فارس/

امضا تفاهم نامه طرح سد و نيروگاه پارسيان فارس

تفاهم نامه طرح سد و نیروگاه پارسیان در فارس میان شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و کنسرسیوم ایرانی – خارجی به امضا رسید.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس،     طرح سد و نیروگاه پارسیان در فاصله 50 کیلومتری شهرستان نورآباد – ممسنی و 120 کیلومتری شیراز در استان فارس بر روی رودخانه فهلیان از سرشاخه های رودخانه زهره اجرا خواهد شد.

این سد که از نوع سنگریزه ای با هسته رسی است، پس از ساخت با ارتفاع 140 متر ، مخزنی به حجم 400 میلیون مترمکعب و نیروگاهی به ظرفیت 40 مگاوات خواهد داشت.

در آیین امضای این یادداشت تفاهم، مجری طرح پارسیان گفت: بر اساس برنامه تا پایان امسال قرارداد اصلی این طرح به مرحله اجرا خواهد رسید.

محسن طرز طلب با بیان اینکه هم اکنون مطالعه فاز یک طرح پارسیان در مرحله بازبینی قرار دارد، ادامه داد: مطالعه فاز دوم طرح، تا سه ماه آینده نهایی خواهد شد.

همچنین مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در این آیین با اعلام این که تیم طرح پارسیان جزو شرکت های شناخته شده در صنعت برق آبی کشور است، یادآور شد: شرکت CGGC نیز در بین شرکت های چینی بیشترین حجم همکاری را با شرکت آب و نیرو دارد.

رضازاده با بیان اینکه باید قرارداد اصلی طرح را تا پایان امسال به نتیجه برسانیم، افزود: امسال برای طرح پارسیان سالی سرنوشت ساز بوده و لازم است حرکت جدی طرح آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت الزام های دو طرف ایرانی و چینی در این قرارداد حیاتی است، ادامه داد: این همکاری مشترک باید در طرح پارسیان توسعه و به عنوان نماد اراده دو طرف تجلی پیدا کند.

در این آیین، تفاهمنامه طرح سد و نیروگاه پارسیان به امضای اعضای کنسرسیوم این طرح رسید که متشکل از شرکت CGGC چین و شرکت های ایرانی تانا، پرهون طرح و راهسازی عمران ایران است./س

برچسب ها: امضا ، سد ، پارسیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.