اراک/معاون آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست؛

روزانه ۴۷ هزار تن پسماند عادي در كشور توليد مي شود

معاون آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست گفت: روزانه ۴۷ هزار تن پسماند عادي در كشور توليد و همکاری دستگاههای متولی خدمات شهری و روستایی مدیریت می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک عليمردان در حاشيه كارگاه آموزشي پسماندهاي ويژه صنعتي در اراك افزود: ارتقاي شيوه هاي مديريت پسماند عادي با استفاده از فناوري هاي نوين و تبديل اين مواد زايد به انرژي و كودهاي آلي از موضوعاتي است كه در كشور كليد خورده و بايد مطابق قانوني در تمامي استان ها اجرايي شود.
وي بيان كرد: يكي از دغدغه هاي جدي مديريت پسماند كشور در حوزه راهبري پسماندهاي عفوني و پزشكي است كه هم اينك ۷۵ درصد بيمارستان ها به سيستم بي خطر سازي پسماند مجهز شده اند و طبق برنامه ريزي انجام شده تا پايان برنامه پنجم پوشش اتوكلاو بيمارستاني به ۱۰۰ درصد مي رسد.
معاون آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست بيان كرد: براساس ماده ۶۵ قانون پسماند راهبري پسماندهاي عفوني خرد در درمانگاه ها، مطب ها و مراكز آزمايشگاهي با مشاركت بخش خصوصي در اغلب استانها آغاز شده و با توجه به اينكه مديريت اين نوع پسماند اولويت مهم تلقي شده تمامي استان ها بايد با جديت اين مساله را در دستور كار قرار دهند.
عليمردان ادامه داد: سالانه بيش از ۱۵۰ ميليون تن پسماند كشاورزي شامل ضايعات كشت و دام به صورت ويژه و عادي در كشور توليد مي شود كه مديريت آنها با تدوين برنامه جامعي در حوزه امحا، بي خطر سازي و بازيافت در دست انجام است.
وي يادآور شد: توليد ضايعات كشاورزي فصلي هم يكي از بخش هاي مهم مديريت پسماند كشور است كه در اين حوزه نيز بهره گيري از آخرين دانش روز و فناوري هاي نو با هدف استحصال مواد با ارزش از پسماندها با حمايت محيط زيست در كشور آغاز شده است.


برچسب ها: پسماند ، کشور ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.