جلال مقامی در مراسم بزرگداشت از پیشکسوتان عرصه دوبلاژ:

"منوچهر اسماعیلی" و "هوشنگ لطیف پور" بذر دوبله را در کشورمان کاشتند

جلال مقامی در مراسم بزرگداشت از پیشکسوتان عرصه دوبله با تشکر از انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم گفت: "منوچهر اسماعیلی" و "هوشنگ لطیف پور" 2 استادی هستند که بذر دوبله را در کشورمان کاشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مراسم بزگداشت پیشکسوتان عرصه دوبه که در یکی از سالن های بنیاد سینمایی فارابی و با حضور دوبلورهای پیشکسوتی چون "منوچهر اسماعیلی" ، "هوشنگ لطیف پور"، "حسین عرفانی"، "سعید مظفری"، "محمد قنبری"، "عباس نباتی"، "منوچهر والی زاده" و جمعی دیگر از دوبلورهای پیشکسوت و جوان سیما و اجرای علی همت مومیوند برگزار شد.

در ابتدای مراسم "علی همت مومیوند" دوبلور پیشکسوت سیما با بیان این مطلب که انجمن گویندگی و سرپرستان گفتار فیلم همیشه به دنبال فرصتی برای تقدیر از پشکسوتان و بزرگان عرصه دوبلاژ بوده است ، اظهار داشت:چندی است که این حرفه را به جوانان سپردند و آخرین بار از چند پیشکسوت عرصه دوبلاژ در جشن صندوق قرض الحسنه انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم تقدیر شد.


وی در ادامه گفت: امروز به لطف حضور "هوشنگ لطیف پور"در ایران هیئت مدیره این فرصت را مغتنم شمرد تا تقدیری دیگر از چند پیشکسوت این عرصه انجام دهد.بنابراین گزار شدر ادامه مراسم، "حمیدرضا آشتیانی پور" رئیس هیئت میدره انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم گفت: تصمیم داشتیم بزرگداشتی را برای همه اعضای نجمن برگزار کنیم که این بار در خدمت استادانی با ویژگیهای خاص هستیم.

بر اساس این گزارش ، در بخشی از این مراسم استاد "هوشنگ لطیف پور " با پخش کلیپ و فیلمهای با صدای ماندگار وی  به روی سن آمدند و هدیه و جایزه  ای به رسم یادبود پس از سخنرانی ایشان به وی تقدیم شد.

در بخش دیگر مراسم نیز با پخش کلیپ و فیلمهایی با صدای "پرویز بهرام" مدیر دوبلاژ پیشکسوت سیما، وی نیز به روی سن آمده و پس از سخنرانی و تاکید ایشان بر پایه گذاری دوبله در ایران به دست ایشان و "هوشنگ لطیف پور"، با اهدا هدیه و جایزه از وی تقدیر شد.
در ادامه مراسم نیز از "جلال مقامی" پس از پخش کلیپ و فیلمهایی با صدای دلنشین و ماندگار وی و سخنرانی و تاکید وی بر تشکر از انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم و این مطلب که "منوچهر اسماعیلی" و "هوشنگ لطیف پور" 2 استادی هستند که بذر دوبله را در کشورمان کاشتند و تشکر ایشان از استادان "اسماعیلی" و لطیف پور"  با حضور محمود قنبری و محمد علی دیباج، محمدرضا آشتیانی پور و ناصر ممدوح با اهدای هدیه و لوح تقدیر از وی قدردانی شد.

* تشکر مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی از پیشکسوتان عرصه دوبلاژ

بنابراین گزارش ، "احمد میرعلایی" مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی به رسم یادبود هدایایی را به این سه استاد بزرگ عرصه دوبله کشور تقدیم کرد.
بنابراین گزارش؛ در ادامه مراسم، "علی همت مومیوند" با اشاره به در مسافرت بعنوان علت غیبت استاد "ایرج رضایی"  جای این  استاد و پیشکسوت را خالی دانست و در غیاب وی از این استاد عرصه دوبلاژ تشکر و آرزوی سلامتی و تندرستی برای وی داشت.
بر اساس این گزارش؛ در این مراسم با پخش کلیپ و فیلمهایی از "منوچهر اسماعیلی"،این استاد عرصه دوبلاژ به روی سن آمد و در سخنرانی گفت: روز با شکوهی است و به شما سلام می کنم و دستتان را می بوسم شما قوت قلب من هستید شما نماینده عشق هستید  و درود بر شما که باعث جان گرفتن من شدید، افتخار می کنم که در کنار استادان بزرگ هستم و یاد استاد شادروان علی کسمایی را گرایم می دارم و همچنین استاد زنده ام "هوشنگ لطیف پور" را و درود می فرستم به ایشان که من حاصل دسترنج این دو عزیز هستم.
وی در ادامه گفت: ما چیزی به عنوان ارثیه برای آیندگان ندایم و خطاهایمان را گوشزد می کنیم ، دوبله بزرگ و کوچک ندارد و بزرگی در منش و طبع ، روش و رفتار انسانها است ، امیدوارم من هم جزو این چنین انسانهایی باشم.
همچنین ؛ در ادامه مراسم "ابوالحسن تهامی نژاد"، "چنگیز جلیلوند"، "منوچهر اسماعیلی"، "سعید مظفری"، "حمیدرضا آشتیانی پور"، محمود قنبری"، "بهرام زند" و "ناصر ممدوح" به روی سن آمدند و با اهدای لوح و جایزه از این استاد پیشکسوت دوبله تقدیر به عمل آوردند.
بنابراین گزارش؛ در پایان مراسم "حامد بهداد" به روی سن آمد و از همه دوبلورهای کشور تشکر و قدردانی کرد و در کنار وی نیز "کیکاووس یاکیده" دوبلور و بازیگر "هوش سیاه" نیز با دوستان خود احوالپرسی نمود.
همچنین ، "علی همت مومیوند" که اجرای این مراسم را برعهده داشت از همکاران خود خواست که برای "تورج نصر" و "ناصر خویشتن دار"، 2 دوبلور پیشکسوت سیما که به تازگی عمل جراحی بر روی ایشان صورت گرفته است، دعا کنند./ص


گزارش از : الهه علیزاده


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.