رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا :

قادریان و صالحی زاده طلایی شدند/طاهری به مدال نقره رسید/رستمی کیا روی سکوی سوم

در پایان روز نخست رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا که در پوکت تایلند برگزار شد تیم ایران صاحب دو مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز شد.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، یوسف قادریان در وزن 84 کیلوگرم و سید مصطفی صالحی زاده در وزن 96 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند، رامین طاهری در وزن 66 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و در وزن های 55 و 74 کیلوگرم، بهروز ملکی و فرشاد رستمی کیا صاحب مدال برنز شدند. امید قادری در وزن 60 کیلوگرم نیز از دور رقابتها کنار رفت.

نتایج نمایندگان کشورمان در شش وزن نخست به شرح زیر است:
- در وزن 55 کیلوگرم بهروز ملکی در دور نخست مقابل محمود جان محموداف از ازبکستان با نتیجه 9 بر 5 شکست خورد ولی با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله مقابل ساگار شیریتزوجی از تاجیکستان با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید. ملکی برای کسب مدال برنز مقابل یوکی تاکیشیتا از ژاپن با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و به مقام سوم رسید.. در این وزن 12 کشتی گیر حضور داشتند.
- در وزن 60 کیلوگرم که 11 کشتی گیر وزن کشی کردند، امید قادری در دور نخست مقابل دانیار کالینکوف از قزاقستان با نتیجه یک بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل نماینده ژاپن، قادری از دور مسابقات کنار رفت.در این وزن کشتی گیران ژاپن و قرقیزستان فینالیست شدند.
- در وزن 66 کیلوگرم، رامین طاهری در دور نخست جانگ مین کیم از کره جنوبی را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد. وی در دور دوم آپی چی ناتال از تایلند را با نتیجه 7 بر صفر مغلوب کرد. طاهری در دیدار نیمه نهایی نیز فرزاندا نادیروف از قرقیزستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و فینالیست شد.در این وزن که 11 کشتی گیر حضور دارند، رامین طاهری از ایران و خوسراو آبلوبردیف از تاجیکستان دیدار پایانی را برگزار کردند که طاهری با نتیجه 5 بر 6 مغلوب شد و به مقام دوم رسید.
- در وزن 74 کیلوگرم که 12 کشتی گیر حضور دارند، فرشاد رستمی کیا آمانالی آتایف از ترکمنستان را با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید و در دور دوم سینگ کارپ ریت از هند را با نتیجه 6 بر 4 به برتری رسید. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل سامات شیرداکوف از قزقیزستان با نتیجه 8 بر 2 مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. رستمی کیا برای کسب مدال برنز مقابل سانگ هی یونگ پارک از کره جنوبی با ضربه فنی به پیروزی رسید و سوم شد. در این وزن کشتی گیران قزاقستان و قرقیزستان فینالیست شدند.
- در وزن 84 کیلوگرم یوسف قادریان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل سینگ پراب پال از هند را با نتیجه 6 بر صفر را شکست داد. قادریان در دیدار نیمه نهایی آسخات آمان بیک از قرقیزستان را با نتیجه 12 بر 3 مغلوب کرد وفینالیست شد.در این وزن که ده کشتی گیر وزن کشی کردند.قادریان در دیدار فینال مقابل جان هی یونگ چوئی از کره جنوبی با ضربه فنی به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.
- در وزن 96 کیلوگرم که ده کشتی گیر حضور دارند، سید مصطفی صالحی زاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل عبدالرحیم حیدر از عراق با نتیجه 6 بر صفر به برتری رسید و مرحله نیمه نهایی مقابل جهانگیر توردیف از ازبکستان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید و فینالیست شد. سید مصطفی صالحی زاده در دیدار فینال مقابل کامبار ژوروبیکوف از قرقیزستان و صالحی زاده از ایران به برتری رسید و قهرمان شد.
- رده بندی شش وزن نخست این رقابتها به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- محمود جان محموداف (ازبکستان) 2- سنگ هاک کیم(کره جنوبی) 3- بهروز ملکی( ایران) و نیتین(هند) 5- آخمت ایزباس کانوف(قزاقستان) و یوکی تاکیشیتا(ژاپن)

60 کیلوگرم: 1- ریو موروکامی(ژاپن) 2- بیک بولسان آسان علی یف( قرقیزستان) 3- پراوان(تایلند) و دانیار کالینوف(قزاقستان) 5- لانگ ژو(چین) و توآن بوی(ویتنام)

66 کیلوگرم:1- خوسراو آبلوبردیف(تاجیکستان) 2- رامین طاهری(ایران) 3- ژان بیک کاندی بایف(قزاقستان) و فرزاندا نادیروف(قرقیزستان) 5 – جانگ مین کیم(کره جنوبی) و یانگ چنگ سان(چین)

74 کیلوگرم: 1- آبانسار اومیرزاک(قزاقستان) 2- سمت شیرداکوف(قرقیزستان) 3- فرشاد رستمی کیا(ژاپن) و سو ساکابه(ژاپن) 5- ژانگ لی(چین) و سانگ هی یونگ پارک(کره جنوبی)

84 کیلوگرم: 1- یوسف قادریان(ایران) 2- جان هی یونگ چوئی(کره جنوبی)
رقابتهای اوزان 50 و 120 کیلوگرم این مسابقات فردا(جمعه) در شهر پوکت تایلند برگزار می شود که رضا خدری و محمد مدرسی به مصاف حریفان خود می روند.

 

برچسب ها: کشتی ، جوانان ، آسیا ، طلا ، نقره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار