بجنورد/ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس؛

مخالفت علما با کاهش تعطیلات مذهبی کشور /طرح کاهش تعطیلات در کمیسیون اجتماعی تصویب نخواهد شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از طرح برخی از نمایندگان مجلس برای کاهش تعطیلات رسمی کشور٬از نارضایتی و مخالفت علما در مورد کاهش تعطیلات مذهبی کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ عبدالرضا عزیزی با یادآوری طرح کاهش تعطیلات رسمیکشور،تصریح کرد:در طرح یاد شده اغلب روز‌هایی که برای کاهش تعطیلات انتخاب شده٬ روز‌های مناسبی نیستند و طرح چنین موضوعی نارضایتی علما و متدینین را در پی داشته است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: موضوع کاهش تعطیلات رسمی کشور برای رسیدگی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده و من نیز به عنوان رئیس این کمیسیون برای اطلاع از نظر علما در این‌باره٬ مذاکراتی را با ‌آن‌ها داشتم که نتیجه این مذاکرات اعلام نارضایتی این شخصیت‌ها از نحوه انتخاب روز‌های طرح کاهش تعطیلات رسمی است.

عزیزی با انتقاد شدید از طرح نمایندگان برای حذف تعطیلی روز‌هایی نظیر تاسوعا و دیگر مناسبت‌های تعطیل مذهبی در تقویم٬ ادامه داد: به عنوان مثال پیرو مذاکرات انجام شده با آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی٬ ایشان با ابراز تأسف از طرحی که بخواهد روز تاسوعا که تمام ایران غرق در عزای حسینی است تعطیل کند٬ اعلام داشتند که یکی از افتخارات بزرگ آیت الله کاشانی اینبودهکه توانست از مجلس ملیپیش از انقلاب اسلامی مجوز تعطیلی رسمی برای روز تاسوعا را بگیرد اما حالا در مجلس شورای اسلامی چنین طرحی مطرح می شود که تاسوعا از تعطیلات رسمی حذف شود٬ آیا می‌توان از مجلسی که اسلامی است چنین توقعی داشت؟

وی٬ با تأکید بر اینکه ما هر چه داریم از مکتب ائمه معصومین داریم٬ تأکید کرد: اینکه بخواهیم تعطیلات روز‌های شهادت امام رضا(ع) و امام صادق (ع) و شهادت حضرت فاطمه را تنها به دو شهر قم و مشهد مختص کنیم اقدامی اشتباه است٬ چرا که در چنین روز‌هایی تمام ایران در عزاست.

عزیزی٬ همچنین در مورد دیگر روز‌هایی که با طرح کاهش تعطیلات رسمی قرار است٬ حذف شوند٬ گفت: طراحان این طرح٬ قصد دارند روز‌های ۱۵ خرداد و ۲۹ اسفند را از تعطیلات رسمی کشور حذف کنند که چنین اقدامی امری مثمر ثمر نیست و به جای پرداختن به چنین طرح‌هایی بایدروی افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در ساعات کار٬ بررسی‌های جدی انجام داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ همچنین در مورد کاهش تعطیلات عید در طرح کاهش تعطیلات رسمی کشور٬ افزود: تعطیلات عید تعطیلاتی است که طی سالیان دراز نزد مردم نهادینه شده و کاهش یک روز از این تعطیلات نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند٬ بلکه نوعی بی‌نظمی در سیستم اداری کشور ایجاد خواهد کرد٬ چرا که اگر قرار باشد این روز تعطیل اعلام نشود٬ نیمی از مردمسر کارهای خود حاضر نخواهند شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: طرح کاهش تعطیلات رسمی برای رسیدگیبه کمیسیون اجتماعی ارایه شده اما به علت مشغله کاری کمیسیون مورد رسیدگی قرار نگرفته وبه طور حتم این طرح در زمان رسیدگی در کمیسیون نیز به دلیل اینکه نظر علما و مردم مخالف چنین طرحی است رأی نخواهد آورد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.