سامانه جامع اطلاعات پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي رونمايي شد

با حضور دكتر عبدالله افشار از فاز اول سامانه جامع اطلاعات پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي رونمايي شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر عبدالله افشار معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي در مراسم رونمايي از سامانه جامع اطلاعات پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي گفت:‌ بدون داشتن اطلاعات كافي و جامع از اعضاي هيات علمي و فعاليتهاي پژوهشي تصميم گيري و برنامه ريزي در اين زمينه تقريباً غيرممكن است.


وي با اشاره به گستردگي واحدها و مراكز آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي در سطح كشور افزود: گردآوري فعاليت­هاي پژوهشي اين دانشگاه به مراتب از دانشگاه­هاي دولتي و غيرانتفاعي ديگر دشوارتر است.


افشار به تصويب پيشنهاد كميته پژوهش و فناوري مبني بر راه اندازي سامانه جامع اطلاعات در شصت و ششمين اجلاس شوراي مركزي دانشگاه آزاد اسلامي اشاره و تصريح كرد: از سوي دكتر فرهاد دانشجو نيز طراحي سامانه جامع اطلاعات پژوهش و فناوري براي معاونت پژوهشي يك تكليف و ضرورت شد.


معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: به منظور تسريع در استقرار و بهره برداري از سامانه،‌ مقرر شد پروژه به چند فاز تقسيم شود كه امروز شاهد رونمايي از فاز اول پروژه سامانه جامع اطلاعات پ‍ژوهش و فناوري هستيم.


افشار با بيان اينكه فاز اول پروژه شامل بخش­هاي اطلاع رساني، ثبت نام، ورود و ويرايش سوابق فردي، تخصصي و آموزشي اعضاي هيات علمي است،‌ اظهار كرد:‌ تاكنون اطلاعات بيش از 20 هزار عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي در اين سامانه ثبت شده است.


وي  ادامه داد:  پژوهانه و اعطا امتياز به فعاليت­هاي اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي پس از بررسي فعاليت­هاي آنها بر اساس سامانه جامع اطلاعات پژوهش و فناوري اختصاص مي يابد.


افشار ايجاد سامانه ثبتي اطلاعات پژوهش و فناوري دانشگاه با قابليت توليد كارنامه پژوهشي اساتيد و همچنين داشبوردهاي مديريتي متنوع به منظور كمك به تصميم­گيري در ارتباط با مسائل مختلف حوزه پژوهش و فناوري نظير پژوهانه را از اهداف سامانه جامع اطلاعات پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي برشمرد.


وي اظهار اميدواري كرد سامانه جامع اطلاعات پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي پايدار و بروز باشد و تمام فعاليتهاي پژوهشي به صورت هدفمند از طريق اين سامانه انجام شود.


معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي گفت:‌ مطابق با برنامه ريزي در نظر گرفته شده، زمان مشخص شده براي تكميل تمامي فازها و انتهاي پروژه مهرماه سال جاري تعيين شده است.
بر اساس اين گزارش، مطالعات و پياده­سازي سامانه مذكور به شكل كاملاً بومي انجام پذيرفته كه فاز مطالعات و همچنين پياده­سازي به ترتيب با همكاري واحدهاي تهران غرب و مشهد و اداره كل فناوري اطلاعات و ارتباطات معاونت پژوهش و فناوري صورت پذيرفته است.


گفتني است، اين مراسم با حضور مديران كل حوزه معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد.
برچسب ها: پژوهش ، سامانه ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.