فارس/

افزايش مبادلات تجاري فارس و پاکستان

مبادلات تجاری فارس و پاکستان افزایش پیدا می کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت ، معدن و تجارت گفت: صادرات از استان فارس به پاکستان پارسال 8 میلیون دلار بود که امسال با افزایش 11 میلیون دلاری به 19 میلیون دلار رسید.

عوض پور بیان کرد: ما پاکستان را به عنوان هدف تجاری خود مشخص کرده و به طور حتم تمام شرایط را برای افزایش مبادلات فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فارس به عنوان میز تجاری کشور پاکستان در ایران مطرح است و علاوه بر صادرات میوه و تولیدات کشاورزی ، امسال به صادرات خدمات فنی و مهندسی و انتقال فناوری می پردازیم.

تاج ، رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران هم با استقبال از توسعه روابط کشورش با فارس گفت : استفاده از تجربه بازرگانان ایرانی در بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان بسیار موثر است.

کشورهای آلمان ، عراق ، امارات متحده عربی ، قطر ، افغانستان ، کویت ، پاکستان ، اتریش و ترکیه در میان 45 کشور ، بیشترین حجم واردات کالا از فارس را دارند.

پارسال 910 میلیون دلار کالا از گمرکات فارس صادر شد و با این حجم صادرات رتبه ششم صادرات انواع محصولات از جمله کشاورزی ، صنایع دستی ، پتروشیمی ، شیمیایی ، معدنی و مصنوعات فلزی در کشور را از آن خود کرد./س

برچسب ها: افزایش ، تجاری ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.