خوزستان/

روابط اقتصادی ایران و عمان گسترش می یابد

رئیس اداره خلیج فارس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، روابط اقتصادی ایران و عمان گسترش می یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ فرزاد پیلتن در نشست میز کشور عمان در منطقه آزاد اروند افزود: با توجه به روابط سیاسی بسیار خوب بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عمان، این پتانسیل برای فعالان حوزه تجارت و اقتصاد با تلاش بیشتر وجود دارد تا سطح مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور نیز ارتقا پیدا کند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر میزان سطح روابط تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان 250 میلیون دلار در سال است که 170 میلیون دلار آن مربوط به صادرات ما به عمان است و مابقی آن نیز واردات ما از این کشور را تشکیل می دهد.

پیلتن تصریح کرد: ما در حوزه های مختلف صدور کالا از جمله مواد غذایی، کالاهای صنعتی و الکترونیکی به کشور عمان پتانسیل صادرات را داریم و بخشی از این پتانسیل ها نیز تحقق پیدا کرده است.

رئیس اداره خلیج فارس سازمان توسعه تجارت ایران همچنین در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در کشور عمان یادآور شد: فعالیت های خیلی خوبی از سوی شرکت های ایرانی در زمینه تاسیس نیروگاه، پالایشگاه، جاده سازی، توسعه باندهای فرودگاهی و سیستم های آب و فاضلاب در عمان در حال انجام است.

به گفته پیلتن در زمینه معادن و صنعت نفت و گاز هم جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد که در کشور عمان حضور داشته باشد. /س
برچسب ها: اقتصاد ، ایران ، گسترش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.