اردبیل/

سرعت قطار مسافربری اردبیل ـ میانه 160 کیلومتر است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سرعت قطارهای مسافربری اردبیل – میانه 160 کیلومتر و قطار باری نیز 120 کیلومتر در ساعت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / احمد صادقی اظهار داشت: راه‌آهن اردبیلمیانه جز پروژه‌های مهم و اولویت‌دار کشور است که حلقه اتصال به شبکه ریلی شمال‌غرب محسوب می‌شود و در ادامه مسیر اردبیل به سمت پارس‌آباد و ایمیشلی به کشور آذربایجان متصل شده و می‌تواند حمل و نقل و ترانزیت کالا را از طریق آذربایجان به کشورهای اروپایی فراهم کند.

وی تصریح کرد:‌ این شبکه ریلی می‌تواند منبع درآمدی خوبی برای کشورمان باشد و زمینه اشتغال و توسعه عمران و آبادانی منطقه را بهتر و شایسته‌تر فراهم آورد.

صادقی خاطر نشان کرد: از دو سال پیش که علی نیکزاد به عنوان وزیر راه و شهرسازی فعالیتش را آغاز کرده توجه خاصی به این پروژه داشته است به طوریکه از محل و منابع گوناگون اعتباری توانسته برای این پروژه پولی را تزریق کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما امروز با همراهی وزیر راه و شهرسازی و استاندار اردبیل از این پروژه بازدید کردیم به طوری که ما به طور هفتگی یا 15 روز یک بار از قطعات مختلف راه‌آهن بازدید کرده و به این پروژه سرکشی می‌کنیم که مسئولان ذیربط نیز تمام سعی خود را به کار گرفتند تا این پروژه هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی به سنگینی اجرای این پروژه به دلیل واقع شده در منطقه کوهستانی و توپوگرافی خاص اشاره کرد و ادامه داد: از 23 کیلومتر طول این مسیر که تونل و پل‌های خاص است تاکنون 13 کیلومتر حفاری شده است و کار نیز به خوبی پیش می‌رود.

صادقی بیان کرد: این پروژه در قالب هشت قطعه توسط پنج پیمانکار در حال اجرا است که دو قطعه از سمت اردبیل آماده ریل‌گذاری می‌باشد.

وی یادآور شد: ایستگاه راه‌آهن اردبیل نیز از سرعت اجرایی خوبی برخوردار است به طوری که عملیات ریل‌گذاری با حل مشکلات مربوط به تحریم و قراردادهای منعقده برای وارد کردن ریل از چند کشور در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با واریز کردن مبلغ مورد نظر برای خرید ریل از چند کشور و به محض تأمین منابع مالی امیدواریم ریل‌های خریداری شده حمل شود تا عملیات ریل‌گذاری بخشی از پروژه راه‌آهن اردبیل نیز شروع شود.

صادقی افزود: تا آخر امسال سعی داریم این پروژه را به یک فرجام مناسب برسانیم که انتظار می‌رود در این زمینه برخی از موانع و مشکلات نیز برطرف شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، سرعت ، قطار ، مسافربری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.