کدخدایی:

اعلام نتیجه انتخابات صرفا بر عهده وزارت کشور است/ پیامک‌های التهاب‌آور تعقیب می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ‌خوشبختانه این دور از انتخابات از انتخاباتی بود که هیچ‌گونه تخلفی را مشاهده نکردیم و اگر موارد جزئی بود، برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران،‌ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دقایقی قبل در شبكه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران به تشریح آخرین وضعیت شمارش آرای نامزدهای انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری پرداخت و گفت: خلق حماسه سیاسی را به ملت ایران تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود:‌ نیروهای نظارتی مستقر در شعب اخذ رای بلافاصله پس از اتمام رای‌گیری شمارش آرا را آغاز کرده‌اند و در هر حوزه پس از اتمام شمارش آرا بلافاصله ضمن صورتجلسه صندوق‌های مذکور به تهران ارسال می‌شود.

کدخدایی تصریح کرد: دقت بر این است تا هیچگونه مشکلی پیش نیامده و هر آنچه در صندوق‌های است همان شمارش شود.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه خاطرنشان کرد:‌خوشبختانه این دور از انتخابات از انتخاباتی بود که هیچ‌گونه تخلفی را مشاهده نکردیم و اگر موارد جزئی بود برطرف شده است.

وی به ارسال پیامک‌هایی از سوی برخی طیف‌ها مبنی بر پیروزی نامزد مورد نظرشان اشاره کرد و گفت: بارها اعلام کرده‌ام و باز اعلام می‌کنم، وظیفه اعلام نتیجه انتخابات بر عهده وزارت کشور است و هرگونه آماری غیر از این مرجع هیچگونه اعتبار قانونی ندارد و اگر این آمارها منجر به التهاب شوند مورد تعقیب قرار خواهد گرفت.

کدخدایی افزود: نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها به طرفداران خود این موضوع را یادآوری و از پیش‌بینی خودداری کنند.

وی تصریح کرد:‌در شورای نگهبان و وزارت کشور کسی نمی‌داند نامزدها چه تعداد رای داشته‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: باید منتظر باشیم تا به تدریج مراحل طی شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: انتخابات ، تخلف ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار