وزیر آموزش و پرورش :

جزئیات جدید نظام رتبه بندی معلمان را اعلام کرد

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: آموزش و پرورش مکلف شده در یک دوره زمانی سه ساله نسبت به اصلاحات ساختاری و محتوایی و مهندسی نیروی انسانی اقدام کند.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: جزئیات نظام رتبه بندی معلمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده و بخشی از آن به امضای دولت رسیده است. 
وی با اشاره به این مطلب که در این نظام اهداف و جزئیات و ارتقای جایگاه معلمان مورد بررسی و تصویب شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته است ادامه داد: آموزش و پرورش از مجلس خواسته تا نظام رتبه بندی معلمان به صورت مستقل و خارج از قانون مدیریت صورت پذیرد . 
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: تا قبل از سطح بندی رتبه ها معلمان به صورت قبل خواهند بود این نظام در شورای عالی انقلاب فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است و پس زا تصویب مجلس در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار می گیرد و  دولت نیز جای آن را تامین خواهد کرد. 
مهندسی نیروی انسانی با نظام رتبه بندی معلمان آغاز شده و پشتیبانی می شود طی سه سال اخیر این نظام آغاز شود. 
وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس این نظام معلمان در رتبه های مربی معلم استادیار معلم دانشیار معلم و استاد معلم خواهند شد و برای تعیین سطح شش ماه دوره حرفه ای معلمی می گذرانند و پس از دریافت مجوز معلم در کلاس ها حضور پیدا می کند. 
با این نظام معلم جایگاه خود را پیدا خواهد کرد و معلمی که به رتبه استاد معلمی برسد تا 70 درصد افزایش حقوق خواهد داشت./ف
برچسب ها: جزئیات ، نظام ، اموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار