گیلان/ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد؛

الکترونیکی شدن فرایند ثبت در کشور

با الکترونیکی شدن فرآیند ثبت در کشور 30 نوع اوراق بهادار از چرخه ثبت در کشور حذف شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ؛ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به گیلان از مکانیزه شدن فرایند ثبت در این کشور خبر داد.
احمد تویسرکانی که برای شرکت در آیین بهره برداری از دفتر جدید جامعه سردفتران و دفتریاران استان گیلان به رشت آمده بود ،افزود: در سال های گذشته همه ساله بیش از 80 میلیون برگ اوراق ثبتی برای چاپ اسناد وارد کشور می شد اما با الکترونیکی شدن فرآیند ثبت این مقدار واردات کاهش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه همه ساله شهروندان با 100 میلیون مراجعه از 36 میلیون خدمت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استفاده می کنند ، خاطرنشان کرد: با اجرای کامل طرح الکترونیکی شدن فرآیند خدمات ثبتی ، مراجعات مردمی به مراکز ثبت اسناد کشور کاهش محسوسی می یابند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعتبارات تخصیص یافته به این سازمان را ناکافی دانست و اظهار داشت : در حالی که درآمد این سازمان در عرض 3 سال از 2هزار میلیارد ریال به 8 هزار میلیارد ریال رسیده است اما اعتبارات تخصیص یافته به این سازمان در همان محدوده متوقف شده است.

تویسرکانی ابراز امیدواری کرد : با ساماندهی بانک جامع املاک و استعلام الکترونیکی معاملات فیزیکی حذف شود و دفاتر اسناد رسمی به عنوان جزیی از حاکمیت کشور بتوانند مستقل عمل کنند.

دفتر جدید جامعه سردفتران و دفتریاران استان گیلان به مساحت 220 مترمربع و با اعتبار 5 میلیارد ریال خریداری شده است.

جامعه سردفتران و دفتریاران استان گیلان دارای 234 عضو است . / س
برچسب ها: فرایند ، الکترونیکی ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.