ارومیه/

افزایش 10 تا 15 درصدی بارش در حوضه دریاچه ارومیه

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: با بارورسازی ابرها شاهد افزایش 10 تا 15 درصدی میزان بارش در حوضه دریاچه ارومیه هستیم.

سجاد برشنده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر در ارومیه شاهد افزایش میزان آب ورودی به دریاچه ارومیه هستیم.

وی با بیان اینکه میزان بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیشتر شده، تصریح کرد: در حال حاضر میزان بارش در این منطقه 31 میلی‌متر گزارش شده است.

برشنده با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام وزارت نیرو برای احیای دریاچه ارومیه، اعلام کرد: بارورسازی ابرها یکی از این اقدامات است که سال گذشته نیز در حوضه دریاچه ارومیه انجام گرفته است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه اقدامات لازم در راستای احیای دریاچه ارومیه انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو با تمام توان برای احیای دریاچه ارومیه وارد عمل شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز 25 مورد پرواز در استان برای این منظور انجام گرفته است، اذعان داشت: این پروازها و یونیزه کردن ابرها عمدتا در اطراف مرزهای غربی کشور انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به تاثیر بارورسازی ابرها در افزایش بارش، تصریح کرد: با بارورسازی ابرها شاهد افزایش 10 تا 15 درصدی میزان بارش در حوضه دریاچه ارومیه هستیم.

برشنده متذکر شد: برنامه های دیگر شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در خصوص بارورسازی ابرها تداوم دارد و به مرور زمان شاهد اجرایی شدن این طرح به صورت کامل خواهیم بود./س

برچسب ها: ارومیه ، حوضه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.