ولايتي در نشست جامعه اقتصادي کشور عنوان کرد

ضرورت وجود برنامه‌هاي بلند مدت و ميان مدت در راستاي اصلاح زيرساخت‌ها

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: اين که وعده داده‌ام در عرض صد روز التهاب بازار اقتصادي را پايين بياورم به منزله اين نيست که همين کار صورت گيرد بلکه بايد در راستاي اصلاح زيرساخت‌ها و برنامه‌هاي ميان مدت و بلند مدت داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران سلسله نشست‌هاي جامعه اقتصادي کشور در محل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي ايران صبح امروز دوشنبه 20 خرداد با حضور "علي اکبر ولايتي" نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري برگزار شد.

ولايتي در اين نشست تصريح کرد: دولت‌هاي سال 60 به بعد اقتصاد دولتي را سرلوحه کاري خود قرار داده بودند و رابطه بين دولت و بخش خصوصي زياد خوب نبود.

وي اظهار داشت: در آن زمان کسي در هيئت دولت جرات اظهارنظر در خصوص اقتصاد آزاد و فعاليت بخش خصوصي را نداشت چرا که با برچسب دفاع از سرمايه گذاري او را محکوم مي‌کردند.

ولايتي اظهار داشت: اما در زمان مقام معظم رهبري که رئيس‌جمهور بودند نگاه عادلي وجود داشت، نه دفاع از نظام سرمايه داري حاکم در غرب لذا بايد بين اين دو مقوله تفاوت قائل شد.

وي تصريح کرد: تفکرات مقام معظم رهبري که رئيس‌جمهور بودند مورد توجه دولت نبود و دولت تحت نظر نخست وزير وقت اقدام مي‌کرد و به مرور آثار سو اين اقدام معلوم شد.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خاطر نشان کرد: هر کشوري بخواهد کاري در هر حوزه از جمله حوزه اقتصادي انجام دهد بايد به شرايط کنوني آن منطقه توجه کند و چين اين کار را انجام داد به طوري که اقتصاد چين، اقتصاد آمريکا نيست.

مشاور عالي مقام معظم رهبري در ادامه تصريح کرد: پس از تثبيت اصل 44 قانون اساسي و ابلاغ و تصويب اين قانون پيش زمينه‌اي براي بهبود شرايط اقتصادي فراهم شد اما اين موضوع عملياتي نشده است و در صورتي که اصل 44 عملياتي شود مشکلات اقتصادي حل خواهد شد.

ولايتي با اشاره به تحريم‌ها تصريح کرد: هيچ وقت نبوده که از تحريم‌ها بي بهره باشيم چرا که تحريم‌ها يک ابزار سياسي براي اعمال نظر دولت‌ها بوده و الان هم وجود دارد ولي در حوزه بين‌المللي مي‌توان تصميم گيري سياسي بهتري اتخاذ کرده و نتيجه خوبي گرفت.

ولايتي با بيان اين که شان ايران وابسته به اقتصاد نيست، گفت: ظرفيت فعلي اقتصادي، نياز به ديپلماسي خارج از معمولي دارد.

وي افزود: ديپلماسي معمولي يعني آن که بايد طبق روال عادي حرکت کرد.

وزير اسبق امور خارجه کشورمان در ادامه به موضوعات مذاکرات ايران و 1+5 اشاره کرد و گفت: کشورهايي که پشت ميز مذاکره 1+5 هستند منافع يکسان و حساسيت يکساني براي موضوع ندارد، بنابراين بايد با تک تک آن‌ها حرف زد.

وي تصريح کرد: بعضي‌ها مي‌گويند شرايط قبلي که بنده مسئوليت داشتم با شرايط فعلي فرق مي‌کند، چه فرقي دارد، الان نيز درخواست پاکستان، هندوستان و... براي مذاکرات يعني همين کار.

ولايتي نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه اين نشست در پاسخ به پرسش يکي از اعضاي جامعه اقتصادي کشور تصريح کرد: اين که وعده داده‌ام در عرض صد روز التهاب بازار اقتصادي را پايين بياورم به منزله اين نيست که همين کار صورت گيرد بلکه بايد در راستاي اصلاح زيرساخت‌ها و برنامه‌هاي ميان مدت و بلند مدت داشته باشيم.

ولايتي خاطر نشان کرد: اين که رئيس‌جمهوري فکر کند به تنهايي قادر است در همه حوزه‌ها سررشته داشته باشد اشتباه بوده و بايد با نظر مسئولين در اين زمينه گام برداشت و بنده از همکاران شما در اين شورا استفاده خواهم کرد.

ولايتي در پايان خاطر نشان کرد: دولت بخواهد يا نخواهد اقتصاد دولتي را به همين منوال ادامه دهد بنابراين بايد راه را عوض کنيم تا کار به نتيجه برسد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نامزد ، انتخابات ، ولایتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار