ارومیه/

خسارت 15 میلیارد ریالی تگرگ در خوی

تگرگ و سیل 15 میلیارد ریال به خوی خسارت زد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه بارش شدید باران و تگرگ که از ظهر جمعه آغاز و تا عصر ادامه داشت موجب جاری شدن سیل و وارد شدن بیش از 15 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و زیرساخت های بخش های مختلف صفائیه در شهرستان خوی شد.

بخشدار صفائیه خوی در خصوص میزان خسارات این حادثه به خبرنگاران گفت: بر اثر بارش شدید تگرگ و جریان سیل بخشی از راه اصلی خوی، چالدران در صفائیه تخریب و به مدت بیش از 2 ساعت ارتباط در این محور قطع شد.

داوود آقابالازاده افزود: بر اثر بارش تگرگ همچنین به بیش از 200 هکتار از مزارع کشاورزی و باغات این منطقه بین 50 تا 100 درصد خسارت وارد شد.

بخشدار صفائیه اضافه کرد: بر اثر جریان سیل 40 راس دام هم در روستاهای این بخش تلف شده و به بیش از 10 کیلومتر از راه های روستائی نیز خسارت وارد شده است.

وی گفت: کارشناسان میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی و زیر ساخت های این بخش را بیش از 15 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

آقابالازاده یاد آور شد: هم اکنون ستاد مدیریت بحران شهرستان با بسیج امکانات خود در حال تعمیر راه های روستایی و محور خوی به چالدران هستند.

این حادثه در حالی روی داد که به دلیل آغاز فصل گرما هوا رو به گرم شدن بود و مردم نیز روز جمعه در تفرجگاه ها در حال تفریح بودند که با بارش باران و تگرگ غافلگیر شدند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.