ازدواج جوانان را می دانم اظهار داشت: ما باید کاری کنیم که دغدغه ازدواج دختران و پسران جامعه ما حل شود و بنده قول می دهم اگر رئیس جمهور شدم نهضت ازدواج آسان را ایجاد کنم. چراکه اکنون ازدواج و هزینه های ناشی از ازدواج که لازم و ضروری نیست بسیار زیاد شده است. 

وی افزود: من در جمع  دانشجویان شیراز در رابطه با مسائل و مشکلات جوانان صحبت کردم و از خانمها پرسیدم که آئینه و شمعدان به چه درد می خورد که این خود یک هزینه اضافی بر دوش جوانان است.

وی مهمترین گرفتاری در مسئله ازدواج را مسکن دانست و گفت: بنده طرحی را به نام ازدواج بدون مسکن طراحی کرده ام که پس از ریاست جمهوری به آن عمل خواهم کرد. 

حدادعادل در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش به عنوان یک تولیدکننده در کشور می باشد شما چه تدبیری برای تحقق این امر اندیشیده اید؟ گفت: مبدأ هر کاری در کشور آموزش و پرورش است یعنی هر آرزویی که برای آینده کشور داریم باید وظیفه ای برعهده آموزش و پرورش گذاشت و جز از آموزش و پرورش شروع کردن مسائل و مشکلات حل نخواهد شد.

وی با اشاره به سخن یکی از رهبران سیاسی که گفته بودند در همه چیز صرفه جویی کنید چز در آموزش و پرورش اظهار داشت من هنگامی که در آموزش و پرورش مشغول بودم به کارمندان توصیه می کردم که برای آینده خود باید نبز آموزش و پرورش را سنجید اگر این نبض خوب کار کرد وضع جامعه و شما نیز خوب خواهد بود و اگر این نبض خوب کار نکند قطعا مشکلات را به همراه خواهد داشت.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: جوان ها سرمایه اصیلی کی کشور هستند که این سرمایه باید حفظ شو د و دولت برای حفظ این سرمایه تلاش کند که اگر من رئیس دولت بعدی شدم قطعا نسبت به جوانان آگاه بوده و در حل مشکلات آنها گام خواهم برداشت.

/انتهای پیام/

برچسب ها: حداد ، برنامه ، انتخاب شما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار