حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر روحاني:

راي مردم یعنی "ما آینده بهتری می‌خواهیم"/ما همه با همیم و قهر‌ها تمام شد

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران گفت: حضور پرشور مردم در حماسه سیاسی گويای یک جمله مبنی بر اینکه "ما آینده بهتری می‌خواهیم" بود.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، همایش ستادهای مردمی حجت‌الاسلام و‌المسلمین دكتر حسن روحانی صبح امروز در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دكتر روحانی در آغاز این همایش اظهار داشت: امروز مصادف با ميلاد فرزند رشید امام حسین(ع) حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان است و دلم می‌خواهد در آغاز سخن درسی از حضرت علی اکبر(ع) داشته باشیم.

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در ادامه افزود: او که به پدر از همه نزدیکتر بود برای فداکاری و جانبازی پیشتاز شد و این درسی بسیار مهم است هر کس به ایران و نظام عشق می‌ورزد باید پیشتاز فداکاری برای نظام و اسلام باشد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دكتر روحانی گفت: امروز من سپاس و تشکر از ایزد منان و خدای بزرگ دارم که بی‌تردید زمینه این پیروزی را لطف و عنایت و تشخیص او می‌دانم و همچنین بی تردید عنایت خاصه حضرت ولیعصر(عج) که این ایام به نام ايشان است.

وی در ادامه با اشاره به نقش محوری مقام معظم رهبری تأکید کرد: مقام معظم رهبری اگر کلمات و رهنمود‌ها و بویژه کلام آخر‌شان در روز رأی‌گیری مبنی بر اینکه  رأی مردم امانت و حق‌الناس است بسیار موثر بود و باید متذکر شد اگر تدابیر ایشان نبود معلوم نبود شاهد این چنین روندی برای ملت ایران توأم با شادی باشیم.

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران تصريح کرد: از همه علما، فرهیختگان، اساتید و اندیشمندانی که برای این صحنه پرشور تلاش کردند و بویژه از جوانان تشکر می‌کنم.

وی در ادامه افزود: من همیشه به شور جوانی ایمان و باور داشتم لذا به حماسه سازی جوانان نیز اعتقاد دارم و طی سال‌های انقلاب 15 خرداد و جنگ تحمیلی و روزهای سخت کربلای 4 و 5 این حماسه‌سازی جوانان را دیده‌ام و لازم می‌دانم درود بفرستم به روان پاک شهدا و خانواده‌های معظم شهدا كه جانفشاني كردند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دكتر روحانی تأکید کرد: باور دارم این شور و نشاط از جنس دیگری بود و آينده بهتري را رقم خواهيم زد.

وی با اشاره به نقش زنان در این حماسه سیاسی عنوان کرد: زنان بزرگوار ما و دختران جوان ما که هر جا رفتند محضر این عزیزان شرفياب شدم دیدم که با چه شور و هیجانی فعالیت می‌کنند و همچنین تمامی فعالان این عرصه با توجه به اینکه در مواقعی مانند برنامه در ورزشگاه‌ها بیش از 4 الی 5 ساعت تأخیر می‌ماندند اما پس از آن با شور و نشاط استقبال می‌کردند.

**حضور پر‌نشاط مردم گویای این بود که ما آینده بهتری می‌خواهیم

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران خاطرنشان کرد: برای همه این حضور پر‌نشاط مردم یک جمله می‌توان گفت که "همه ما آینده بهتری می‌خواهیم".

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دكتر روحانی با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی‌رفنسجانی تصریح کرد: باید از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تشکر و سپاس داشته باشم که تدبیر، حوصله و سکوتشان چقدر زیبا و معنادار بود و همچنین از برادر عزیزم حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی نیز تشکر می‌کنم.

وی در ادامه افزود: از همه جریان‌های سیاسی، جناح‌ها، اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصولگرایان و تمامی افرادی که به صحنه آمدند و تلاش کردند تا اتحاد و وحدتی را سامان بخشند سپاس‌گزاری می‌کنم.

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران اظهارداشت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و حجت‌الاسلام سيد محمد خاتمی هدایت را برعهده گرفتند و برای تحقق این حماسه سیاسی تلاش کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر روحانی تاكيد كرد: زیبایی این پیروزی در آن نبود که آخر کار نام حسن روحانی بماند بلكه  زیبایی این حماسه پرشور این بود که آن هدف مهم را همه لمس کردند و از همه چیز گذشتند حتی از برند جناحی و حزبی گذشتند و باید گفت این کار سخت و این گذشت مهم اتفاق افتاد که نشان مي‌دهد همه در ادامه راه برای اهداف نظام و کشور از خود می‌گذرند.

وی افزود: منظره‌های بسیار زیبایی را بعد و قبل از انتخابات مشاهده کردیم که همه حاکی از رشد و درس آموزی از گذشته بود و این مسئله باید همه ما را امیدوار کند.

*هرچه بیشتر با مشکلات مواجه می‌شوم اما امیدم کاسته نمی‌شود

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران با اشاره به روند نقل و انتقال دولت اظهار داشت: این روزها که وزارتخانه‌ها گزارش‌های خود را ارائه می‌دهند و در حال نقل و انتقال دولت هستیم، بیشتر با مشکلات مواجه می‌شوم اما امیدم کاسته نمی‌شود مطمئنم حضور حمایت و هدایت مردم برای دولت تا پایان به اذن خدا باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به عملکرد محمدرضا عارف در رقابت‌های انتخاباتی گفت: در این میان برادر عزیزم آقای دکتر عارف بسیار اخلاقی عمل کرد و بر مبنای هدف پیش رفت که به هر حال این نیز در مسیر تحقق اهداف بود و در چنین شرایطی که جوهر رجال مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دكتر روحانی، ضمن قدردانی از تلاش ستادهای مردمی، تصريح کرد: جزو کاندیدا‌هایی بودم که پولی در بساط نداشتم و ستاد‌هایم در عسرت این ایام را طي كردند.

**اگر اراده‌مان در راه حق باشد خدا ابزار آن را فراهم می‌کند

وی در ادامه افزود: در ایام رقابت‌های انتخاباتی مسئول یکی از ستاد‌ها برای هزینه مالی به من مراجعه کرد که به وی گفتم به ستاد‌ها تکیه نکنید اما در کل می‌گویم نباید به این چیزها تکیه کنیم اتکاء ما باید به خدا باشد که اگر اراده‌مان در راه حق باشد خدا ابزار آن را فراهم می‌کند.

 رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران تأکید کرد: سرمایه اصلی ستاد‌ها آبرویمان بود که در کف اخلاص گذاشتیم و به میدان آمدیم و مردم نیز بسیار به ما کمک کردند و در واقع ستاد‌ها جزو قرارداد اولیه بودند.

وی با اشاره به یکی از صندوق‌های رأی در روستا افزود: من دچار حیرتم لذا فقط به مراکز چند استان سفر کردم اما بسیاری افرادی که حتی نمی‌شناختیم و آشنا نبودیم نیز به پای صندوق‌های رأی آمدند و در صندوق روستایی که در کل 200 رأی داشت 200 رأی به نام حسن روحانی از آن بیرون آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر روحاني در ادامه افزود: من نمی‌دانم چگونه این آگاهی و بصیرت در مردم بوجود آمد و به یک وحدت یک پارچه تبدیل و همه رأی مراکز و توابع و روستاها یکی شد که این پیام مهم برای همه ما است.

وی با اشاره به فضای شور و نشاط جامعه پس از انتخابات 24 خرداد اظهار داشت: بسیار خوشحالم که جامعه امروز ما حال و هوایی پیدا کرده همراه با نشاط و این پیروزی ملت دستاورد بسیار بزرگی است که بالاتر از انتخابات، آن را بدست آوردیم.

وی تأکید کرد: مسائلی که در 4 سال گذشته اتفاق افتاد بواسطه باران رحمت الهی که تبدیل به سیل شد همه را شست و باید گفت این دستاورد، سرمایه ملی است و اعتمادی که مردم به صندوق رأی حاکمیت و نظام و حتی یکدیگر دارند قابل ستایش است.

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر روحانی با بیان اینکه چه زیبا بود اقدام‌های مردم، اظهار داشت: شوری که در کردستان، سیستان و بلوچستان، گرگان، ترکمن صحرا، خوزستان، لرستان، آذربايجان و ... می‌دیدم گویای این بود که ایران یک پارچه و یک صدا شده است.

**به دنبال روحانی نبودیم بلکه همه برای ایران قدم برداشتیم

وی تصريح کرد: در این جلسه می‌خواهم به شما عزیزان خسته نباشید بگویم و امیدوارم تلاش شما در درگاه الهی مورد قبول واقع شود و می‌دانم دنبال روحانی نبودید من هم به دنبال روحانی نبودم همه برای ایران قدم برداشتیم.

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران با اشاره به اجرای شهرام ناظری و سخنرانی پگاه آهنگرانی در اين همایش عنوان کرد: اینکه جناب شهرام ناظری در این مکان برنامه اجرا کرد و همچنین دخترم پگاه به این برنامه آمد و صحبت کرد یک پیام دارد و آن این است که همه با همیم و قهر‌ها تمام شد.

وی در ادامه اظهار داشت: دوران آشتی، وحدت، اتحاد و یگانگی آغاز شده و مگر می‌شود بی‌هنر زنده بود؟ هنر جزو فرهنگ جامعه روابط اجتماعی است که مسائل را تلطیف می‌کند و پیام مقدسش را در عمق جان می‌نشاند این حضور برای من بسیار با ارزش است.

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر روحاني با اشاره به قطعه شعری از مولانا که با صدای شهرام ناظری در این همایش اجرا شد اظهار داشت: ما در دوران پسامولانا هستیم و می‌خواهیم بجای شکستن با کلید قفل را باز کنیم.

رئیس‌جمهور دولت یازدهم با اشاره به فعالیت ستاد‌ها گفت: فعالیت‌های ستاد انتخابات و رقابت‌ها نیز به اتمام رسید و با مبنای عدالت برادری و وحدت کار این ستاد‌ها کار خود را به پایان رساندند.

**قدم اول دولت یازدهم تفکر و فکر اعتدالی و جدایی از افراط و تفریط 

وی افزود: کار ما از امروز آغاز می‌شود و باید به فکر حل معضلات کشور باشیم و همه باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را حل و فصل کنیم؛ تفکر و فکر اعتدالی و جدایی از افراط و تفریط باید قدم به قدم به سراسر اذهان جامعه کشیده شود.

رئیس جمهور دولت یازدهم با بیان اینکه اگر اکنون دیگر ستاد نداریم اما وظیفه داریم اظهار داشت: همه می‌دانند شایسته‌سالاری و فرا‌جناحی مبنای کاری من است بنابراین از همه نیروهای شایسته این جامعه استفاده می‌کنیم و همه معتدلین برای من عزیز هستند.

**سیاست ما جذب دیگر گروه‌هاست


وي افزود: سیاست ما جذب ساير گروه‌هاست، نه دفع آنها و هر نامزدی که در انتخابات شرکت کرده برای ما عزیز است و خدا را گواه می‌گیرم به آن اندازه افرادی که به سایر نامزدها رأی داده‌اند و به آن اندازه که به بنده کوچک رأی داده‌اند، احترام قائلم و به تمام 75 میلیون ایرانی به چشم واحد نگاه می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر روحاني در ادامه تأکید کرد: افراطی‌ها را به سمت نرم شدن دعوت می‌کنیم و به حول و قوه الهی در این راه موفق خواهیم بود و معتقدم مبارزه انتخاباتی پایان یافت و ایران همیشه پاینده است.

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران گفت: خانواده‌های ایرانی شور و نشاط مستمر می‌خواهند و جوانان نیز همین خواسته را دارند و ما باید به هم قول دهیم که هر کدام‌مان مثل شمع با شمع امید خود همه شمع‌ها را روشن کنیم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی اظهار داشت: مطمئن باشید از نور ما کم نمی‌شود و هزینه‌‌ای هم ندارد فقط همه جا نیز روشنتر خواهد شد.

رئیس‌جمهور دولت یازدهم در پایان با بیان اینکه در برابر مردم و آگاهی ملت و شور و نشاط آنها احساس مسئولیت می‌کنم خاطرنشان کرد: دست در دست هم دهیم تا اهداف نظام و اهداف ملی تحقق یابد و از همه آنها كه برای این شور انتخاباتی تلاش کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از تمبر اتحاد و همدلی ایرانیان با نماد کلید حجت‌الاسلام و‌المسلمین دكتر حسن روحانی رونمایی شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سخنرانی ، روحانی ، ستاد ، مردمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار